تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/05/05 - 12:27
کد خبر: 174073

معضل رقص و آواز در دانشگاه‌ها باز هم قوت گرفت؛

سریال برگزاری کنسر‌ت‌ها به دانشگاه پیام‌نور بیرجند رسید +فیلم

سریال برگزاری کنسر‌ت‌ها به دانشگاه پیام‌نور بیرجند رسید +فیلم

تا اینجا داستان خوب پیش می رود و هم صدایی مدیران ذیربط با مردم شهر تا حدودی شنیده می شود اما سوال اینجاست که چرا با وجود سالن ها و تالارهای زیادی که در سطح شهر وجود دارد، مکان این کنسرت به دانشگاه پیام نور انتقال یافته است؟!

خبرنامه دانشجویان ایران: معضل برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها باز هم قوت گرفت.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سریال کنسرتهای موسیقی به قسمت بعدی خود رسید و این بار دانشگاه پیام نور بیرجند میزبان برگزاری کنسرت می‌شود.

کنسرتی که حدود 2 ماه و نیم پیش در دانشکاه آزاد بیرجند برگزار شد و حتی واکنش دانشجویان را نیز به دنبال داشت، دنباله سلسله مجالس رقص و آوازی بود که در سال اخیر، فضای دانشگاه‌های کشور را در بر گرفته بود البته واکنش‌های دانشجویان و موضع گیری مسئولین را نیز در پی داشت.

کنسرت رقص و آواز در دانشگاه آزاد بیرجند

دانلــــــــــــــود

این موضوع آنقدر واکنش اذهان عمومی و دانشجویان را در پی داشت که حتی رهبر معظم انقلاب در دیدار رمضانیه با دانشجویان به این موضوع اشاره کردند و ضربه‌هایی که تا کنون از آن متحمل شدیم را یادآور شدند. (جزئیات و فیلم‌های تکمیلی از اینجـــــــا)

سخنان رهبری درباره کنسرت در دانشگاه‌ها

دانلــــــود

یکی از دانشجویان دانشگاه بیرجند در یادداشتی ارسالی به «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ درباره این اتفاق نوشته است: تبعات کنسرت برای دانشگاه آزاد هنوز که هنوز است از بین نرفته است و همین دو سه هفته پیش بود که رئیس این دانشگاه بعد از سفر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد به استان، عوض شد.

کنسرتهایی که در لحظه، برای عده ای نشاط آورند و تبدیل شده اند به خاطره ای که هر از گاهی با یادآوری آن موجبات تلطف خاطرشان می شود، شاید برای برخی دیگر تبدیل به لکه ننگی در پرونده کاریشان و یا خاطره سیاهی در ذهنشان شده است.

رفته رفته داشت این سوژه از دست رسانه ها خارج می شد که مجدداً با پیشگامی یکی از موسسات شهرستان بیرجند دوباره تبدیل به یک مسئله حساسیت زا در سطح شهر بیرجند شده است بگونه ای که تاریخ برگزاری این کنسرت که همزمان بود با سالروز تخریب قبور ائمه بقیع، با واکنش شدید فعالان مذهبی شهر همراه بود و به روز دیگری موکول شد.

تا اینجا داستان خوب پیش می رود و هم صدایی مدیران ذیربط با مردم شهر تا حدودی شنیده می شود اما سوال اینجاست که چرا با وجود سالن ها و تالارهای زیادی که در سطح شهر وجود دارد، مکان این کنسرت به دانشگاه پیام نور انتقال یافته است؟!

آن هم زمانی که هنوز کمتر از دو هفته از صحبت‌های رهبر مبنی بر موضع گیری علیه کنسرت ها در دانشگاه ها نمی گذرد و باز آن هم در دانشگاه پیام نور بیرجند که همیشه اجرای برنامه های بزرگ مذهبی دانشگاهی همچون یادواره ها و گردهمایی هیئات مذهبی را دارا بوده است!

ظاهراً این داستان کنسرت ها برای شهر مذهبی ما تا زمانی که فرهنگ غالب مردم فرهنگی مذهبی بیرجند تبدیل به یک فرهنگ غرب زده و البته هیجانی نشود تمامی ندارد.

کاش مدیران فرهنگی شهر بیرجند بجای دغدغه برگزاری کنسرت های مختلف در دانشگاه های بومی شهر، در پی حل و فصل گره های فرهنگی مردم می بودند.

کاش به مشکلاتی همچون کمرنگ شدن حجاب در بین دانش آموزان، پایین آمدن سن اعتیاد، آگاهی بخشی درخصوص اثرات سوء استفاده از ماهواره و شبکه های اجتماعی، مشکل ازدواج جوانان و فرهنگ غلط حاکم بر آن و... می پرداختند بجای برگزاری کنسرتهایی که از آن جز اختلاط دختر و پسر و شکسته شدن دیوار حیا  و عفاف و ایجاد مشکلات بعدی چیزی بیرون نمی آید.

اگر مسئولان فرهنگی نیز واقعا بدنبال شادی مردم هستند باید تاسف خورد بحال آنها که تعریف‌شان از شادی فقط برگزاری کنسرت است، چراکه شادی در اسلام تعریف دارد و این وظیفه ادارات و نهادهای فرهنگی چون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، حوزه علمیه، نشریات و از همه مهمتر صدا و سیما است که این مقوله را برای مردم تبیین کنند و مصادیق آن را ارائه دهند.

متاسفانه با برگزاری چنین مراسماتی کم کاری خیلی از این نهادها و سازمانها قابل لمس و مشاهده است و ناراحت کننده تر آنکه شاید برخی به برگزاری چنین مراسماتی کمک هم بکنند.

در این دایره نقش موسسات فرهنگی و ان جی اوهای مردم نهاد هم اگرچه کم رنگ تر است، اما قابل چشم پوشی نیست چراکه آنها هم بخشی از بدنه فعالین فرهنگی جامعه محسوب می شوند و در همین مورد مذکور نیز یکی ازهمین موسسات مجری برگزاری کنسرت شده است.

متاسفانه فرهنگ در جامعه کنونی ما بسان سدی ترک برداشته و کهنه شده است که هرطرف آن را که میگیری تهاجم فرهنگی ازنقطه دیگری نشط می کند و کار یک موسسه و چند اداره نیست که آن را کنترل کننند.

باید همه مردم پای کار بیایند تا بتوانند اندکی از این هجمه دشمنان را خنثی کنند و شاید نباید امیدی به سازمانهای متولی فرهنگ بست چراکه در این مجموعه ها یا تفکرات وباورهای مدیران عوض شده است و یا همه آنها اسیر تعدادی بخشنامه و ابلاغیه و ماده و تبصره شده اند که همه ار کار فرهنگی، فقط دغدغه پرکردن و ارائه گزارش کار به دستگاههای بالاتر خود را دارند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صفر تا صد انتخاب رشته مقطع دکتری ۱۴۰۳
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top