تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/04/09 - 15:51
کد خبر: 171454

با اعلام نرخ‌های جدید سلف دانشگاهی،

افزایش 60 درصدی قیمت غذای دانشجویی در چندسال اخیر

افزایش 60 درصدی قیمت غذای دانشجویی در چندسال اخیر

درحالی دانشگاه‌ها به روزهای پایانی خود در سال تحصیلی 94- 93 نزدیک می شوند که با مشکل کمبود یارانه تغذیه دانشجویی روبرو شدند و این مساله باعث شده تا مسئولان دانشگاهی در برخی موارد به جای پرداختن به مسائل آموزشی و پژوهشی که رسالت اصلی دانشگاه‌است، به فکر تامین غذای دانشجویان باشند.

خبرنامه دانشجویان ایران: مسئله تغذیه دانشجویان و غذای سلف دانشگاه ها یکی از پرچالش ترین مسائل جانبی در دانشگاه ها است. بدون شک در هر ترم اگر قرار باشد تجمع، تحصن، بیانیه و اعتراضی صورت بگیرد، یکی از آنها، اعتراض به غذای دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ درحالی دانشگاه‌ها به روزهای پایانی خود در سال تحصیلی 94- 93 نزدیک می شوند که با مشکل کمبود یارانه تغذیه دانشجویی روبرو شدند و این مساله باعث شده تا مسئولان دانشگاهی در برخی موارد به جای پرداختن به مسائل آموزشی و پژوهشی که رسالت اصلی دانشگاه‌است، به فکر تامین غذای دانشجویان باشند.

هر ساله پس از شروع ترم تابستانه دانشگاه ها و بعد از ایام فراغت دانشجویان، صندوق رفاه دانشجویی با اعلام نرخ های غذا، خوابگاه و امکانات رفاهی بسیاری از دانشجویان را به قافلگیر می کند.

امروز رئیس صندوق رفاه وزارت علوم از افزایش قیمت های غذا خبر داد. یزدان مهر در گفتگویی با اشاره به نرخ غذای دانشجویی در سال تحصیلی جدید گفت: در سال جاری با نظر دبیران مناطق و نظر رئیس هیات امناء (وزیر علوم) و انجام بررسی های کارشناسانه نرخ غذای دانشجویی، ۱۴/۳درصد افزایش یافت، این درحالی است که سال گذشته نرخ غذای دانشجویان ۲۱ درصد افزایش یافته بود.

وی افزود: به عنوان مثال قیمت غذای کم هزینه از ۶۰۰ تومان به ۷۰۰ تومان و غذای پر هزینه از ۱۰۰۰ تومان به ۱۱۵۰ تومان افزایش داشته است. اما سوالی که در این بین مطح می شود این است که قیمت گذاری غذایی دانشجویی در دانشگاه ها به چه صورت است؟

قیمت گذاری در دانشگاه های مختلف به چه صورت است؟
قیمت ژتون غذای دانشجویی به پیشنهاد معاونین دانشجویی دانشگاه های منتخب و دبیران مناطق دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور و با تایید و تصویب هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان تعیین می شود.

بررسی ها نشان می دهد که از سال 90 تا کنون میزان این افزایش قیمت 60 درصد بوده است به طوری که قیمت غذای دانشجویی در سال 92- 91 طبق مصوبه صندوق رفاه وزارت علوم، افزایش 30 درصدی توسط هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان مصوب در سطح غذاهای کم هزینه، پرهزینه و متوسط اضافه شده است و متوسط قیمت 650 تومان به 850 تومان افزایش یافته است. غذای کم هزینه را ۲ هزار و ۹۰۰ ریال، غذای متوسط هزینه را ۳ هزار و ۵۰۰ ریال و غذای پرهزینه را ۴ هزار و ۸۵۰ ریال اعلام کرده بود.

در سال تحصیلی 93 -92 این افزایش قیمت بین 15 تا 20 درصد بوده است. غذای کم هزینه را 4500 ریال، غذای متوسط هزینه را 6300 ریال و غذای پرهزینه را 770 ریال بوده است.

امسال چند درصد، غذای دانشجویی افزایش می یابد؟

با این تفاسیر برای ترم آینده دانشجویان باید منتظر افزایش 21 درصدی غذای خود باشند، باید دید این افزایش قیمت با چه واکنش هایی از سوی دانشجویان مواجه می شود، یا باعث رضایت مندی این دانشجویان از غذای بی کیفیت دانشگاه ها می شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top