تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/03/12 - 00:07
کد خبر: 168349

مصائب شیعیان در عربستان

یک روحانی شیعه عربستان سعودی برخی مصائب شیعیان در عربستان سعودی و نقض بدیهی ترین حقوق این افراد توسط حکومت آل سعود را تشریح کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: یک روحانی شیعه عربستان سعودی برخی مصائب شیعیان در عربستان سعودی و نقض بدیهی ترین حقوق این افراد توسط حکومت آل سعود را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام شیخ احمدالحرز یکشنبه شب در آیین گرامیداشت شهدای انفجار مساجد شیعیان قطیف و دمام عربستان سعودی در بوشهر به ممنوعیت دفن اجساد شیعیان دمام عربستان سعودی در منطقه خودشان به عنوان یکی از ممنوعیت های آل سعود اشاره کرد.وی افزود: در منطقه شیعه نشین دمام قبرستانی وجود ندارد و مردم این منطقه برای دفن اجساد مجبور هستند به 200 کیلومتری دمام یعنی منطقه احسا بروند و فوت شدگان خود را به خاک بسپارند.

این روحانی عربستانی همچنین یادآور شد: 22 شیعه منطقه قطیف هنگام رفتن به مسجد برای برگزاری نماز جماعت بدون هیچ جرمی و آن هم در روز ولات امام حسین (ع) به شهادت رسیدند.الحرز یادآورشد: در عربستان هیچ پست و منصب مهمی به شیعیان داده نشده مگر به عده اندکی که از مذهب خود فاصله گرفته و به سمت ظلم رفته اند.

وی گفت: بعد از انقلاب اسلامی ایران و شناختی که آل سعود نسبت به قدرت و قابلیت شیعه پیدا کرد آنها فشارهای خود را بر شیعیان بیشتر کرده اند.این عالم قطیف عربستان اضافه کرد: امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران توانست به خوبی فکر اهل بیت را در زندگی ما پیاده کند.

الحرز افزود: از زمانی که شیخ نمر النمر حاضر به شکستن سکوت شیعیان در برابر آل سعود شد برنامه ترور او را شروع کردند که وی در جریان این ترور زخمی و به زندان فرستاده شده است.

روحانی شیعه قطیف عربستان گفت: شیخ نمر النمر که توانست جلوی آل سعود بایستد شیعیان منطقه عربستان از او به نام ابوذر زمان یاد می کنند.وی اضافه کرد: وهابیون سال هاست که با چنین اقدام هایی و همچنین استفاده از شبکه های تلویزیونی قصد دارند شیعه را کافر جلوه دهند.

روحانی شیعه قطیف عربستان افزود: شیعیان عربستان تا ظهور حضرت مهدی (عج) در برابر آل سعود صبر و ایستادگی خواهند کرد.الحرز اضافه کرد: منطقه دمام از غنی ترین مناطق عربستان است و بیشتر ثروت طبیعی عربستان در زیرزمین مناطق شیعه نشین واقع شده است.

این عالم قطیف عربستان گفت: 10 میلیون بشکه نفت صادراتی روزانه عربستان از زیرزمین مناطق شیعه نشین استخراج می شود.این آیین توسط دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مسجد امام حسن مجتبی (ع) این شهر با حضور شمار زیادی از مردم برگزار شد.ک

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top