تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/04/09 - 11:04
کد خبر: 171383

اعتراض دانشجویان زنجانی به هتک حرمت دانشجویان دختر

خبرنامه دانشجویان ایران: شکل‌های اسلامی دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان با انتشار بیانیه‌ای به هتک حرمت دانشجویان دختر موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی صوفی استان زنجان اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، به دنبال هتک حرمت دانشجویان دختر در موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی صوفی استان زنجان، بیانیه‌ای از سوی تشکل‌های اسلامی دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان منتشر و نسخه‌ای از آن به دفتر خبرگزاری فارس در زنجان ارسال شد.

در این بیانیه است:

وَ الَّذینَ یُؤْذُونَ الْمُؤْمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ بِغَیْرِ مَا اکْتَسَبُوا فَقَدِ احْتَمَلُوا بُهْتاناً وَ إِثْماً مُبیناً(*) یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ ذَلِکَ أَدْنَى أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا ﴿*﴾ 

کسانی که مردان و زنان مومن را بی آن که مرتکب گناهی شده باشند ازار می رسانند قطعا به آنان تهمت زده تا آزارشان را روا بشمارند پس بار بهتان و گناه آشکاری به دوش می کشند(*) اى پیامبر به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوششهاى خود را بر خود فروتر گیرند این براى آنکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند (*).

در دوره سیاه رضاخانی که منور الفکرهای از فرنگ برگشته، لاف از نوک پا تا فرق سر، غربی‌شدن سر می‌دادند و با حمایت قزاق‌های قلدر چکمه‌پوش، چادر از سر زنان کشورم برمی‌داشتند. مردمان این مرز و بوم ایستادند و خون خود را نثار اسلام و اعتقادات پاکشان کردند.

آنگاه که انقلاب اسلامی ملت مسلمان ایران بساط استبداد و سفره استعمار را از پهنه ایران عزیز برچید تا عزت، شرف، شخصیت و هویت اسلامی دوباره به روح این کشور دمیده شود، دشمنان اسلام با سینه‌های پرکینه و دندان‌های از غیظ به هم فشرده، هجمه‌ای همه جانبه را علیه ملت غیورمان به راه انداختند و در ابتدا به خیال خام خود خواستند با تهاجم نظامی، این ملت را از میدان آزادی خواهی، آرمان طلبی و اسلام خواهی به عقب بنشانند، غیرت همت و از خود گذشتگی آن جوانان غیور نگذاشت تعرضی به خاک و ناموس ملت بزرگوار و مسلمان ایران شود. لذا با مشاهده ناکامی خفت بارشان، این بار جبهه خود از عرصه جنگ سخت به حوزه جنگ نرم تغییر داده و با کوچ از خاکریزهای نظامی به خاکریزهای فرهنگی و اتخاذ راهبرد هجمه به ارزش‌ها و مقدسات اسلامی، رؤیای تکرار تراژدی سقوط آندلس را، این بار در میهن اسلامی ما در سر پر سودای خویش پروراندند؛ و مع الأسف این بار نیز چون دوران جنگ تحمیلی منافقینی فریب خورده و سرگشته از هیبت پوشالی غرب، از داخل کشور، عمال و پیاده نظام این جریان ضد فرهنگی و ضد اسلامی شدند و نخستین هدف خود را نیز دانشگاه‌ها قرار دادند.

گوییا بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) این هدف گیری را پیشاپیش می‌دید که فرمود: "دانشگاه مبدأ تحولات است ... اگر دانشگاه اصلاح شد جامعه اصلاح میشود ..." اما ظاهرا مسئولان یا به این امر معتقد نبوده و یا رخوت و کسالت مانع از انجام وظیفه شان شده است.

چندی است که در برخی از دانشگاه‌های کشور مسئله جلوگیری از تقلب در امتحانات بهانه ای شده است در دست اسلام ستیزان تا ضمن عقده گشایی و هتک حرمت دانشجویان ارزشی و محجبه، به نماد حجاب برتر- چادر- تعرض کرده و از این طریق بکوشند تا رذالت و پلشتی خود را رنگ و بوی قانون و ضابطه بخشند و در اقدام بسیار شنیع و نسنجیده مسئولان دانشگاه روز گذشته در جلسه آزمون پایان ترم این دانشگاه چادر از سر پنچ نفر از دانشجویان کشیده شده است و متاسفانه چندین نوبت در موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی صوفی استان زنجان نیز این امر غیر قانونی و غیراخلاقی و غیر شرعی باب و موجب هتک حرمت و ملال خاطر دانشجویان محجبه و دانشجویان روزه دار زنجانی شده است

ما دانشجویان دانشگاههای زنجان ضمن ابراز همدردی با خواهران محجبه و چادری و حمایت همه جانبه از شأن و وقار خواهران دانشجوی خویش مطالبات خود را از مسئولان استان در این زمینه به صراحت بیان می‌کنیم و منتظر اجرای این مطالبات‌ خواهیم بود:

1- مسئولین دانشگاه مذکور هر چه سریع‌تر توضیحات لازم و مکفی خود را در این زمینه اعلام دارند.

2- ضمن برخورد قاطعانه با افراد خاطی و اخراج تمامی عوامل این اقدام شنیع و خارج از شان دانشگاه که خواسته اصلی دانشجویان است؛ هر گونه مستندات قانونی ادعایی و ابلاغیه‌های وزارت علوم که تأیید کننده این قسم برخوردها باشد را منتشر کرده و در انظار عمومی قرار دهند.

3-  مسئول دانشگاه مذکور باید اخراج شود و در ضمن از قشر دانشگاهی و دانشجویان و عموم مردم حسینی، ولایت مدار و شهید پرور زنجان عذرخواهی و پوزش خود را اعلام دارند.

و در آخر اعلام می‌داریم با توجه به اینکه قبلا در زمینه وضعیت نابسامان فرهنگی و اخلاقی در موسسات غیرانتفاعی تذکرات لازم به مسئولان آنها داده شده بود در صورت عدم توجه و پیگیری‌های لازم، جنبش دانشجویی عواقب کار را متوجه خود مسئولان امر خواهد دانست و تشکل‌های اسلامی دانشجویی تا اجرایی شدن مطالبات مذکور این موضوع را پیگیری خواهند کرد.       

تشکل‌های اسلامی دانشجویی دانشگاه های استان زنجان

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top