تاریخ انتشار: پنجشنبه 1394/04/11 - 16:30
کد خبر: 171658

تمام رویدادهای صنفی آموزشی هفته ای که گذشت؛

در گرم‌ترین روزهای تابستان، صندوق رفاه دانشجویان خبرساز شد

در گرم‌ترین روزهای تابستان، صندوق رفاه دانشجویان خبرساز شد

مسئله تغذیه دانشجویان و غذای سلف دانشگاه ها یکی از پرچالش ترین مسائل جانبی در دانشگاه ها است. بدون شک در هر ترم اگر قرار باشد تجمع، تحصن، بیانیه و اعتراضی صورت بگیرد، یکی از آنها، اعتراض به غذای دانشگاه است.

خبرنامه دانشجویان ایران: در هفته ای که گذشت اگرچه دانشگاه ها با پایان امتحانات به تعطیلات تابستانی خود رفتند، اما با اعلام قیمت های جدید سلف و خوابگاه، "حرارت" روزهای گرم بیشتر احساس شد

خبرنگار صنفی آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»، مهمترین اخبار دانشگاهی هفته ای که گذشت را در ادامه آورده است:

* تغییر زمان برگزاری آزمون مهندسی حرفه‌ای

براساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور زمان برگزاری آزمون مبانی مهندسی حرفه‌ای سال 1394 به هشتم مردادماه تغییر کرد. (اینجــــــــا)

* آغاز نوزدهمین مراسم ازدواج دانشجویی

مدیر مرکز فرهنگی اردوهای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور از برنامه ریزی برای برگزاری نوزدهمین مراسم ازدواج دانشجویی خبر داد. (اینجـــــــا)

* نرخ غذای دانشجویی ۱۴درصد گران شد

رئیس صندوق رفاه وزارت علوم گفت: هیات امنا صندوق رفاه دانشجویان با حداقل افزایش ژتون غذای دانشجویی که مطابق نرخ تورم است، موافقت کرد. (اینجــــــــــــا)

* افزایش ظرفیت پذیرش دانشگاه رازی

معاون آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و استقبال صورت گرفته امسال ظرفیت پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه رازی به میزان دو برابر افزایش می‌یابد. (اینجـــــــــــا)

* زمان ثبت نام اعزام به عتبات دانشگاهیان

 معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با بیان اینکه برنامه ریزی عتبات دانشگاهیان در حال انجامست، گفت: زمان ثبت نام اواخر تیرماه اعلام خواهد شد. (اینجــــــــــــا)

* ایجاد تغییرات در ساختار آموزشی دانشگاه شهید بهشتی

رییس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به تفویض اختیار سه امر برنامه‌ریزی درسی، پذیرش دانشجوی دکترا و ترم‌بندی به دانشگاه‌ها از ایجاد دو مدیریت جدید در معاونت آموزشی این دانشگاه خبر داد. (اینجـــــــــــا)

* درد و دل سه نفر از دانشجویان بورسیه در «خبرنامه دانشجویان ایران»:

اصرار این دانشجویان از نوع خود بسیار جالب توجه بود و خبرنگار صنفی - آموزشی تصمیم به شنیدن حرفهای آنها گرفت. همچنین این دانشجویان با بیان اینکه به چند خبرگزاری از گرایشهای مختلف سرزده اند اما متاسفانه هیچ کدام حاضر به شنیدن و انعکاس دغدغه هایشان نشده اند. ( اینجـــــــــا)

* نگاهی به مکانیزم رتبه بندی دانشگاه‌ها در ایران

انتخاب دانشگاه، مساله‌ بسیار مهمی است که دانش‌آموزان معمولا بعد از گذراندن دوره‌ متوسطه با آن روبه‌رو می‌شوند. بعضی از دانش‌آموزان با توجه به شرایط و سطح فکری محل زندگی‌شان و یا سطح علمی مدرسه‌ای که در آن تحصیل می‌کنند، زودتر از بقیه‌ دانش‌آموزان به فکر انتخاب دانشگاه می‌افتند. (اینجـــــــــا)

* تسهیلات سازمان وظیفه برای کنکوری‌ها

تسهیلات سازمان وظیفه عمومی برای مشمولان متقاضی شرکت در کنکور سال ۹۴ اعلام شد. اینجـــــــــا)

* اینترنت دانشگاه مازندران وصل شد!

معاون دانشجویی دانشگاه مازندران از بررسی مشکلات صنفی دانشجویان این دانشگاه به منظور کاهش مشکلات خبر داد. اینجـــــــــا)

* نظر میرزاده درباره زمین‌خواری‌های دانشگاه آزاد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه پرونده‌هایی با رقم 1400 میلیارد تومان از مدیران سابق، له یا علیه دانشگاه آزاد در محاکم حقوقی وجود دارد، افزود: وظیفه قانونی ما این است که از طریق محاکم قضائی به تخلفات هر فردی که حق دانشگاه را ضایع کرده، رسیدگی کنیم. اینجـــــــــا)

* تعطیلی خوابگاه‌های خواجه‌نصیر برای سمپاشی

معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر گفت: این تعطیلی ۴ روزه برای سم پاشی و اصلاحات انجام می‌شود و دانشجویان می‌توانند از روز ۱۳ تیر ماه از خوابگاه‌ها استفاده کنند. (اینجـــــــــا)

* پذریش دانشجوی خارجی در دانشگاههای مادر

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان از تدوین آیین نامه دانشجویان غیرایرانی غیر بورس خبر داد و گفت: آیین نامه مذکور نهایی شده و برای تایید و ابلاغ به وزارت علوم ارسال شده است. (اینجـــــــــا)

* کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه علامه

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: اگر دانشگاه های مادر در حوزه علوم انسانی ظرفیت رشته های علوم انسانی را حفظ کنند، کیفیت در تربیت دانشجوی علوم انسانی و اجتماعی افزایش پیدا می کند. اینجـــــــــا)

* تحصیل دانشجویان 75 کشور در دانشگاه تهران

رییس دانشگاه تهران اعلام کرد: بیش از 1200 دانشجوی خارجی از 75 کشور مختلف در این دانشگاه تحصیل می کنند. (اینجــــــــا)

* انتقال پردیس آموزش‌های تخصصی آزاد دانشگاه علامه

معاون عمرانی دانشگاه علامه طباطبایی از انتقال پردیس دانشگاهی ویژه آموزش‌های تخصصی آزاد،واحد بین‌الملل،مجازی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه به دانشکده مدیریت واقع در توانیر از مهرماه سال جاری خبر داد. (اینجـــــــــا)

* انتشار نتایج اولیه کنکور تا هفته اول مرداد

مشاور عالی سازمان سنجش آموش کشور از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری 94 تا هفته اول مردادماه خبر داد و گفت: نتایج نهایی کنکور و اسامی پذیرفته شدگان در دهه دوم شهریورماه اعلام می‌شود. (اینجـــــــا)

* تغییر نرخ غذا و خوابگاه دانشجویی

ذوالفقار یزدان مهر در گفتگو با مهر در خصوص قیمت ژتون غذای دانشجویی و اجاره بهای خوابگاه ها در سال تحصیلی جدید گفت: قیمت ژتون غذای دانشجویی به پیشنهاد معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشگاه های منتخب کشور و با تایید و تصویب هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان در ماه جاری نهایی می شود. (اینجـــــــــا)

دانشگاه تبریز دانشجوی ممتاز می پذیرد

دانشگاه تبریز از میان دانشجویان کارشناسی پیوسته برتر از سایر دانشگاههای کشور به صورت بدون آزمون دانشجوی کارشناسی ارشد می پذیرد. (اینجــــــــــا)

تقویم آموزشی جدید دانشگاه شهید بهشتی

به گزارش مهر، براساس تقویم آموزشی نیم سال اول سال تحصیلی ۹۵-۹۴ دانشگاه بهشتی، فرایند انتخاب واحد دانشجویان از ۷ شهریور ماه آغاز و تا ۱۰ شهریور ادامه خواهد داشت. (اینجـــــــــا)

واگذاری دوباره موسسات آموزش عالی آزاد به وزارت علوم

موسسات آموزش عالی آزاد که در سال‌های گذشته از وزارت علوم به دانشگاه علمی‌کاربردی واگذار شده بود با ابلاغ معاون آموزشی وزارت علوم به طور مجدد در حال واگذاری به این وزارت است و این مساله نگرانی مدیران این موسسات را در پی داشته است. (اینجــــــــا)

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
وقتی ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب جواب می‌دهد! +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد
احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد
اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top