تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/05/06 - 16:54
کد خبر: 174224

مشروح نشست خبری شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران؛

عدم پاسخگویی مسئولین یک درد در قشر دانشجویی است/ هندسه سخت تحریم با مقاومت شکسته شد نه مذاکره+عکس

عدم پاسخگویی مسئولین یک درد در قشر دانشجویی است/ هندسه سخت تحریم با مقاومت شکسته شد نه مذاکره+عکس

از دستگاه دیپلماسی می خواهیم به جای پهن کردن فرش قرمز زیر پای فابیوس بدعهدی ها و جنایاتش را به یادآورد و اگر بخواهیم بعد از رفع تحریم ها به آرامش برسیم هیئت های اروپایی و فردی به نام فابیوس نباید میوه بحث مذاکرات مان را بچیند.

خبرنامه دانشجویان ایران: عضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ در نشست خبری امروز بر بررسی دقیق توافق نامه توسط مجلس شورای اسلامی تاکید کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ صبح امروز نشست خبری اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ در سالن شهید شهبازی سازمان بسیج دانشجویی با حضور احسان ایرانمنش مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شریف، مهتدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، منعمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات، کاظمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی، علی غفاریان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت، محمدمهدی رمضان زاده دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

مسئول بسیج دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله: دستگاه دیپلماسی به جای پهن کردن فرش قرمز زیر پای فابیوس جنایاتش را به یادآورد

در این نشست مهتدی با اشاره به اوضاع یمن گفت: متاسفانه در چندین ماه گذشته بحث حمایت از مردم مظلوم یمن در مباحث هسته‌ای غرق شده است و وزارت خارجه تمام وظایف خود را به برنامه هسته‌ای معطوف کرده است.

وی تصریح کرد: دوستان مان در یمن این روزها ایام سختی را پشت سر می گذارند و رسانه‌ای از آنان حمایت نکرده و سازمان‌های جهانی هم به جای یاری گری و بی طرفی سکوت می‌کنند.

مسئول بسیج دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله با بیان اینکه انتظار می رفت یاری رسانی به مردم مظلوم یمن از سوی وزارت خارجه اعلام می‌شد اظهار داشت: متاسفانه بعد از شروع رسمی جنگ از سوی کشور عربستان سعودی هواپیما و کشتی نجات جمهوری اسلامی نتوانست در یمن برای حمایت حاضر شود از همان ابتدا هم بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران و گروه های جهادی سراسر کشور آمادگی خود را برای امدادرسانی به مردم مظلوم یمن اعلام کرده بودند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره حکام عربستان افزود: رهبری حاکمان عربستان را جوانک هایی دانستند که می‌خواهند نظام دیکتاتوری شان را با جنگ حفظ کنند ولی بدانند روز به روز از مردم دور شده و نمی توانند رضایت آنان را جلب کنند.

مهتدی با بیان اینکه نظام عربستان خودش دیکتاتور و ظالم بزرگ است تاکید کرد: با توجه به صحبت های رهبری می بایست پیگیری جهانی علیه عربستان صورت بگیرد.

وی با اشاره به سفر فابیوس به تهران گفت: فابیوس هم همچون آمریکا به عنوان بدعهد شناخته شده و در بحث مذاکرات وی نماینده فرانسه نبود بلکه به عنوان نماینده رژیم صهیونیستی شناخته می شد.

مسئول بسیج دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله با بیان اینکه فابیوس همیشه نقش موثری در تصمیمات بین المللی علیه ایران بازی می کرد تصریح کرد: از دستگاه دیپلماسی می خواهیم به جای پهن کردن فرش قرمز زیر پای فابیوس بدعهدی ها و جنایاتش را به یادآورد و اگر بخواهیم بعد از رفع تحریم ها به آرامش برسیم هیئت های اروپایی و فردی به نام فابیوس نباید میوه بحث مذاکرات مان را بچیند.

وی خاطر نشان کرد: به جای موضع گیری منفعلانه تصمیمی انقلابی اتخاذ کرده و با حضور فابیوس در ایران مقابله کنید.

مسئول بسیج دانشگاه شریف: پیگیری پرونده ایدز مطالبه ما ازقوه قضائیه است

در ادامه احسان ایرانمنش با اشاره به برنامه سفر فابیوس وزیر خارجه فرانسه به تهران گفت: فرآورده‌های ناسالم خونی به کشورمان از سوی بی تدبیری این فرد ارسال شد، بیماران زیادی به مریضی ایدز و هپاتیت دچار شدند و عذرخواهی در مقابل این اشتباه بزرگ معنی ندارد.

وی تصریح کرد: در صورتی می‌توان عذرخواهی کرد که اشتباه آنان سهوی بوده است و پیگیری این پرونده در قوه قضائیه از مطالبات ماست.

مسئول بسیج دانشگاه شریف با بیان اینکه حمایت از رژیم بعثی در جنگ تحمیلی یکی دیگر از کارهای فرانسه بود و امروز ابراز ندامت و پشیمانی سودی ندارد.

وی با بیان اینکه دعوت از فابیوس به کشورمان یک کج سلیقگی بود تاکید کرد: متاسفانه چیزی که امروز در دولت مشاهده می‌کنیم بحث عادی سازی روابط با غرب است و چه بد گزینه ای را برای ورود به کشوری که شهیدان بسیاری را برای استقلال خود داده است، انتخاب کرده اند. کاش ما دنیا را صرفا 1+5 نمی‌دیدیم چرا که ما با بسیاری از کشورهای دنیا رابطه حسنه‌ای داشتیم.

ایرانمنش اضافه کرد: کاش این مذاکرات را فتح بابی برای حمایت از کشورهای مظلوم می‌دانستیم و نه حمایت از مستکبرین.

وی با اشاره به صحبت‌های اخیر رهبر معظم انقلاب پیرامون حل مشکلات داخلی تنها با نگاه به درون گفت: روندی که دولت امروز پیش گرفته است روند مطلوبی نیست و دولت امروز نگاه به خارج را برای حل مسائل اقتصادی انتخاب کرده است.

مسئول بسیج دانشگاه شریف با بیان اینکه امیدواریم دولت نگاهی ویژه به درون کشور داشته باشد تا بتوانیم ایران را به اهداف متعالی برسانیم گفت: این مذاکرات باید به شکوفایی اقتصادی در کشورمان کمک کند ولی دشمنان نظام برای بازارهای ایران دندان تیز کرده اند.

وی با بیان این که شکسته شدن تحریم های ثانویه از محاسن توافق نامه است افزود: گشایش توافق های سیاسی، به رسمیت شناخته شدن حدودی از تحقیق و توسعه هسته ای هم از جمله این محاسن هستند.

ایرانمنش اضافه کرد: در توافق نامه ژنو تعهدات ایران مشخص و تعهدات غرب نامعلوم بود ولی در توافق وین تعهدات طرف غربی هم وجود دارد که این هم می‌تواند یکی از محاسن این توافق نامه باشد. همچنین ایران با این توافق نامه ثابت کرد که به دنبال سلاح نبوده و اگر کنگره هم این امر را بپذیرد برای جهان مشخص می‌شود که ایران به دنبال سلاح نبوده و در این سال‌ها تنها اتهام‌اتی به آن زده شده است.

وی با بیان اینکه باید محاسن را در کنار معایب قرار دهیم و این توافق نامه از خط قرمزها گذشته است تصریح کرد: در توافق نامه محدودیت زمانی رعایت نشده، اجرای تعهدات به تمهیدات طرف ایرانی منوط شده، سازوکار حل و فصل منطقی در امر تحریم ها وجود ندارد و طرف مقابل در هر زمان می تواند شکایت کند و آنها را به حالت اولیه برگرداند، آژانس به عنوان داور انتخاب شده که این امر را ایران قبول نداشت و می بایست نهادی جایگزین انتخاب می شد، تحریم ها به صورت تعلیق درمی آید و همچنان رژیم بازرسی ها پابرجاست که همه اینها از جمله معایب این توافق نامه محسوب می‌شود.

مسئول بسیج دانشگاه شریف در پایان با بیان اینکه در مجموع اعتماد زیاد ما به طرف غربی در آینده کار دست ما می‌دهد خاطر نشان کرد: بعید نیست که با این اعتماد توافق را از بین ببریم و طبق گفته رهبر معظم انقلاب نباید نگاه مان معطوف به خارج باشد.

مسئول بسیج دانشگاه مذاهب اسلامی: رهبری از تیم مذاکره کننده تشکر کردند نه از متن توافق!

کاظمی در این برنامه با بیان اینکه اول هر چیز باید هدف این مذاکره را بدانیم گفت: باید ببینیم که نگاه ما به سمت غرب جزئی بوده و یا نگاه مان مانند رهبر معظم انقلاب و امام خمینی می باشد؛ نگاهی که معتقد بود آمریکا تروریست بالذات است.

وی با بیان اینکه ما مذاکره کردیم که تحریم ها از بین برود تصریح کرد: تحریم ها امروز لغو نمی‌شود و متاسفانه رسانه‌ها به افکار عمومی اطلاعات غلطی می‌دهند چرا که طبق متن برجام، روز اجرای توافق تحریم‌ها به صورت تعلیق و بعد از هشت سال آمریکا تلاش می‌کند که تحریم‌ها را برطرف کند.

مسئول بسیج دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب و دیدگاه شان مبنی بر اینکه نگاه ما با غرب 180 درجه فرق می کند گفت: ولی در این میان برخی باور دارند که تنها حلال مشکلات مان رابطه با آمریکاست. ما تنها در بحث هسته‌ای با غرب مذاکره کرده‌ایم و لزومی ندارد در مباحث نظامی ورود کنیم.

وی با بیان اینکه برخی اوباما را باهوش و مودب می‌دانند تاکید کرد: ما در این عرصه می‌خواهیم فعالیت مستقلی داشته باشیم و تحت سلطه غرب نباشیم چرا که در سال 51 هم بحث هسته‌ای کشورمان مطرح بوده است ولی امروز نگاه مان نسبت به پیشرفت کشور متفاوت است.

کاظمی با بیان اینکه برخی معتقد به ایجاد تمدن نوین اسلامی در کشور نیستند گفت: برخی از افراد معتقدند که باید دم کدخدا را دید تا همه مشکلات حل شود ولی تا زمانی که نگاه مان به دستان کدخدا باشد مشکلات مان پابرجاست.

وی اضافه کرد: در بحث فکت شیت لوزان می گفتند که آمریکا در آن زیاده خواهی‌کرده است ولی امروز در همین توافق هم دقیقا همان زیاده خواهی ها اعمال شده، با این تفاوت که به صورت ریز و دقیق غربی‌ها به مباحث ورود کرده اند.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ با بیان اینکه مجلس طبق اصل 77 و 125 قانون اساسی می بایست این توافق را مورد بررسی قرار دهد افزود: برخی معتقدند که دیگر نیازی به نظر مجلس نیست.

وی گفت: عده‌ای از اساتید اقتصادی و علوم سیاسی دانشگاه‌ها می‌گفتند که رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده به دلیل زحمات شان تشکر کرده است ما هم معتقدیم که تیم مذاکره کننده غیور و شجاع هستند ولی باید گفت که رهبری از تیم مذاکره کننده تشکر کردند نه از متن چرا که فرمودند باید این متن مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

مسئول بسیج دانشگاه مذاهب اسلامی خاطر نشان کرد: برخی معتقد بودند که بحث هسته‌ای بو می‌دهد ولی امروز شاهدیم که همان افراد قطعنامه را طوری مصادره کردند که انگار حق خودشان است و افرادی که این قطعنامه را نقد می کنند به تعابیر دلواپس محکوم می‌کنند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران: مسئولان درمقابل تهدید نظامی کشورمان منفعلند

محمدمهدی رمضان زاده در این نشست گفت: طبق سخنان رهبری مذاکرات می‌بایست پیرامون بحث هسته‌ای صورت گیرد، در این زمینه دیگر بحث دوستی و دشمنی مطرح نیست.

وی تصریح کرد: اگر اقدامات آمریکا مصداق استکبار است پس طبق آیه قرآن تا ابد مستکبر است. کشوری که در حال مذاکره کردن می‌باشد نباید مورد تهدید نظامی قرار بگیرد و تهدید اخیر آمریکا نشان از خوی استکباری آن می‌باشد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ با بیان اینکه  تهدید نظامی ایران را شوخی و جوکی بیش نمی‌دانیم! اظهار داشت: زمانی که تهدید نظامی علیه کشورمان مطرح می‌شود متاسفانه از سوی دیگر رفتار منفعلانه مسئولان را مشاهده می‌کنیم به قول حضرت امام آمریکا تا آدم نشود نباید با آن رابطه ای برقرار کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برخی در این میان ذوق زده شده‌اند و معتقدند حال که به توافق رسیده‌ایم باید شعار مرگ بر آمریکا از بین برود .باید در پاسخ این گونه افراد گفت که ماهیت انقلاب دفاع از مظلوم است آمریکا و تمام هم پیمانانش به زنان و کودکان یمنی ظلم می‌کنند. متاسفانه همین کشورهایی که مدعی حقوق بشر هستند دست از حمایت گروه‌های تروریستی برنمی‌دارند.

مسئول بسیج دانشجویی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد: عدم پاسخگویی مسئولین یک درد در قشر دانشجویی است/ نگاه به بحث مذاکرات فراتر از یک بازی ساده فرهنگی و اقتصادی است

مجید منعمی در ادامه نشست گفت: باید نگاه به موضوعات فراتر برود، موضوع تمدن اسلامی باید به عنوان موضوعی کلان مورد توجه باشد. در اقتصاد مقاومتی و بحث اقتصاد باید توجه به جنگ نرم مد نظر باشد؛ مقام معظم رهبری تا کنون بر این موضوع ١٤ بار تأکید کرده‌اند، مباحث هسته‌ای و سایر موضوعات همه ذیل موضوع جنگ نرم است.

وی تصریح کرد: قدرت نرم با هدف تغییر در رفتار و امیال است و نظام سلطه نیز به خوبی از این موضوع استفاده می‌کند، تزریق یأس و نا امیدی از سوی دشمن برای نابودی خودباوری است تا به اهداف عالی مانند تمدن اسلامی است نرسیم.

مسئول بسیج دانشجویی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد با بیان اینکه خروجی مذاکرات هرچه باشد می‌تواند توسط این قدرت‌ها وتو شود،اظهار داشت:پس باید نگاه فراتر از یک بازی ساده فرهنگی و اقتصادی باشد ، باید ایدئولوژیک تر به این موضوعات نگاه کرد.

وی افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری راه مقابله با جنگ نرم، کار است،، باید کار کرد و مسئولین ما باید سعی کنند به سمت مولفه‌های الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت حرکت کنند.

منعمی با بیان اینکه انتظار می‌رود دولت و سایر قوا مبارزه با مفاسد اقتصادی را در همه سطوح افزایش دهند،گفت: جریان سازی‌ها را کنترل کنند نه اینکه تشدید کنند، قوه قضائیه نظارت و پیگیری داشته باشد، اقتصاد ما باید متکی بر استعدادهای داخلی و درون زا باشد، تا زمانی که به نفت تکیه کنیم، این تک محصولی بودن اقتصاد قطعا لطمه بزرگی وارد خواهد کرد.

وی عدم پاسخگویی مسئولین را یک درد در قشر دانشجویی دانست و ادامه داد: این مسئولین زمان تسخیر لانه جاسوسی، خود دانشجو بودند و دنبال مطالبات و پاسخگویی اما اکنون در سمت و مسئولیت‌های خود پاسخگو نیستند؛ قشر دانشجویی ما خواهان پاسخگویی آنها هستند.

مسئول بسیج دانشجویی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد در پایان شکایت یکی از مسئولین دانشگاهی را از بسیج دانشجویی دانشگاه آمل خلاف اخلاق دانست و خاطر نشان کرد: این انفاقات مناسب نیست، در برابر استباهات دانشجویان آقایان واکنش تند از خود نشان ندهند، در دانشگاه‌ها حضور فیزیکی داشته باشند، تشکل‌های دانشجویی را بپذیرند و پاسخگو باشند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت: چگونه برای ورود خائن به کشورفرش قرمز پهن می‌کنیم!؟

غفاریان گفت: آنچه دوسال قبل  مبنی بر عدم لزوم ارتباط با غرب برای بهبود وضع اقتصاد مطرح شد کسی گوش نداد، امروز هم متأسفانه دقتی بر آن نشد. اکنون که متن برجام مطرح شده روی صحبت‌های ما با نمایندگان است، اوباما اذعان داشته که هندسه تحریم‌ها با مقاومت قابل شکستن بود.

وی تصریح کرد: شکستن تحریم‌ها با «مقاومت» قابل انجام بود،همین ملت در سال ۵۷ و جنگ تحمیلی حماسه‌هایی را رقم زدند بنابراین حل مشکلات اقتصادی را تنها به مسائل هسته‌ای گره نزنید.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه متأسفانه شاهدیم سناریویی که برای لیبی چیده شد برای ایران هم می‌خواهند اجرا کنند، اگر بخواهیم بازگردیم قطعا سنگین خواهد بود،اظهار داشت: هیچ عقل سلیمی در زمینی که داور با تیم رقیب بسته است وارد نمی‌شود.آمریکا به کدام یک از تعهداتش بعد از انقلاب عمل کرده است؟

وی بیان داشت:در این توافقنامه از زیر پا گذاشتن خطوط قرمز تا نداستن ابتدایی‌ترین الفبای سیاست خارجی از سوی برخی مسئولین وجود دارد.  شوق این توافق متأسفانه باعث می‌شود که به سمت واردات برویم، باید گفت راحت طلبی برخی مسئولین نباید منجر به تحقق این امر نشود.

غفاریان با بیان اینکه این فرصت ٦٠ روزه زمان امتحان مجلسی‌هاست،تاکیدکرد: مجلسی‌ها در این زمان باید مکر و حیله دشمن را شناخته و با بصیرت عمل کنند و اجازه هیچگونه زیاده خواهی را به آنها ندهند.

وی در پایان با اشاره به برنامه سفر فابیوس به کشورمان خاطر نشان کرد:  زمانی یکی از دیوار سفارت آمریکا بالا رفت و به او اجازه ندادند که نماینده ایران در سازمان ملل شود،  حال چگونه است ما برای ورود کسی که خیانت کرده و باعث بازی با جان هزاران ایرانی‌ شده فرش قرمز پهن کنیم؟

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در پایان خاطر نشان کرد: زنده نگه داشته شدن عزت ملی ما مولفه‌ی بسیار مهمی بود که متاسفانه در این دولت به فراموشی سپرده شد. ما با ورود همه به جز کسانی که  در کشتار و جنایت در کشور ما دست داشتند مشکلی نداریم اما باید در هرصورتی عزت ملی ما حفظ شود.

 

منبع:: snn

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top