تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/03/13 - 13:36
کد خبر: 168504

از سوی یک دانشجوی ایرانی صورت گرفت؛

کنترل ورود و خروج منزل با تلفن همراه

کنترل ورود و خروج منزل با تلفن همراه

یک محقق ایرانی موفق شد تا آیفون تصویری هوشمندی طراحی کند تا ورود و خروج افراد از منزل یا محل کار با تلفن همراه امکان پذیر شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: یک محقق ایرانی موفق شد تا آیفون تصویری هوشمندی طراحی کند تا ورود و خروج افراد از منزل یا محل کار با تلفن همراه امکان پذیر شود.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ وحید ملکیان مخترع «آیفون تصویری هوشمند» در گفتگو با مهر گفت: یکی از مسایل مهمی که در جوامع امروزی مطرح شده، امنیت، نظارت و کنترل از راه دور در مجتمع‌های مسکونی و اداری است که سبب می‌شود افراد همواره در خارج از محیط منزل یا دفتر خود دغدغه وضعیت تردد، نظارت و کنترل در واحدهای خود را داشته باشند.

وی گفت: با پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه‌ی شبکه اینترنت و تلفن همراه، بحث کنترل توسط این شبکه‌‌ها از موضوعات به روز و پر کاربرد است که می‌‌توان از این تکنولوژی‌­ها در سیستم‌های امنیتی ساختمان‌‌های تجاری و مسکونی استفاده کرد.

ملکیان افزود: اختراع سیستم آیفون تصویری هوشمند با قابلیت‌های منحصر به فرد خود به منظور افزایش امنیت و آرامش و سهولت نظارت بر منازل و دفاتر به گونه‌ای طراحی شده تا افراد به راحتی بتوانند از طریق نرم افزار طراحی شده از طریق اینترنت و تلفن همراه خود از راه دور اجازه‌ی ورود و خروج افراد دیگر به محل مورد نظر را صادر کنند.

دانشجو دکتری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه در این آیفون هوشمند از تکنولوژی پیشرفته پردازش تصویر استفاده شده، افزود: به منظور سهولت کنترل تردد، این سیستم دارای قابلیت کشف و ثبت چهره‌ی افراد مراجعه کننده است که پس از ثبت چهره و زمان مراجعه، اقدام به ارسال اطلاعات گرفته شده از طریق نرم افزار طراحی شده می‌کند. صاحب واحد پس از دریافت اطلاعات و مشاهده چهره شخص مراجعه کننده می‌تواند علاوه بر نظارت‌های لازم، دستور باز و بسته شدن درهای واحد را صادر کند.

وی همچنین در مورد بحث تجاری سازی آیفون تصویری هوشمند توضیح داد: هزینه تولید و قیمت تمام شده آن بسیار به صرفه است و وجود تمامی نوآوری و امکاناتی که در طراحی این سیستم بکار گرفته شده، قیمت آن از نمونه‌های متداول در بازار که هیچ‌کدام از تکنولوژی‌های فوق را ندارند، کمتر بوده و از این لحاظ با نمونه‌های خارجی موجود در بازار ایران و بازار بین المللی هم از لحاظ تکنولوژی و هم از نظر قیمت تمام شده کاملا قابل رقابت خواهد بود.

به گفته وی، نوآوری هایی به کار گرفته شده در این آیفون تصویری هوشمند در نمونه‌های خارجی وجود ندارد و اکنون در مرحله برنامه ریزی برای تجاری سازی این آیفون هستیم.

آیفون تصویری هوشمند در اداره ثبت اختراعات به ثبت رسیده و در سومین ایده بازار عمومی دانشگاه امیرکبیر شرکت کرده است.این طرح با همکاری علیرضا آقایی انجام گرفته است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top