تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/05/06 - 12:56
کد خبر: 174192

درباره دعوت «پس از توافق» ایوبی از کارگردان ضدایرانی ساز؛

اول زاییده هایتان را بزرگ کنید، بعد سراغ یتیم خانه بروید

اول زاییده هایتان را بزرگ کنید، بعد سراغ یتیم خانه بروید

اهمیت مذاکرات را اما جریان هوادار مذاکرات و بخشی ازجناح غربگرا خوب می دانند. آنجا که ایوبی بی آنکه گلی به سر سینمای ایران زده باشد، از باز شدن درب سینمای ایران به روی جهان و بالعکس سخن می گوید.

خبرنامه دانشجویان ایران: رفتار کسانی را که در روزهای مذاکرات هسته ای- که حالا به بخشی از هویت ملی و حتی به واسطه خون شهدای هسته ای به بخشی از هویت اعتقادی ایرانیان تبدیل شده- و بی توجه به اهمیت آن و در حالی که نه در مخالفت و نه در موافقت و نه در نقد آن شرکت نکرده اند، به ناگهان به خیابان می ریزند و به یک فیلم «سینمایی»، پاسخ «خیابانی» می دهند، را خیلی سخت می شود روانشناسی کرد؟

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، اهمیت مذاکرات را اما جریان هوادار مذاکرات و بخشی ازجناح غرب گرا خوب می دانند. آنجا که ایوبی بی آنکه گلی به سر سینمای ایران زده باشد، از باز شدن درب سینمای ایران به روی جهان و بالعکس سخن می گوید.

نسبت به «رستاخیز» هم نقدهای فراوانی داریم و هم گله های بسیار که چرا با این «یه پیاله قیمه تبرکی اعتقادی مردم» که رسول ملاقلی پور تعریفش را می کرد، زلف را جوری گره زده که نتوانیم بگوییم مردم حق ندارند اعتراض کنند.

نشان دادن چهره ذوات مقدسه، صحرای کربلا در دامنه کوه، ماه کامل در شب دهم محرم، سخنان تحریف شده امام حسین(ع) و برخی اتفاق های دیگر در فیلم درویش که گفتنش دردی دوا نمی کند، این حق را به مخاطب امام حسین(ع) شناس می دهد که ناراحت باشد، اعتراض کند. البته نه جوری که «شیعه انگلیسی» چی ها ذوق زده شوند، از قمه زدنِ زنی در تجمع انجام شده فیلم بگیرند و بفرستند رویyoutube  تا یک دنیا همه حرف های علیه شیعه را با همین چندثانیه فیلم باور کند.

بحث چیز دیگری است. در میان این همه زاییده سینمای ایران که از هر دوره ای هم چندتایی به یادگار مانده و هر روز دعوای مجوز و عدم مجوز، پروانه نمایش و عدم پروانه نمایش، اکران و عدم اکران و با حال و روز سیاه برخی فیلمها که کارگردانش به شبیه دیالوگ های شعبان بی مخ در کودتای 28 مرداد می گوید: «از مادر زاییده نشده کسی که نگذارد فیلم بسازم» و با حال و روز قاراشمیش (شاید هم غاراشمیش) سینمای فعلی، آقای رییس سازمان سینمایی «دوران تازه» را دستاویز کرده است برای روزگار «پس از توافق» و گفته است: «اگر قبل از این سینمای ایران می‌توانست از پنجره وارد دنیا بشود با توجه شرایط فعلی می‌توان از درب اصلی وارد شد. ما تمام فیلمسازان را به کار کردن تشویق می کنیم. مخصوصا کسانی که در زمان دولت قبلی کار نکردند».

خبرنگار آمریکایی وال استریت ژورنال در مورد «بهمن قبادی» از «ایوبی» می‌پرسد و او می گوید: «درب برای همه هنرمندان ایرانی باز است و من می‌دانم که بهمن قبادی مشکلی نخواهد داشت اگر به ایران بیایید و در ایران فیلم بسازد».

قبادی را شاید ایوبی که قبل از زعامت سازمان سینمایی، سینمایی نبوده کمتر بشناسد اما اگر قرار باشد کسی او را در ایران بشناسد بیشتر به خاطر فیلم ضدایرانی اش خواهند شناخت. جذب حداکثری رییس سازمان سینمایی گویا قصد جذب «فصل کرگدن» را دارد. فیلمی که حتی با فاکتور گرفتن حساسیت‌های انقلابی، از جهت اخلاقی و به واسطه‌ی استفاده از الهه‌ی روابط نامشروع در سینما - مونیکا بلوچی- و داشتن سکانس‌های فراوان روابط عریان جنسی، به شدت فیلم زننده‌ای محسوب می‌شود. بگذریم از اینکه فیلم چه تصویری از کشوری نشان می دهد که امثال ایوبی ها، حقوق بگیر رسمی دولت آن کشور هستند.

این حرفهای ایوبی طبیعی تر به نظر می رسد وقتی بدانیم چندی پیش جنتی هم گفته بود:«امیدوارم با این توافق نهایی ایران و قدرت‌های جهانی در زمینه برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران و رفع برخی محدودیت‌های بین المللی، جهشی چشمگیر در سینمای ایران رخ دهد و به‌تبع آن این جشنواره نیز شاهد استقبالی شگرف باشد.»

اینکه دولت یازدهم، رئیس جمهور، محمدجواد ظریف، علی یونسی، علی جنتی و حجت الله ایوبی همه چیز مثل آب خوردن، انتخابات، ازدواج جوانان، ساختن فیلم های فاخر و حالا برگشتن فیلمساز ضدانقلاب را به برداشته شدن تحریم ها و توافق ربط دهند اصلا محل ایراد نیست چرا که با تئوری اداره کشور توسط آقایان مطابقت دارد. اما توصیه این است که اول زاییده های خود را بزرگ کنید بعد سراغ یتیم خانه بروید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top