تاریخ انتشار: جمعه 1394/04/12 - 10:42
کد خبر: 171729

آیا مایکروسافت شیشه عمر ویندوزفون را می‌شکند؟

آیا مایکروسافت شیشه عمر ویندوزفون را می‌شکند؟

سال 2013 کمپانی مایکروسافت با هدف توسعه‌ی گوشی‌های ویندوزفونی لومیا، خط تولید گوشی‌های هوشمند نوکیا را خریداری کرد. اما چند وقتی است اخبار ضد و نقیض مبنی بر پشیمانی ردموندی‌ها نسبت به این موضوع شنیده می‌شود که برای ادامه کار نا امید شده‌اند.

خبرنامه دانشجویان ایران: سال 2013 کمپانی مایکروسافت با هدف توسعه‌ی گوشی‌های ویندوزفونی لومیا، خط تولید گوشی‌های هوشمند نوکیا را خریداری کرد. اما چند وقتی است اخبار ضد و نقیض مبنی بر پشیمانی ردموندی‌ها نسبت به این موضوع شنیده می‌شود که برای ادامه کار نا امید شده‌اند.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شایعات زیادی وجود دارد که طی هفته‌ی جاری مایکروسافت سرمایه‌گذاری خود در بخش عمده‌ای از نوکیا را کاهش خواهد داد و این موضوع در ادامه‌ی هشدار ردموندی‌ها به سرمایه‌گذاران درباره‌ی وضعیت خطرناک بخش گوشی‌های هوشمند خود باز می‌گردد. ماه آوریل سال جاری میلادی اعلام شد سهم ویندوزفون از بازار کمتر از مقدار سرمایه‌گذاری در آن بوده است.

23 آوریل، مایکروسافت بیانیه‌ی زیر را در اختیار SEC (کمیسیون امنیت و تبادل اطلاعات آمریکا) قرار داده است: عدم تحقق نقدینگی مورد نظر در آینده، کاهش نرخ رشد حجم تولید آتی یا افزایش نرخ تخفیف مطابق با ریسک فروش به کار رفته برای تخمین ارزش واقعی و منصفانه واحد گزارش Phone Hardware می‌تواند به تعیین اختلال تعدیل مورد نیاز و تامین مواد نسبت به درآمدها منجز شود.

تصاحب نوکیا یکی از آخرین اقدامات مهم مدیرعامل سابق مایکروسافت یعنی استیو بالمر بود که به منظور ورود جدی این کمپانی نرم‌افزاری به بازار گوشی‌های موبایل صورت گرفت که به نظر می‌رود ساتیا نادلا کاملا با آن مخالف است.

گزارش‌های حاکی از آن است که میکروسافت می‌تواند معامله با نوکیا را فراموش کند که تا همین امروز 7.9 میلیارد دلار برای ردموندی‌ها آب خورده است. وقتی مایکروسافت سال 2013 با مبلغ اولیه 5.5 میلیارد دلار خرید نوکیا را قطعی کرد (ما به التفاوت قیمت خرید و دارایی‌های ثابت) که به نظر می‌رسد در حال حاضر به مقداری کمتر از ارزش واقعی خود رسیده است.

کاهش بهای اسمی سهام تا این حد می‌تواند شکستی بزرگ برای مایکروسافت باشد. انحلال کل بخش موبایل یا فروش باقی‌مانده‌ی سهام موضوعی است که هنوز ردموندی‌ها درباره‌ی آن به جمع‌بندی نرسیده‌اند.

منبع: eteknix

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top