تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/03/19 - 00:06
کد خبر: 169051

نویسنده «پنجشنبه فیروزه ای»: همسرم را برای دفاع از یمن می فرستم

شاید کمی شعاری شود ولی اگر لازم باشد خودم که نمی توانم ولی حاضرم همسرم را برای حمایت از این ملت مظلوم راهی یمن کنم، چرا که آنها جدای از مسلمان بودن انسان هایی هستند که مورد ظلم واقع شده اند

خبرنامه دانشجویان ایران: شاید کمی شعاری شود ولی اگر لازم باشد خودم که نمی توانم ولی حاضرم همسرم را برای حمایت از این ملت مظلوم راهی یمن کنم، چرا که آنها جدای از مسلمان بودن انسان هایی هستند که مورد ظلم واقع شده اند و ما بر اساس وظیفه دینی امان نباید در مقابل ظلم سکوت کنیم.

به گزارش پایگاه «من یمنی ام»؛ یمن کشوری است مظلوم که با وجود عرب بودن مردمانش تنها به اتهام حق خواهی و ادعای استقلال مورد هجوم ائتلاف عربی و عربستان سعودی قرار گرفته است؛ هجومی برنامه ریزی شده برای کشتار زنان و کودکانی بی دفاع و آوار خانه و کاشانه انسان های آزاده ای که تنها به جرم بیرون راندن فردی خائن محکوم به تحمل جنگی نابرابر شده اند. در این میان سازمان های بین المللی حقوق بشر و کشورهایی که هر روز دم از آزادی و حقوق بشر می زنند، نه تنها هیچ عکس العملی در مقابل این جنایات نشان نمی دهند بلکه از متجاوزان هم با روش های مختلف حمایت می کنند. در این باره، پای صحبت های سارا عرفانی نشستیم. سارا عرفانی، نویسنده جوان اما با اخلاق سال های اخیر که رمان اخیرش با نام«پنجشنبه فیروزه ای» با استقبال بالایی از سوی مخاطبان مواجه شد، هم ضمن محکومیت جنایت آل سعود در یمن دادخواهی و اعلام حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع یمن را وظیفه همگان دانسته و در ادامه گفتگویی با خبرنگار ما داشته که می خوانیم.

برخی معتقدند اینکه مسلمانان در هر کجای دنیا یا حتی یمن کشته می شوند ارتباطی به ما ندارد و ما اول باید به هم کیشان و هم میهنان خودمان کمک کنیم و وظیفه ای در قبال ظلمی که به آنها می شود نداریم، نظر شما در این خصوص چیست؟
من با این عقیده موافق نیستم، احادیث زیادی از ائمه اطهار داریم که هر مسلمانی در هر کجایی صدای مظلومیتش بلند شد باید به دادش برسید، هر کس باید هر چه در توان دارد انجام دهد و حتی اگر لازم باشد باید به آنجا رفته و بجنگد، من به هیچ وجه با این امر موافق نیستم و همان گونه که امام راحل(ره) تاکید داشتند کشور ما کشوری اسلامی است و ما در قبال همه مسلمانان در هر جای دنیا وظیفه داریم.

نظرتان در خصوص مظلومیت مردم یمن چیست؟
این مردم مظلوم واقع شدند و مورد تهاجم عده ای مستکبر قرار گرفته اند و ما باید بنا به وظیفه دینی و انسانیمان از آنها حمایت کنیم.

وظیفه ما به عنوان یک مسلمان در این شرایط در قبال مظلومیتی که حتی مجامع بین المللی هم در مقابل آن سکوت کرده اند چیست؟
فکر می کنم نظام و حکومت ما باید در حد توان هزینه هایی به منظور حمایت این ملت مظلوم انجام دهد؛ همانطور که در حال حاضر انجام می دهند. باید بررسی های لازم انجام شود و مواد غذایی، دارو و دیگر اقلام مورد نیاز آنها تا حدودی تامین شود تا کمی از درد آنها کاسته شود. یکسری از افراد هم باید در حیطه فعالیت خود و بر اساس آنجه در توان دارند در جهت تغیر دید و نگاه مخالفان تلاش کنند. مثلا من نویسنده می توانم مطالبی بنویسم در جهت حمایت و همدردی با این مردم و هر هنرمند و فرد متعهدی در حد توان خود تلاش کند.

اخیرا به منظور حمایت از مردم یمن کمپینی تشکیل شده است با عنوان «من یک یمنی هستم». نظرتان در این خصوص چیست؟ شما خودتان حاضرید به این کمپین بپیوندید؟
فکر می کنم این کمترین کاری است که می شود در حمایت از مظلومیت این مردم مسلمان انجام داد و می تواند شروعی برای ایجاد یک موج حمایتگر باشد. کار ارزشمندی است که اگر خبررسانی و اطلاع رسانی درستی در خصوص آن صورت بگیرد با استقبال مواجه می شود چرا که همه همیشه مخالف نیستند و این حرکت می تواند صدای این مظلومیت را به گوش جهان برساند.
بله، بنده هم حاضرم برای حمایت از مردم مظلوم یمن به چنین کمپینی بپیوندم.

حاضرید از اعتبارتان برای این مردم مظلوم خرج کنید و آیا تصور نمی کنید این حمایت ممکن است به اعتبارتان ضربه بزند؟
فکر نمی کنم حمایت از مظلوم به اعتبار افراد ضربه ای وارد کند، هر چند ممکن است اعتبارتان بر اساس نگاه برخی که این امر را نمی پسندند دچار لطمه شود، ممکن است برخی دیگر سراغ نوشته ها و کتاب هایم نروند ولی در هر شرایطی بنده معتقدم باید کار درست انجام شود و حمایت از مظلومیت مردم مسلمان کار درستی  است.

تا کجا حاضرید به این مردم مظلوم کمک کنید؟
شاید کمی شعاری شود ولی اگر لازم باشد خودم که نمی توانم ولی حاضرم همسرم را برای حمایت از این ملت مظلوم راهی یمن کنم، چرا که آنها جدای از مسلمان بودن انسان هایی هستند که مورد ظلم واقع شده اند و ما بر اساس وظیفه دینی امان نباید در مقابل ظلم سکوت کنیم و باید به داد مظلومان برسیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top