تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/03/17 - 13:41
کد خبر: 168819

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین دفاع مقدس مطرح کرد:

جزئیات تکان دهنده جدید از نحوه شهادت 175 شهید غواص +فیلم و عکس

جزئیات تکان دهنده جدید از نحوه شهادت 175 شهید غواص +فیلم و عکس

مردم محلی ماجرای شهادت غواصان و خط شکنان را اینگونه برای ما تعریف کردند که برخی از نیروهای ایرانی زخمی بودند که زنده به گور شدند و سپس سگ‌های وحشی را به جان رزمندگان انداختند و بسیاری از نیروها تشنه لب به شهادت رسیدند.

خبرنامه دانشجویان ایران: سردار سیدمحمد باقرزاده در نشستی خبری به تشریح جزئیاتی تازه از شهادت ۱۷۵ غواص خط‌شکن پرداخت و تصریح کرد: مظلومیت آشکار و پنهان خط شکنان و غواصان شهید در بازی رسانه‌ای دشمن و دوستان ناآگاه به حاشیه رفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نشست خبری سردار سیدمحمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح پیرامون کشف پیکرهای ۱۷۵ شهید غواص و خط شکن دفاع مقدس صبح امروز در معراج شهدای تهران برگزار شد.

توضیحات سردار باقرزاده بالای پیکر شهید غواص

سردار باقرزاده با اظهار تاسف از اینکه مظلومیت آشکار و پنهان خط شکنان و غواصان شهید در بازی رسانه‌ای دشمن و دوستان ناآگاه به حاشیه رفت، گفت: البته تعدادی از رسانه‌ها بابصیرت عمل کردند که شایسته تقدیرند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین روش متعارف کمیته را پرهیز از بیان برخی جزئیات و صحنه‌های تفحص دانست و افزود: همواره نگرانی این را داریم که جامعه کشش لازم برای دریافت بسیاری از حقایق جنگ را نداشته باشد.

وی با اشاره به تحریف به عنوان یکی از دو خطر عمده تاریخ دفاع مقدس عنوان کرد: تخریب چهره‌های نورانی فرماندهان، رزمندگان و شخصیت‌های مفید جنگ و تحریف به این معنا که بسیاری از حقایق از پایه و اساس منحرف شود و چیزهایی بازگو گردد که حقیقت نداشته باشد، یک خطر است.

پاسخ به برخی شبهات درباره غواصان شهید
وی با اشاره به برخی شبهات مطرح شده در خصوص اینکه چرا باید این تعداد از رزمندگان شهید شوند، بیان داشت: معمولا در تفحص‌های اخیر بعد از سقوط صدام، رقم تفحص بالا نبوده است اما اینبار ۱۷۵ شهید کشف شد که از این تعداد ۱۵۰ شهید غواص و باقی خط شکن بودند.

سردار باقرزاده با تاکید بر این نکته که برخی از زخم خورده‌ها سناریویی را در راستای اهداف خود کلید زدند، خاطرنشان کرد: آنان مطرح کردند که چرا باید این تعداد رزمنده در عملیات شهید شوند و مقصر فرماندهان هستند. عده‌ای گفتند چه کسی گفته است که این شهدا غواص هستند. ما تاکید کردیم که شهدا غواص و خط شکن بودند. این‌ موضوعی پنهانی نبوده است که بخواهیم پنهان کنیم. کشته و کشته شدن از بدیهیات جنگ است. شبهه شد که مگر ممکن است خط شکن اسیر شود.

 

رونمایی از پیکر مطهر یکی از غواصان شهید
وی افزود: این شهدا مربوط به چهار یگان خط شکن و غواص از یگان‌های ۲۵ کربلا، ۴۱ ثارالله، ۷ ولی عصر(عج) و ۱۴ امام حسین(ع) هستند.

فرمانده کمیته‌ی جستجوی مفقودین با بیان اینکه اطلاعات مربوط به شهدا دم دستی نیست و باید پس از خارج کردن پیکرها از منطقه بررسی شود، تصریح کرد: اگر بخواهیم جزئیات را با سرعت بیان کنیم، این کار درست نیست. مضحک ترین صحبت‌ها از شبکه‌های ضدانقلاب منتشر شد که این شهدا، شهدای جنگ تحمیلی نیستند و در جنگ با داعش به شهادت رسیدند. البته ما شهدای مدافع حرم را با افتخار تشییع می‌کنیم و مشکلی نداریم که بگوییم در دفاع از حرم آل الله شهید داده‌ایم.

هم‌پیمانان صدام امروز در عراق و سوریه و یمن در حال جنایت هستند
سردار باقرزاده مظلومیت شهدا و سند رسوایی جنایت بعثی را موضوع فراموش شده این جریان دانست و گفت: هم‌پیمانان صدام امروز در عراق و سوریه و یمن در حال جنایت هستند و غرب که مدافع سرسخت صدام بود امروز شریک جرم این جنایت‌ها است و مدافعان حقوق بشر که در زمان جنگ، رسانه‌های آنان در کوچکترین موضوع هیاهو می‌کردند، امروز سخنی نمی‌گویند.

وی با بیان اینکه برخی می‌گفتند کاش موضوع شهدا بازگو نمی‌شد، تا کی می‌شود مظلومیت شهدا را پنهان کنیم، عنوان کرد: در روزگاری عده‌ای از بهترین فرزندان این کشور جنگیدند و به هر دلیلی به اسارت درآمدند و ناجوانمردانه به شهادت رسیدند و بعضا زنده به گور شدند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین تاکید کرد: همه غواصان و خط شکنان زنده به گور نشده‌اند. چون در برخی اجساد هیچ اثری از تیراندازی و اعدام وجود ندارد.

وی افزود: این شهدا از اروند و سپس ام الرصاص عبور کردند و در نقطه‌ای که پیدا شدند تا خط مقدم، ۱۵ کیلومتر فاصله داشت. اینان خط شکن بودند.

روایت مردم محلی از شهادت غواصان
سردار باقرزاده تصریح کرد: مردم محلی ماجرای شهادت غواصان و خط شکنان را اینگونه برای ما تعریف کردند که برخی از نیروهای ایرانی زخمی بودند که زنده به گور شدند و سپس سگ‌های وحشی را به جان رزمندگان انداختند و بسیاری از نیروها تشنه لب به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به جریان یکی از تفحص‌های شهدا افزود: در قبرستانی که نزدیک العماره بود سه گروه جسد پیدا کردیم. گروه اول شهدای خودمان بودند. گروه دوم شیعیان مظلوم العماره بودند که در انتفاضه اول عراق به شهادت رسیده بودند که زن و کودک نیز در بین آن‌ها بود. دسته سوم اجساد نیروهای عراقی بود که ما در زمان صدام تحویل عراق داده بودیم، ولی آن‌ها به جای تحویل به خانواده‌هایشان آنجا دفن کرده بودند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در ادامه‌ی این نشست از کشف پیکرهای مطهر ۴۸ شهید دوران دفاع مقدس در خاک عراق طی ۲ هفته گذشته خبر داد و گفت:  ۳۹ تن از این شهدا در مناطق جنوبی عراق تفحص شده‌اند و ۹ تن دیگر در کردستان عراق.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
حسين اسدي
1394/03/18 - 14:00

لعنت و ننگ بر بعثي هاي بي وجدان باد كه بازهم به نام داعش هر روز تعدادي مردم بي گناه را در سرزمينهاي اسلامي به خاك و خون ميكشند مطمئن باشند يك روز بايد جواب دهند اين همه ظلم و ستم را و تاريخ انتقام اين همه جنايت را ثبت خواهد كرد.
سلطانعلی محبی زاده
1394/03/22 - 11:28

hc از خدا می خواهم من را باشهدا محشور گرداند واز حضرت ولی عصر مهدی زهرا تمنا دارم از خدا در خواست کند ظهورش هرچه زودتر مهیا شود تا این همه گناه و الودگی وریا را نبینیم وبه لطف حق از منتظران وسربازان ان حضرت باشیم و.
یا زهرا
1394/03/23 - 09:47

از خدا میخواهم تو اون دنیا با شهدا محشور بشیم و از کسانی باشیم که بتوانیم ادامه دهنده راه امام و شهدا باشیم.
طلبه
1394/03/23 - 12:27

کاش همیشه این حال هوا را داشتیم...
محمدرضا
1394/03/23 - 17:10

انشاالله که شهدا روحشان شاد باد و با سالار شهیدان امام حسین(ع) محشور شوند و امام زمان بیاید و ریشه همه تروریست ها را در بیاورد.
محمدتقی
1394/03/23 - 20:23

شهدا در قهقهه مستانه شان عند ربهم یرزقونند... خداوند روح همه شهدایمان و بالاخص این غواصان شهید را شاد کند و ما را ادامه دهنده راه سیدالشهداء و این عزیزان قرار بدهد چرا که امروز امنیت سرزمینمان را مدیون این مردان شجاع هستیم. روانشان پاک باد ...
يا مهدي
1394/03/26 - 14:13

زبانم قاصر است از اين همه رشادت و جوانمردي اي كاش من هم با شما بودم دلم تنگ شماست چه غريبانه به ديدار حق شتافتيد ما مديون هر لحظه جهاد شما هستيم باور ندارم كه توانسته باشم گوشه اي از زحمتهاي شما عزيزان را جبران كرده باشم و مي دانم كه هرگز نخواهم توانست. خدايا دلم تنگ شهيدان است از شنيدن سختي هاي مردانت دلم مي شكند به كدامين گناه كشته شدند خدايا ما اينجا پيمان مي بنديم كه تا ظهور امام زمانمان تا آخرين نفس مدافع اسلام و شهيدان و رهبر عزيزمان هستيم حتي اگر هر روز بر ما سنگ ببارد آمين
نوشین
1394/03/26 - 21:14

در مقابل عزمت این شهیدان نمی توان چیزی گفت فقط باید گفت شهدا شرمنده ایم، شما با دستان بسته در مقابل دشمن ایستادید و زیر بار ظلم نرفتید و دین خود را نفروختید، ولی ما بعد از رفتنتان چه کردیم؟؟؟
افسوس تنها کاری کردیم گناه بود و گناه بود و گناه...
ای شهدای کربلای 4 ای غواصان دست بسته، رسته از ظلم و شتافته به سوی حق، دستان مرا بگیرید که سخت به دستان پرنورتون محتاجم، ..
با دستان افلاکیتان دستانم را بگیریدکه دست بسته این دنیایم...
علیرضا
1394/03/30 - 00:32

سلام ودرود خدابرامام شهیدان سلام برشهیدان انقلاب سلام برفرزندان دلیرونشان کرده روح خداسلام برحسین سالارشهیدان سلام برعلمداردشت نینوا آرام بخوابید ای سربازان رشیداسلام شهادت گوارایه وجودتان
منبوهی
1394/04/09 - 09:41

خداوندا شهدا را قرین رحمت بدار و ما را جزو رهروان انها قرار بده سلام بر شهدای بی ادعا
صادق
1394/04/16 - 07:55

ای شهدای دست بسته دست مارا هم بگیرید. با شرمندگی تمام
مجتبی
1394/04/17 - 16:40

ان شاء الله شرمنده شهدا نشیم درود بر شرف شهدا
رز سرخ
1394/04/20 - 09:25

سلام عزیزان دل مادرانتان سلام جوان خوش قد وبالا سلام تازه داماد سلام نو پدر چه بگویم از بزرگیتان؟ چه بگویم از دستان بسته تان؟ بعد این همه سال بازگشتید که روی سیاه ما را ببینید؟ سیاه است سیاه سیاه، برگشتید تا دوباره حال و هوای عاشورایی بگیریم؟ الان در عاشوراییم از خدا بخواهید عاشورایی بمانیم.
دوستتان داریم وشرمنده ایم....با خجالت تمام شرمنده دستان بسته تان هستیم
مریم
1394/05/20 - 12:08

شهدا دیدند ما داریم غرق میشویم خودشان را رساندند.
هلن
1394/05/21 - 00:19

شهیدان ما با افتخار در دستان مردم تشیع شدند و تمام جهان به داشتن این جوانان می بالند ولی صدام لعنتی در چاه فاضلاب گرفتار شد که لیاقتش هم چاه فاضلاب بود.
مهرشاد
1394/05/21 - 08:40

چیزی جز تاسف نمی توانم بگم
حمیدرضا سولاری
1394/05/22 - 13:24

اگر شهدا دست جسمشان بسته بود ولی بادستی باز بسوی حق شتافتند....شهدا گره از دست ودل بسته ی ما باز کنید
حمیدرضا سولاری
1394/05/22 - 13:30

اگر شهدا دست جسمشان بسته بود اما بادست واغوشی باز به دیدار حق شتافتند ...امروز ما مدیون وشرمنده انها هستیم.یا صاحب الزمان ادرکنی....
اسم ناشناس
1394/05/25 - 01:21

نمي دانم چه بگم چون هرچه بگم همش حرفی بیش نیست ولی برادران اگر دوستان داریم کاری کرده باشیم اول خودمان را درست بعد خانواده بعد محله بعد شهر بعد استان بعد کشور و بعد کشورهای دیگر را درست بکنیم این چیزی است که شهدا از ما می خواهد.
عاشقان شهادت
1394/06/29 - 11:29

بسم رب الشهدا والصدیقین شهادت قسمت ما میشد ای کاش فقط می تونم بگم شهدا شرمنده ایم اونی که می خواستین نشدیم اینجا دنیای برهنگان شده تا دنیایی که شما می خواستین دل مهدی زهرا بدجور شکسته.
سینا
1394/07/04 - 14:06

واقعا خیلی خیلی اونا خوب بودن و ما باید مسیرشان را
الهه
1394/09/24 - 18:22

موهای تنم سیخ شد خدا صبر بده!!!!!
سید
1394/09/27 - 00:18

ای وای بر ما................ خوشا به سعادتشون ای کاش ما هم ..........
گمنام گمنامی
1394/11/14 - 23:56

خدایا ... عنایت کن که ما حسین حسین گفتنمون دنیایی نباشه بلکه دنیامون حسینی باشه...چه حالی میده با دنیای حسینی ، تن آدم به خون عشق اهل بیت سرخ بشه..خدا جونم
مهدی مظلومی
1394/12/20 - 08:59

این صحنه ها و فداکاری ها مو رو به بدن انسان راست میکنه و تاثر و تالم انسان رو به فریاد وامیداره
شاپرک
1395/02/24 - 19:52

روحم و قلبم شکست،جگرم سوخت، دیگر هیچ حرفی نمانده
دیر بخودم آمدم، افسوس، چرا تا حالا نمیدانستم، خدایا مرا ببخش
elahe
1395/10/06 - 20:54

لعنت خدا بر صدام و تمام سربازانی که در مقابل سربازان اسلام وایسادنند... خدا تمام شهدای 8 سال جنگ رو قرین رحمت خودش کنه.. خدا رحمتشون کنه... به خدا شهدای واقعی اینا هستند... چرا داریم از یاد می بریمشون ... متاسفانه این چند سال همش و همه جا شنیده میشه شهدای هسته ای... .. پس اونایی که در مقابل صدام گور به گور شده سینشونو سپر کردن چی ........
فرزام
1395/12/21 - 22:40

از هر چی بعثیه متنفرم همونقدر هم از روسها این شیاطین نبودن نه قراردادی بود و نه جنگ تحمیلی
انتقام به جاش
هدایت الله حبیبی
1397/05/23 - 22:01

کجایید ای شهیدان خدایی/ بلاجویان دشت کربلایی
کجاییدای سبکبالان عاشق/پرنده تر زمرغان هوایی
سلام وصلوات ودرود بر شهدای مظلوم وگمنام وشجاع ودلیر وپرکار غواص که مردانه درمقابل حرمله ها وخولیهای قرن اخیر ایستادند وبا دست بسته توسط شمرهای دوران مظلومانه وغریبانه به شهادت رسیدند.
وقتی عکس وفیلم وخاطرات این شهدای گمنام وغریب ومظلوم غواص را می بینم خدا شاهده اشک درچشمان حلقه می زند ازغربت آنان از مظلومیت آنان از انسانیت وشجاعت وشرافت آنان/ وچقدر دلم آتش می گیرد از شقاوت وبی رحمی یزید زمان بعثیها وصدامیان پلید وخبیث وملعون زمان/
ای شهدای مظلوم ای علی اکبرهای خمینی ماراهم یاد کنید اگرشما در زمین گمنام هستید نزد اهل آسمانها معروف وصاحب نام هستید. شما درس شرافت وانسانیت وادب و کرامت به جامعه آموختید . مارا هم یاد کنید ای شهدای مظلوم غواص.شادی روح مطهر ومقدس وملکوتی شهدای 8 سال دفاع مقدس / شهدای گمنام/ شهدای مدافع حرم / شهدای انقلاب اسلامی خصوصاً شهدای مظلوم وغریب غواص بخوانید حمد وتوحید وذکر 14 صلوات برمحمدوآل محمد صوات الله علیهم
هدایت الله حبیبی
1397/05/23 - 22:04

لعنت خدا بر صدام یزید ولد زنا ولعنت بر حامیان وپیروان صدام یزید و لعنت بربعثیهای وحشی و داعشی و بی رحم وپلید که روی همه ظالمان را سفید کردند . لنت بر بعثیها که نمونه وادامه همان عبیدالله بن زیاد وشمر ووخولی وحرمله وسنان بن انس بودند.
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top