تاریخ انتشار: جمعه 1394/03/15 - 16:10
کد خبر: 168604

خدمتی که اصولگرایان به احـمـدی نـژاد می‌کنند

خدمتی که اصولگرایان به احـمـدی نـژاد می‌کنند

مسئله هسته‌ای ایران در قامت «نقش اول» تاریخ معاصر کشور در سال‌های اخیر با فاصله زیاد از دیگر مسائل قرار دارد، تقریبا همه گروه‌های سیاسی قبول دارند که آقای روحانی با «دوپینگ» هسته‌ای از رتبه یکی به آخر مانده نظرسنجی های انتخاباتی به صدر رسید و 8 سال تلاش شهردار تهران برای ریاست جمهوری را نقش برآب کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: مسئله هسته‌ای ایران در قامت «نقش اول» تاریخ معاصر کشور در سال‌های اخیر با فاصله زیاد از دیگر مسائل قرار دارد، تقریبا همه گروه‌های سیاسی قبول دارند که آقای روحانی با «دوپینگ» هسته‌ای از رتبه یکی به آخر مانده نظرسنجی های انتخاباتی به صدر رسید و 8 سال تلاش شهردار تهران برای ریاست جمهوری را نقش برآب کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مسعود فروغی در یادداشتی با عنوان "خدمت به احمدی نژاد" نوشته است: اضلاع پرتعداد انتخابات 92 اگر چه فوق ستاره‌های جناح سیاسی خودشان نبودند اما هر کدام به امید همین «تکثر کم سابقه» در رقابت باقی ماندند، اما در کمال ناباوری کار در همان «راند اول» تمام شد و پرچمدار جناح سازش با غرب در بازی «سازش- تسلیم» آن سال پیروز شد.

اگر از نقش تشدید کننده سعید جلیلی در تعمیق دوقطبی جامعه، نقش تخریبی ولایتی و نقش بی خاصیت گروه های اصولگرا در این دوگانه عبور کنیم، باید به طراحی زیرکانه جناح اصلاح طلب در استفاده حداکثری از موقعیتی حداقلی بعد از فتنه 88 اشاره کرد، کشاندن بازی انتخابات از صحنه واقعی مشکلات مردم به فضای خیالی «تحریم= گرانی» و سرگرم بودن بازیگران مقابل در جناح اصولگرا به بازی خودساخته «وحدت- کثرت» آن چیزی که مغزهای متفکر ستاد اصلاح طلبان در «جماران» میخواستند را به وجود آورد.

انتخابات 92. اصولگرایان و بازی خودساخته "وحدت-کثرت"

پس از هزینه های سنگین حاکمیت در خاموش کردن آتش فتنه 88 متهمین اصلی آتش مذکور که هنوز «دیه جرم»شان را نداده بودند به یکباره پیروز انتخابات شدند.

فضای سیاسی کشور پس از آن با تدبیر دولت مستقر به صورت عمیقی در بزرگترین انتظار تاریخ فرو رفت: «پایان مناقشه ایران و امریکا»؛ دولت روحانی با فشار سنگین روانی به جامعه آنچنان گره کوری به مسائل کشور زد که فقط دست قاهر «جناب اوباما» قادر به بازکردن آن معرفی شد، از این بدتر رکود عمیق فعالیت و تلاش‌های دولت در مسئله اقتصاد بود که حتی صدای خیل عظیم حامیان دولت در انتخابات را هم در آورد.

حالا که 2 سال از بازی «سازش- تسلیم» در خرداد 92 فاصله گرفتیم سیستم اجرایی کشور همچنان در خواب «رابطه بسیار نزدیک با امریکا» فروخفته است و گروه های مختلف سیاسی هرکدام حتی از تماشای این بازی خسته شده‌اند، دولت همچنان می‌گوید به زودی توافقی بزرگ با غرب در راه است تا مشکلات را حل کند، وزیر نفت اخیرا در جبران حرفی که علیه توافق ژنو زده بود اظهاراتی امیدوارانه پیرامون فضای پس از تحریم زد.

دوسال از آغاز پروژه "پایان مناقشه ایران و آمریکا": هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است

بیژن زنگنه قبلا گفته بود که غرب به تعهدات خودش در توافق ژنو در خصوص نفت عمل نکرد اما به نظر پس از بازخورد این حرف در پاستور گفته تحریم که تمام شود خیلی نفت می فروشیم.

دولت اما بغیر از این حرف‌های تکراری کار خاص دیگری نمی‌کند، حتی به خاطر برآوردهای اشتباه مجبور شد برخلاف وعده پیشینش بنزین را گران کند آن هم 43 درصد، مشکل اصلی اما این نیست، صدای حداقل 10 میلیونی جامعه ایران در انتخابات 92 در فضای فعلی کشور پژواکی در فضای کلان سیاست ندارد، گروه های موسوم به اصولگرایی که داغ انتخابات 92 را به دوستان هم پیاله نسبت می‌دهند در برابر اتفاقات بسیار مهم در ماجرای هسته‌ای «سکوت مبهمی» کرده‌اند، حتی کار آنچنان بالا گرفت که در فاصله 7 روزه «بیانیه لرزان لوزان» تا صحبت‌های رهبر انقلاب جناح اصولگرا «جوگیر»تر از اصلاح طلبان شده بودند و پشت سرهم از «توافق به وضوح بد» دفاع می‌کردند.

«کارناوال» تبریک به همه بشریت بخاطر امضای «ظریف- کری» درلوزان با «فرمایشات تاریخی رهبر انقلاب» پایان یافت، نیروهای موسوم به انقلابی که فقط می دانستند باید دفاع کنند به کلی گویی افتاده بودند و فقط مراقب بودند در جامعه خراب نشوند!

کارناوال تبریک به دولت به خاطر امضای ظریف - کری در لوزان تا روز سخنرانی رهبر انقلاب ادامه داشت

20 فروردین اما برگ دیگری از «معجزه ولی فقیه» برای دست تاریخ رو شد، آیت الله خامنه ای به میدان آمد و بدون آنکه دولتمردان مستقر را از چشم جامعه بیاندازد پایه های نقشه امریکایی‌ها در لوزان را لرزاند، سخنرانی «عمومی» رهبری مثل همیشه با برخی «خبرهای درگوشی» فرق داشت و نشان داد حتی «عمارها» اشتباهات استراتژیک می‌کنند.

روزهای گذشته از راهبرد صریح رهبری در «بی اعتمادی به توافق با امریکا» با کوله باری از تجربه تاریخی باز هم «جماعت اصولگرا» را بیدار نکرده است، رودربایستی بی سابقه با دولت یا تدبیر کج سلیقه های اصولگرا در به میدان آوردن حرف‌های منطقی هم دولت یازدهم را «معجزه وار» راحت کرده و هم میدان را برای حرکت احمدی نژاد باز کرده است.

بدنه اجتماعی منتقد به رفتار دولت «بدون پرچمدار» مانده است، چهره های انقلابی در مقابل فشارهای شدید روانی جامعه هرازگاهی اظهارات منتقدانه می‌کنند اما آنقدر کم و با ملاحظه حرف می زنند که کاری از پیش نمی رود، اصول و اندیشه های عینی امام و رهبری که در سخنرانی 14 خرداد حرم امام باز هم به روشنی تببین شد در فضای عینی سیاست «عملداری» نمی شود.

در واقع میدان برای بازسازی چهره احمدی نژاد به عنوان آلترناتیو اوضاع فعلی مهیا شده است٬ چراکه معنقدان به مبارزه ابدی با استکبار امریکا برای شنیده شدن نگرانی هایشان نمی‌توانند منتظر پایان «حیرانی اصولگرایان» باشند٬ در این حالت هیچ بعید نیست بار دیگر رئیس جمهور سابق ایران بر شعارهای انقلابی سوار شود و «فرمان» اتوبوس «انقلابی»‌ها دست جریان مذکور بیافتد.

در روزهای بی پرچمدار ماندن بدنه اجتماعی منتقد دولت احمدی نژاد دوباره در نقش آلترناتیو ظاهر می شود: عکس سفر چند روز پیش احمدی نژاد به همدان

آن روز دیگر برای چاره اندیشی دیر است و از خیل عظیم جوانان نگران اصول انقلاب پای علم «بهار انسانی» استفاده می‌کنند.

حفظ و حراست از اصول انقلاب امروز مردان صریح الهجه و با دقت می‌خواهد؛ صریح در دفاع از حریم اصول ضداستکباری و استقلال خواهی انقلاب اسلامی و با دقت در تمایز قائل شدن میان اشتباه مذاکره کننده‌های خودی و نیرنگ دشمن.

اما اصولگرایان فکر می‌کنند برای پیش برد امر «نفرت از امریکا» بعنوان یکی از اصول امام و رهبری باید با دولت روحانی پنجه به پنجه شوند وبرای همین لباس جنگ به کمد آویخته اند! در حالی که میان مراقبت از اندیشه ناب انقلاب و دفاع از «بچه های انقلاب» در دولت مستقر منافاتی نیست.

بازی خنده داری در وقوع است، از یک سو به اسم «همدلی با دولت» حتی تحصن دانشجویان در مسجد دانشگاه (که اصلا حرف بی منطق و بی ادبانه ای علیه دولتمردان نمی‌زنند) را با نامهربانی بایکوت می‌کنند و از سوی دیگر بدنه اجتماعی اسلام مبارزه را از «جان گرفتن مجدد احمدی نژاد» می ترسانند.

احمدی‌نژاد هم تا می شود برای این جامعه کدهای انقلابی صادر می‌کند، از هیات و مسجد و شعارهای انقلابی گرفته تا جدایی ظاهری از مشایی؛ عقلای قوم این جای کار را درست فهمیده اند احمدی نژاد در صورت بازگشت با کت و شلوار 90 می‌آید نه با «کاپشن 84» اما نکته مهم دیگری را متوجه نیستند و آن اینکه سکوت کنونی در خصوص فیلم «دوستی ایران و امریکا» در حالی که خطرات واضحی برای اصول و اصل انقلاب دارد می شکند و این حرکت قطعا بدون «پرچمدار» نمی ماند.

چه بهتر که «پرچمدار» دفاع از انقلاب مدافعان حقیقی انقلاب باشند نه آنها که در آغاز کار انقلابی بودند و در پایان «بهاری»!

راهبرد «از بالا به پایین» روزهای انتخابات این بار در قامت «هسته ای» تکرار شده است، اصل اندیشه امام در اعتماد به پابرهنه‌ها و مستضعفین (که همین بدنه اجتماعی انقلابیون هستند) حتی در سکوت گروه های اصولگرا درباره خرج‌های اشرافی ستاد جماران و اعتراض بدنه مردمی نشان می‌دهد باید بزرگان قوم تغییر مسیر دهند.

ابعاد فراهسته‌ای لوزان و ژنو که رهبری با تعبیر «بازگشت دشمن به کشور» از آن یاد کردند در رادار اصولگرایان دیده نمی‌شود، ابعاد فنی حقوقی هسته‌ای که دانش ملی ایران را به تاراج می‌برد کمی مورد توجه است اما آن هم با 1000 ملاحظه و ضابطه!

کوتاه سخن اینکه دولت به لبخند امریکا دل خوش است و اصولگرایان به مانع حاکمیتی؛ مایه تاسف آنجاست که جای امام و امت در هزینه کردن عوض شده است!

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1394/03/15 - 18:19

کی میخواهید از خواب غفلت بیدار شوید. ما مردم پیرو مقام معظم رهبری هستیم نه اصول گراهای بی عرضه بی بصیرت و نه اصلاح طلبان دیکتاتور. نهایت جهالت رو سال ۹۲ اصول گراهای بی عرضه نشان دادند. اما ما مردم هستیم و پیرو مقام معظم رهبری و حامی احمدی نژاد عزیز و بزرگ
از نظر ما مردم:
آقاي احمدي نژاد عزيز و پاک
و داراي يک عالمه صفات نيکوترين رئيس جمهور بود و انشا‌ء الله خواهد بود.
ناشناس
1394/03/15 - 20:34

سلام بر دکتر احمدی نژاد
متاسفم که هنوز معنی بهار رو نفهمیده اید
وای به حالتان
ناشناس
1394/03/15 - 22:43

تنها کسی که تا آخرین لحظه مورد تائید مقام معظم رهبری بوده اند، دکتر احمدی نژاد دامت تائیداته هستند.
نماد ولایت پذیری و ایمان در کشور ما دکتر احمدی نژاد دامت تائیداته (به تعبیر مقام معظم رهبری) است.
اوصول گرایان با بیا خلاقی علیه ایشان، دائما گناه می کنند تا جهنم را برای خودشان بخرند.
زنده باد امام خامنه ای
زنده باد دکتر احمدی نژاد
سربلند باد انقلاب اسلامی ایران
ناشناس
1394/03/15 - 23:57

از نظر ما مردم :
آقاي احمدي نژاد عزيز و پاک ُ

عاشق خداترين ُ عاشق امام زمان ترين ُ متفکرترين باانديشه ترين خلاق ترين ُ باهوشترين ً زيرکترين ُ غير قدرت طلب ترين ُ شجاع ترين ُ مدبرترين ُ ولايت مدارترين ُ مديرترين ُ عاشق نظام ترين ُ عاشق امام ترين ً عاشق مقام معظم رهبري ترين ُ قانون مدارترين ُ پاک ترين ُ خالص ترين ُ صادق ترين ُعاشق مردم ترين ُ مبارک ترين براي نظام و مردم ُ يک عالمه برنامه ها و طرح هاي نوترين و بديع ترين ُ وزين ترين ُ دقيق ترين ُ مناسبترين براي مردم و نظام ُُ عاشق اسلام ترين ُ عاشق انسان ترين ُ مسلط ترين ُ عالم ترين ُ آگاه ترين ُ خبره ترين و ... بر همه مباحث ريز و درشت داخلي و خارجي ُ يک خبره ناب ترين در سياست خارجي نظام ُ بخصوص در مصاحبه ها و گفتگوها با قدرترين خبرنگاران ُ قدرترين شبکه هاي در شت اندام امريکاي و اروپايي ُ آسيايي و .... ساده زيست ترين ً غير تشريفاتي ترين ُ مردمي ترين ُ بين مردم ترين ُ درقلب مردم ترين ُ بي حزب ترين و بي دسته ترين ُ بي وابسته ترين ُ انتقاد پذيرترين ُ دادن آزادي انتقاد ترين ُ با ادب ترين ُ با نزاکت ترين نسبت به مردم و حتي مخالفان و منتقدان خود ُ رعايت ادب ترين نسبت به دولت قبل و دولت هاي قبل ُ بي شعار دادن ترين و بشتر عمل کردن ترين ُ عامل ترين نسبت به همه وعده هايش ُ خندان ترين و هيچ وقت عبوس نبودن ترين نسبت به ملت و نظام و انسان هاي ايران و جهان ُ عبوس ترين خشن ترين محکم ترين با استقامت ترين و .... نسبت به دشمنان نظام و ملت و مقام معظم رهبري ُ گسترش دوستي ترين با نظام ها و دولت ها و ملت هاي مظلوم و مورد ستم و انقلابي در جهان ُ اهيمت ندادن ترين به کشورهاي زورگو مستکبر جنايتکار جهان ُ اسراييل ستيز ترين ُ تشخيص دوست و دشمن ترين ُ مورد بدترين ُ اهانت ها ُ تخريب ها تهمت هاي ناروا قرار گرفتن ُ از طرف اصلاح طلبان ديکتاتور ُ اصول گرايان بي عرضه ُ احزاب و دسته ها و امريکا و اروپاي جنايت کار مستکبر و اسراييل غاصب ُ و داراي يک عالمه صفات نيکوترين ُ رييس جمهور بود و انشا‌ ء الله خواهد بود.
ناشناس
1394/03/16 - 00:07

اصول گراهای بي نهايت بي بصيرت ُ امثال شماها لياقتتان براي رياست چمهوري ُ لجني مانند موسوي بود ُ تا رييس جمهور مي شد که نوکر همه ُ سازمان منافقين ُ امريکاي چنايتکار ُ اروپاي جنايتکار ُ اسراييل غاصب ُ سلطنت طلب ها ُ اصلاح طلبان ديکتاتور و .... بود ُ چون همه اين ها ازش دفاع کردند . اگر موسوي جنايتکار رييس جمهور مي شد ُ پدر همه مثلا اصول گراها را در مي آورد ُ چقد ربراي نظام مشکلات درست مي کرد ُ چقدر مردم مخالف خودش رو ُ طرد مي کرد و ..... اما احمدي نژاد عزيز و پاک و بي نهايت شجاع ُ خودش را مورد هجمه ُ توهين ُ تهمت ُ تخريب و..... همه نامردها قرار داد ُ خودش را با فداکاري هاي مثال زدني ُ سپر بلاي نظام کرد و .... و اکثريت قاطع مردم بصير و آگاه ايران به ايشان اعتماد کردند و ايشان را انتخاب کردند و با اين انتخابشان نظام را از شر فردي مثل موسوي جنايتکار نجات دادند . ما مردم هميشه به آقاي احمدي نژاد عزيز و پاک و شجاع ُ اعتماد و اطمينان داريم ُ تا حالا در عملکرد ايشان چيزي خلاف منافع نظام نديده ايم ُ ايشان همواره گفتار و عملشان در راستاي منافع نظام بوده است و به همين خاطر هر وقت نامزد رياست جمهوري شود بازهم از ته دل به ايشان راي خواهيم داد ُ نظرات اصول گراهاي بي عرضه بي بصيرت و نظرات اصلاح طلبان ديکتاتور هيولا براي ما مردم ذره اي ارزش ندارد ُ چون پيش ما مردم امتحانشان را خوب پس ندادند .
ناشناس
1394/03/16 - 00:23

خدمات متقابل هاشمی و اصول گراهای بی عرضه بی بصیرت به هم .
ناشناس
1394/03/16 - 00:27

خدمات فراوان اصول گرایان بی عرضه و بی بصیرت ُ به شیمون پرز جنایتکار به امریکای جنایتکار به اروپای جنایتکار با تخریب و توهین و تهمت ها به ابرمرد انقلاب اسلامی ایران یعنی احمدی نژاد عزیز و پاک .
ناشناس
1394/03/16 - 00:29

احمدي نژاد عزيز اگر براي انتخابات رياست جمهوري بيايد ُ دست خالي نمي آيد بلکه مثل هميشه با توکل بر خداي مهربان و با طرح ها و برنامه هاي بسيار عالي و بديع و مردم فهم ُ براي حل مشکلات مردم و نظام مي آيد . والا نامزدهاي ديگر در انتخابات رياست جمهوري84و 88 و 92از برنامه هايشان مي گفتند ما مردم سر در نمي اورديم چيه ُ نمي فهميديم بالاخره چکار مي خواهند بکنند ُ الان هم از برنامه هاي ارايه شده توسط دولت يازدهم ُ سردر نمي آريم ُ اما طرح ها و برنامه هاي آقاي احمدي نژاد را ُ هم متخصصان هم نخبگان هم ساير اقشار مردم سردر مي آوردند چيست . اين امتياز خيلي بزرگي است که طرح ها و برنامه هاي آقاي احمدي نژاد دارد ُ البته قابل ذکر است که يکي از علت هاي قابل فهم بودن براي همه مردم ُ خيلي خوب و تخصصي و عالي توضيح دادن و بيان قوي آقاي احمدي نژاد است . او با طرح ها وبرنامه هاي نو و مردم فهم مي آيد و ما مردم به آن طرح ها و برنامه هاي بسيار عالي ايشان راي خواهيم داد . اينجا ديگر به شما ها حق مي دهيم که نگران و دلواپس باشيد ُ اي دلواپسانان و اي نگرانان .
ناشناس
1394/03/16 - 00:35

شماها لیاقت داشتن انرژی هسته ای و .....را نداشتید ُ شماها کفران نعمت کردید و سال نود دو خدا یک بار دیگر چوب تون زد . اما باز در خوابید .
ناشناس
1394/03/16 - 03:20

اصولگرایان حماقت می کنند خودشون رو از دکتر احمدی نژاد جدا می کنند خبرنامه تو رو خدا بازم تو زمین هاشمی بازی نکن.
رضا
1394/03/16 - 08:23

وضعیت بد فعلی رو احمدی نژاد به وجود آورد. خدا کنه که برنگرده
علی
1394/03/16 - 08:30

کسی که فقط 5 درصد به فکر کشور هست باید دعا کنه که دیگه ریاست جمهوری نصیب آدمهایی مثل احمدی نژاد نشه.
احمدی نژاد به غیر از ضرر برای کشور چیزی نداشت.
حامد
1394/03/16 - 08:57

مقاله فوق العاده فنی و محسوسی بود. سپاس از این دید باز و تحلیل واقعگرایانه نویسنده
ناشناس
1394/03/16 - 10:28

درود بر احمدی نژاد
هم وطن
1394/03/16 - 10:30

اداره احساسی کشور توسط محمود احمدی نژاد نتیجه اش وضعیت وخیمی است که از صدر تا ذیل مملکت را مشغول به حل آن کرده است.
حاجی
1394/03/16 - 11:22

سلام
1- احمدی نژاد مهره ی سوخته ای و به جز ی عده ی معدود کسی نمیتونه راضی بشه به رفتن پشتش.
2- شما فرق انشا با تحلیل سیاسی رو حتمن باید ی مروری بکنی. انقدر کنایه و آرایه ادبی زدی که کلا آدم گیج وار میخونه مطلب رو. در عوض یکم استدلال کردنت رو قوی کن برادر.
3- خبر نامه ی ذره، فقط ی ذره شعور داشت عکس 100 تا دانشجو را هی نشون نمی داد و هی بگه تحصن فلان شد، بیسار شد. و بعدم گیر بده باقی رسانه های حزب الله که بیاین پشت ما سینه بزنین.
کمال
1394/03/16 - 11:48

شوروشو در اورده احمدی نژاد
خیلی رو داره به قرآن
fbi
1394/03/16 - 19:40

خدا شفاتون بده
ناشناس
1394/03/17 - 09:22

مشایی از سیاست خودش کناره گیری کرده
و در ضمن چرا مشایی دستگیر نمیشه اگر وضعش انقدر خرابه؟
یکبار احضار نشده چرا تا حالا
احمدی نژاد مردی است که حتی اگر خودش ضربه بخوره پای آرمان های انقلاب و امام شهدا جان میده
یکی از همین آرمان ها مبارزه با بی عدالتی کلامی اصولگرایان بود
منتظر محاکمه مهندس مشایی هستیم
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top