تاریخ انتشار: شنبه 1394/04/06 - 23:18
کد خبر: 171076

جستجوی آسان در منابع ۳۰۰۰ کتابخانه‌‌ کشور

جستجوی آسان در منابع ۳۰۰۰ کتابخانه‌‌ کشور

با اتصال به اینترنت از طریق «سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور (سامان)» به نشانی www.samanpl.ir می‌توان به‌ آسانی، در منابع بیش از سه هزار کتابخانه عمومی سراسر کشور به جستجوی کتاب‌های مورد نظر پرداخت. پس از آن، در صورت موجود بودنِ کتاب‌های مورد نظر در کتابخانه‌های عمومی، جزئیاتِ اطلاعات کتاب‌ها و لیست کتابخانه‌هایِ دارای آن‌ کتاب‌ها در دسترس خواهد بود.

خبرنامه دانشجویان ایران: مدیرکل کتابخانه های فارس گفت: امکان جستجوی آسان در منابع بیش از سه هزار کتابخانه‌‌ کشور فراهم شد.

به گزارش خبرنگار  فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»، محمد امین جعفری ضمن اشاره به این موضوع، اعلام کرد: با اتصال به اینترنت از طریق «سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور (سامان)» به نشانی www.samanpl.ir می‌توان به‌ آسانی، در منابع بیش از سه هزار کتابخانه عمومی سراسر کشور به جستجوی کتاب‌های مورد نظر پرداخت.

وی با اشاره به عدم اطلاع رسانی مناسب در مورد امکانات این سامانه تصریح کرد: می‌توان در بخش «جستجوی کتاب» به دو صورت «ساده» و «پیشرفته» و بر اساس نام کتاب، نام نویسنده، موضوع و... به جستجو پرداخت و دامنه‌ی جستجو را نیز برای جستجویِ دقیق‌تر، به کتابخانه‌های یک استان، یک شهر و یا یک کتابخانه‌ی مشخص محدود کرد.

وی ادامه داد: پس از آن، در صورت موجود بودنِ کتاب‌های مورد نظر در کتابخانه‌های عمومی، جزئیاتِ اطلاعات کتاب‌ها و لیست کتابخانه‌هایِ دارای آن‌ کتاب‌ها در دسترس خواهد بود.

در این مرحله می‌توان با کلیک بر روی لینکِ «لیست نسخ» از امانت‌بودن یا نبودن کتاب‌ها و «شماره رده» آن‌ها آگاه شد و با یادداشت‌کردن نام و شماره رده‌ی کتاب‌ و مراجعه به کتابخانه‌ی مدنظر، در صورت عضویت در کتابخانه، آن کتاب‌ها را به مدت دو هفته امانت گرفت و در صورت نیاز، دو هفته دیگر نیز این امانت را به‌صورت تلفنی یا حضوری تمدید کرد.

مدیر کل کتابخانه های استان فارس تصریح کرد: در سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور، علاوه بر امکانِ جستجوی کتاب، امکانات و لینک‌های مفید دیگرِ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز وجود دارد.

جعفری با تأکید بر خدمات به روز و همراه با تسهیلات کتابخانه های عمومی برای عموم مردم کتابخوان کشور، گفت: افزون بر جستجوی کتاب در سامانه‌ی مذکور، «طرح عضویت سراسری» در کتابخانه‌های عمومی کشور در حال اجراست.

در این طرح، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به یک کتابخانه‌ی عمومی و درخواست عضویت سراسری، با عضویت در آن کتابخانه (بدون پرداخت هزینه‌ی اضافی)، برای یک سال کارت عضویت سراسری در کتابخانه‌های عمومی را دریافت کنند و با آن کارت، از همه‌ی کتابخانه‌های عمومی استان، کتاب امانت بگیرند.

وی یادآور شد: خدمات سامانه‌ سامان و طرح عضویت سراسری که در راستای تسهیل خدمت‌رسانی، ارائه می شود، به‌ویژه برای پژوهشگران و دانشجویان اهمیتی دوچندان دارد و متقاضیان می‌توانند با آگاهی از این خدمات، به بهره‌برداری احسن از منابع کتابخانه‌های عمومی بپردازند.

منبع: مهر

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top