تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/05/06 - 10:10
کد خبر: 174158

تهدید جدید اولاند و یک «تذکر دیپلماتیک»

تهدید جدید اولاند و یک «تذکر دیپلماتیک»

در این میان مصطفی پور محمدی اخیرا درباره حضور فابیوس اظهارات قابل تاملی کرده است، وزیر دادگستری با اشاره به اینکه سفر فابیوس به ایران پیامی جز معذرت خواهی و تسلیم در برابر اقتدار ایران ندارد، گفت: آن‌ها به ملت ایران ضربه زده‌اند و این سفر پیامی جز پذیرش حق ایران و ظالمانه بودن تحریم ها ندارد!

خبرنامه دانشجویان ایران: فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه در اظهاراتی گستاخانه سفر روز چهارشنبه لوران فابیوس وزیر امور خارجه این کشور به ایران را آزمونی برای تهران بعد از توافق تاریخی درباره برنامه هسته ای ایران توصیف کرد و گفت: "فابیوس نماینده فرانسه است و شیوه که او مورد پذیرش قرار می گیرد برای ما ملاک ارزیابی عملکرد ایران خواهد بود ."

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، این اظهارات که در پاسخ به انتقادات مردم و مسولین در قبال کم توجهی وزارت امورخارجه به سابقه خصومت آمیز فابیوس در مذاکرات هسته ایی و جنایت فراموش نشدنی وی در پرونده خون های آلوده به ویروس H.I.V مطرح شده است را باید دخالت صریح در امور داخلی کشورمان بدانیم.

دخالتی که به نظر میرسد هیچ واکنشی از سوی دولت در پی نداشته باشد ولو به اندازه یک تذکر دیپلماتیک. البته در این میان مصطفی پور محمدی اخیرا درباره حضور فابیوس اظهارات قابل تاملی کرده است، وزیر دادگستری با اشاره به اینکه سفر فابیوس به ایران پیامی جز معذرت خواهی و تسلیم در برابر اقتدار ایران ندارد، گفت: آن‌ها به ملت ایران ضربه زده‌اند و این سفر پیامی جز پذیرش حق ایران و ظالمانه بودن تحریم ها ندارد!

با بررسی رفتار بسیار نرم  وزارت امور خارجه در قبال  اظهارات دخالت جویانه سایر کشورها در دو سال گذشته به نظر میرسد این بار نیز در ازای سفر عده ای سرمایه دار خارجی به کشور بازهم وزارت خارجه ما هیچ واکنشی از خود نشان ندهد.

عدم اعطای ویزا به نماینده ایران در سازمان ملل توسط آمریکا، جا انداختن شیردال تقلبی به جای اصل آن به ایران آن هم به عنوان هدیه،  سکوت مرگبار در ماجرای تعرض به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده دخالت آشکار نایب‌رییس مجلس آلمان در امور داخلی در دیدار با محمد رضا عارف، تهدید ایران توسط کشور 800 هزار نفری جیبوتی، تهدید عربستان به حمله نظامی به ایران، تهدید ایران توسط امارات مبنی بر اینکه به سرنوشت جنبش حوثی ها دچار خواهد شد تنها گوشه ای از نتایج دیپلماسی خنده در دوسال گذشته هستند.

یکی از وعده های دکتر حسن روحانی در ایام انتخابات بازگشت احترام  دیپلماتیک ایران در بین کشورهای جهان و همچنین عزت پاسپورت ایرانی بود. روحانی در شبکه تلویزیونی جام جم و در پاسخ به سوالات ایرانیان خارج از کشور عنوان کرد "به همه هموطنان قول خواهم داد که بزرگان و افتخارات ایران را و میراث فرهنگی ایران و بزرگانی که برخی همسایگان در حال تصاحب آنها هستند را این افتخارات که جزو تاریخ و فرهنگ ما است را برمی‌گردانم".

به نظر میرسد مشکل وزارت خارجه کشورمان نه در ساختارها بلکه در مسائل نرم افزاری نهفته است که با تغییر ساختارها قابل رفع و اصلاح نیست.

کارشناسان  متعهد وظیفه اصلی و اولویت مهم این وزارتخانه ر ا صدور نرم افزارانه انقلاب اسلامی و ارزش های سیاسی مورد تایید امام راحل و رهبری به سایر کشورها می دانند و معتقدند این وزارتخانه نباید خود را تنها در فضای حاکم بر دیگر وزارتخانه‌های امور خارجه در سایر کشورها بدانند و قرائتی خشک را از  اصول حاکم بر روابط بین‌الملل و کنوانسیون‌ها و معاهدات بین‌المللی ارائه دهد و در عین حال به ظرفیت های نیم بند همین مقولات هم بی اعتنا باشد! بی شک  این عملکرد برای وزارت خارجه یک کشور اسلامی و فراتر از آن الهام بخش «تمدن اسلامی»  شایسته نیست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top