تاریخ انتشار: شنبه 1394/03/23 - 14:52
کد خبر: 169483

سخنان رهبر انقلاب باعث دلگرمی یمنی ها

یمنی ها بشدت ایران را دوست دارند و ایران تنها کشورحامی یمن است و یمنی ها احترام بسیار زیادی برای ایرانی ها قائل هستند و زمانی که سخنرانی های مقام معظم رهبری یا فرماندهان نظامی به سمع و نظر آنها می رسد بسیار دلگرم می شوند.

خبرنامه دانشجویان ایران: یمنی ها بشدت ایران را دوست دارند و ایران تنها کشورحامی یمن است و یمنی ها احترام بسیار زیادی برای ایرانی ها قائل هستند و زمانی که سخنرانی های مقام معظم رهبری یا فرماندهان نظامی به سمع و نظر آنها می رسد بسیار دلگرم می شوند.

به گزارش پایگاه من «یمنی ام»؛ اتفاقات یمن روز به روز وارد فاز پیچیده تری می شود. اتفاقاتی که نیازمند نگاه از نزدیک است. به همین خاطر به گفتگو با دکترعبدالرحمن راجح رئیس مرکزپژوهش های سیاسی تقارب یمن نشستیم.

لطفا در ابتدای بحث اطلاعاتی کلی در خصوص کشور یمن برای مخاطبان ما بفرمایید.
باسلام وتشکراززحمات شما. جمعیت یمن تقریبا ۲۵میلیون نفر است که دارای گرایشات و احزاب سیاسی متعددی هستندکه فعالیت می کنندوآماردقیقی درباره آنها وجودندارد. درباب اوضاع اقتصادی مردم یمن می توان گفت اکثریت یمنی ها اوضاع اقتصادی خوبی ندارند و اقتصاد یمن سال هاست که دربحران به سرمی برد.

انقلاب مردمی یمن ازچه سالی شروع شد وعلل اصلی وقوع این انقلاب چه بود؟
کشوریمن درسال های متمادی دستخوش تغییرات وانقلاب های گوناگون بوده است. اما بنظرمن درانقلاب اخیرریشه اصلی انقلاب استبداد و وابستگی به خارج بودکه باعث شدمردم به فکراستقلال وآزادی بیفتند و بتوانند کشور مستقلی داشته باشند. مردم یمن به این تفکردست یافتندکه بزرگترین مشکل یمن ومنطقه آمریکا می باشد که عامل بدبختی اکثر ملت ها آمریکاست واین تفکررا از رهبرانقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی ره الهام گرفتند و پای این آرمان ایستادگی خواهندکرد.

وجه متمایز انصارالله نسبت به سایر گروه های سیاسی در یمن چه بود؟
انصارالله که توسط سیدحسین الحوثی ایجادشد به شدت درمقابل مستکبرین ومستبدین و دخالت های خارجی ایستادگی کرد و هدفش استقلال یمن ازخارج بود و انصارالله در ایجاد تفکری که آمریکا را منبع تمامی مفاسد و مشکلات میداند بسیارنقش داشت ودرعمل اثبات کرد که ازآرمان ها وعقاید خود صرف نظرنمی کند و از طرفی درجبهه سیاسی نیز با عملکردی بسیارمثبت وخیرخواهانه بدون هیچگونه سهم خواهی  و دخالت بی جا توانست جایگاه خود را اثبا ت کند.

نقش جنگ قدرت در عربستان در حمله به یمن چیست؟
عربستان ۱۰۰%عربستان قبل نیست وبرای اولین باریک جانشین ولیعهد غیر از فرزندان عبدالعزیز بن ال سعود انتخاب میشود و در داخل عربستان درحال حاضرشاهد جنگ قدرت هستیم و این جنگ یمن که پسرسلمان درایجاد آن نقش زیادی داشت یک هشدارمهم به داخل ال سعوداست و این پادشاه وفرزندش میخواستند درداخل عربستان نشان دهند که رهبرجنگ یمن هستند و توانستند یمن را سرکوب  کنند و آن رابه عنوان نشانه قدرت خود درداخل به اثبات برساند.

هدف عربستان از کشتن غیرنظامیان و زنان و کودکان چیست؟ حمله به زیر ساخت های یمن با چه هدفی صورت می گیرد؟
هدف ازحمله به زیرساخت های یمن منصرف کردن مردم و تضعیف روحیه آن هاست یعنی می خواهند به مردم یمن بگویند شما حق ندارید انقلاب کنید و از زیرسلطه ما خارج شوید و می خواهند بیشترین اذیت و آزار را برمردم یمن داشته باشند و این هدف برای کشتارغیرنظامیان وکودکان نیزصادق است.

تحلیل شما از تقویت گروههای تکفیری در یمن و پس از حمله عربستان چیست؟
اولابرای تخریب هرچه بیشتریمن وتبدیل یمن به یک کشورجنگ زده همانندسوریه و...ایجاد درگیری همیشگی بین گروه های افراطی ومردم یمن و ایجاد وضعیت بحران همیشگی دریمن سوما از این گروه ها حمایت می شود تابه ارتش وانصارالله حمله کنند و اگرنگاه کنید می بینید که بیشترین ضربات رابه انصارالله وارتش یمن همین گروه های تکفیری وارد کرده اند و مورد دیگر جنگ نامنظم و غیراخلاقی این گروه هاست که بامسائلی چون انفجار مساجد و تجمعات و مراقد و...انجام می دهند و گروه های تکفیری یک سلاح خوب در دست عربستان هستند و عربستان از این صلاح درهمه کشورها استفاده می کند و بالتبع همه نوع حمایتی هم ازاین گروه هامی کند و این حمایت ها بصورت مستقیم است و می توان بزرگترین کمک عربستان به این گروه ها راکمک ایدئولوژیک نامیدکه ازطریق وهابی گری و شیوع آن این گروه هاتقویت می شوند.

واکنش مردم منطقه نسبت به اوضاع یمن را چگونه تحلیل می کنید؟
مردم منطقه ما به دلایل زیادی قادر به موضع گیری دربرابر تجاوزبه یمن نیستند. مثلا مصر که بشدت درگیرمسائل داخلی خود هستند یا عراق که درگیر جنگ باتروریست ها و سوریه به همین شکل کشورهای حاشیه خلیج فارس هم که بشدت تحت تاثیر شانتاژ رسانه ای دولت ها هستند و اگر هم بخواهند حرکتی انجام دهند بشدت مجازات خواهندشد.

تا چه اندازه ضعف رسانه های مستقل در افزایش حملات رژیم آل سعود نقش داشت؟
ازنظر من رسانه های مستقل وجود ندارد و رسانه ها طرفدار کشورها ،دولت ها و اشخاص هستند و رسانه های غربی و عربی تابع عربستان هستند و تنهارسانه های جمهوری اسلامی ایران نقش خوبی را ایفا می کنند و سعی درجهت تبیین مسائل واقعی منطقه وجهان را دارند. عربستان امپراطوری رسانه ای دارد و بیش از۷۰۰شبکه تلویزیونی وتصویری می باشدکه بیشتررسانه های منطقه درخدمت عربستان هستند

دررابطه با تشابه سعودی صهیونیستی وجنایات آنها  دریمن و غزه بفرمایید.
مطلبی را که آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب فرمودند از روی درایت ومعرفت و واقعیت بود و من دریمن بودم که کاری که عربستان دریمن انجام می دهد همان کاری است که صهیونیستها درفلسطین وغزه ولبنان انجام دادند و کودکان و زنان مردم یمن رابه خاک وخون می کشند و بدتر از کاری که صهیونیست ها درغزه انجام دادند سعودی ها دریمن انجام میدهند.

آینده جنگ یمن را چگونه پیش بینی می کنید؟
به نظرمن جنگ دریمن ادامه دارد و عربستان می خواهد به اهداف حداقلی خود برسدکه الحمدلله تا الان نرسیده و نخواهد رسید. هدف عربستان این است که یک جنگ داخلی دریمن راه بیاندازد و پای خود راکنار بکشد که این تحقق پیدا نکرد و می بینیم که یاران عربستان دریمن آرام ارام روبه زوال هستند و شهر به شهر فرار می کنند. بنظرمن بدلیل عدم وجود افکار عمومی جهان برعلیه عربستان حملات ادامه خواهد داشت و محاصره ای که امروز بر یمن وجوددارد هدفی جزخسته کردن و تسلیم مردم یمن ندارد.

همان طور که می دانید چند وقتی است که کمپین به نام من یمنی ام بین مردم ایران به راه افتاده است؟ آیا مردم یمن نیز در جریان این کمپین هستند؟ آن ها نسبت به این موضوع چه واکنشی نشان دادند؟

یمنی ها بشدت ایران را دوست دارند و ایران تنها کشورحامی یمن است و یمنی ها احترام بسیار زیادی برای ایرانی ها قائل هستند و زمانی که سخنرانی های مقام معظم رهبری یا فرماندهان نظامی به سمع و نظر آنها می رسد بسیار دلگرم می شوند و احساس غرور می کنند. و از طرفی هم انتظار بیش تری از ایران بخصوص درحوزه حمایت های سیاسی ودیپلماتیک دارند. اما درکل یمنی ها میگویند تنها دوست ما در جهان ایران است و بسیارسراغ ایران رامی گیرند، ایران چه خبر، ایران درچه حالی است و... وخیلی دلگرم هستند و انتظار بیشتری از ایران دارند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top