تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/05/07 - 08:48
کد خبر: 174249

فرانسه در صندوقچه تاریخ ایران؛

از پناهندگی به تیم‌های ترور تا نقش پلیس بد مذاکرات

از پناهندگی به تیم‌های ترور تا نقش پلیس بد مذاکرات

این در شرایط است که مبداء این سونامی سفرها را باید در 2سال پیش بعد از سفر خانم اشتون به کشورمان و دیدار ایشان با فعالین و براندازان نظام در فتنه 88 قرار داد و سفر هیئت پارلمانی انگلیس به ریاست جک استراو ، حضور نائب رئیس مجلس آلمان با اظهارات گستاخانه این مقام دست چندمی آلمان ادامه پیدا میکند.

خبرنامه دانشجویان ایران: هنوز جوهر توافق وین خشک نشده است که موجی از سفرهای سیاستمداران ودولتمردان اروپایی برای سفر به کشور شروع شده است. اما فارغ از آنکه این سفرهای و نشست ها بر چه اساسی و چه دستور کاری صورت میگیرد برخی از جناح های سیاسی چنان ذوق زده شده اند که سراز پا نمیشناسند. افراد روشنفکر مآبی که هنوز دستاوردهای انقلاب اسلامی را که باعث استقلال و عزتمندی کشور پرافتخار ایران زیر سایه اسلام را درک نکرده و همچنان آرمان شهر خود را در پی ارتباط با سلاطین غرب و آمریکا جستجو می‌کنند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، حامد پهلوانی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز در مطلبی به بهانه حضور فابیوس در تهران از سابقه تاریخی فرانسه در برهه های زمانی در رابطه با ایران نوشت: اگر در هر جامعه ای افراد خط تاریخ را گم کنند به طبع بصیرت تاریخی نیز نخواهند داشت و درنتیجه آن از داشتن بصیرت سیاسی نیز بی بهره خواند ماند.

این در شرایط است که مبداء این سونامی سفرها را باید در 2سال پیش بعد از سفر خانم اشتون به کشورمان و دیدار ایشان با فعالین  و براندازان نظام در فتنه 88 قرار داد و سفر هیئت پارلمانی انگلیس به ریاست جک استراو ، حضور نائب رئیس مجلس آلمان با اظهارات گستاخانه این مقام دست چندمی آلمان ادامه پیدا میکند.

امّا این سناریو در اینجا خاتمه پیدا نمی‌کند تا جائی که سفر وزیر امور خارجه کشورمان به فرانسه همزمان با اهانت چندین و چند باره نشریه هتاک فرانسوی به پیامبر اعظم (ص) با اعتراض دلسوزان و خیل عظیم مردم در تجمعات سراسر کشور و از جمله مقابل سفارت فرانسه روبرو شد، امّا واکنش قابل توجه ای از دستگاه دیپلماسی کشورمان مشاهده نکردیم.

حال که پس از توافق وین شاهد حضور "لوران فابیوس" وزیر امور خارجه فرانسه به تهران هستیم بهتر است با نگاهی به تاریخچه سیاست های فرانسه به قضاوت بنشینیم.

با نگاهی با تاریخ معاصر کشورمان نفوذ قدرتمند سفارتخانه های خارجی در بین سیاستمداران و بازاریان و حتی دولتمردانمان خواهیم بود. نفوذی که حتی باعث تغییر نظام حاکمیتی در ایران هم از آن دسته به حساب می اید.

اما نکته قابل تاملی که باید به آن پرداخته شود شیوه استعمار نوین نوین است که نظام های سلطه گر برای استعمار و اسثمار کشورها بکار گرفته اند.

در بین این دولت های که همواره دم از حقوق بشر و دموکراسی میزنند امّا در لایه های پنهان به فکر چپاول و غارتگری دیگر کشورها هستند نام کشور فرانسه در صدر فهرست خودنمایی میکند.

1.    واگذاری امتیاز انحصاری و دائمی حفاری و برداشت عتیقه به دولت فرانسه در زمان ناصرالدین شاه و مظفر الدین شاه

امتیاز انحصاری کاوش‌های باستان‌شناسی ایران اولین‌بار در اواخر قرن 19 میلادی توسط پزشک مخصوص ناصرالدین‌شاه (طلوزان) به فرانسوی‌ها واگذار شد. و پنجم تیرماه سالروز تمدید و امضای قراردادی است که در آن، مظفرالدین‌شاه اجازه‌ی حفاری در سراسر ایران و همچینن اجازه‌ی خروج آثار به‌دست آمده از کاوش‌ها را به فرانسوی‌ها داد. البته این نخستین‌باری نبود که چنین اجازه‌ای به فرانسوی‌ها داده می‌شد.

2.    ایجاد راه آهن میان تهران – شهر ری با امتیاز 99 ساله

اولین خط راه آهن  ایران میان تهران و شهر ری به طول 8700 متر در سال 1308 هجری شمسی و به عبارت دیگر در سال 1888 میلادی در ایران  به وسیله " موسیو بواتال " فرانسوی که امتیاز  بهره وری ان تا 99 سال را از ناصرالدین شاه گرفته بود.، اجرا شد.البته طبق این قرارداد 99 ساله با دولت ایران، وظیفه داشت برنامه وسیعی را در زمینه تاسیس شبکه خط آهن و تراموا در ایران پیاده کند، اما در عمل جز همان یک رشته خط اهنی چیز دیگری ساخته نشد.

3.    نقش فرانسه در 8 سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی
•    نخست وزیر فرانسه در 7 مهرماه سال 1359 در واکنش به حمله عراق اظهار داشت:. وی میانجیگیری فرانسه میان ایران وعراق را رد کرد.
•    امضای موافقتنامه های بین عراق و فرانسه برای نیاز عراق به جنگنده های بمب افکن و سایر تجهیزات نظامی از جمله 60 فروند جنگنده میراژ،‌ رادار، موشک‌های هوا به هوا و هوا به زمین،‌ تسلیحات ضد تانک
•    قراردادی به ارزش 800 میلیون دلار برای تحویل موشک‌های ماژیک 550-5 اگزوست، هلی کوپتر سوپر فریلون و تعدادی زره‌پوش
•    در سال 1982ارسال میراژ 1 F-، موشک‌های هوا به هوای ماژیک 1،‌ موشک‌های اگزوست 39AM- و هلی‌کوپترهای سوپرفرلون الوت، گازون، و تانک‌هایM-X ،85 دستگاه توپ 150 میلیمتری به ارزش 160 میلیون دلار و 240 فروند موشک‌هایAS3OL
•    اعطای خودروهای زرهی‌ سبک، انواع مختلف بالگرد، رادارهای ضد پیسیت تامسون، سیستم‌های اختلال الکترونیکی هوایی، ‌بمب‌های  Durandel  ، بمبهای هدایت شونده با لیزر و هزاران موشک اگزوسه
•    ...

4.    پناهندگی به بنی صدر رئیس جمهور خائن و فرار ایران و مسعود رجوی به همراه تیم منافقین

•    حمایت از اقدام گروهک منافقین در 7ژوئیه 1973در ربودن هواپیمای بوئینگ 747 ایران که در فرودگاه پاریس به زمین نشست بود.
•    به دنبال فرار بنی‌صدر و رجوی و پناهنده شدن آنان به فرانسه، وزارت خارجه ایران به سفیر فرانسه ابلاغ نمود که ظرف مدت سه روز ایران را ترک کند.

5.    سقوط هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی

سقوط هواپیمای ایرباس مسافری ایران در تاریخ 12 تیر 1367 توسط ناو آمریکایی بود و دنبال شکایت ایران به سازمان ملل، ‌فرانسه به اتفاق سایر اعضای شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای را در 20 جولای 1988 صادر نمودند که در آن فقط به ابراز تأسف عمیق از کشتار انسان‌های بیگناه پرداختند و همدردی خود را با خانواده‌های قربانیان اعلام کردند!

6.    لوران فابیوس و ورود ایدز به ایران
در دوران نخست‌وزیری او خون‌های آلوده به ویروس‌های خطرناک در فرانسه توزیع شد و انستیتو مریو فرانسه فراورده فاکتورهای انعقاد خونی آلوده به ویروسHIV و هپاتیت را به برخی از کشورها مانند آلمان غربی، ایتالیا، آرژانتین، عربستان، عراق و ایران و ... صادر کرد. این فاکتور در کمک به انعقاد خون بیماران مبتلا به هموفیلی مصرف می‌شود و در نتیجه سبک‌سری انستیتوی فرانسوی تعدادی از بیماران هموفیلی کشورهای دریافت کننده به ویروسHIVو بیماری ایدز و هپاتیت مبتلا شدند.

7.    نقش پلیس بد برای لوران فابیوس در مذاکرات هسته ای طراحی شده بود
لوران فابیوس که به عنوان یکی از نمایندگان گروه 5 +1 در مذاکرات هسته ای حضور داشته همواره در مذاکرات بر مشی زیاده طلبی بر می آمدو با ادعای شفافیت و کنترل ایران ، حفظ امنیت اسرائیل به رویارویی با چین و روسیه برای تصاحب بازار ایران برای کارخانجات و صنایع ورشکسته کشور فرانسوی دست میازید.

وزیر امور خارجه فرانسه در هر نشستی برای گرفتن امتیازات بیشتر از ایران و مذاکرات تهدید به ترک میز مذاکرات میکرد.

اینها فقط گوشه ای از سیاست های خصمانه دولتمردان فرانسوی و بالاخص لوران فابیوس در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران است که فقط با نگاهی اجمالی بر تاریخ کشورمان مشاهده خواهیم کرد.

باید دید با توجه به به این قضیه که آنهها همواره به دنبال منافعشان میگردند و به هیچ وجهی دلسوز ما نخواهند بود باید دید هدف از سفر این اشخاص در دستگاه دیپلماسی کشورمان چیست و دولت ایران از این نشست ها و میزبانی ها بدنبال چه دستاوردی است؟

ایا به دنبال پس گرفتن حقوق ملت ایران است یا گشودن دروازه های واردات به روی کشورهایی که اقتصادشان در حال فروپاشیست!

البته نباید این نکته را نیز از یاد ببریم که سیل عظیم شرکت های خارجی در ایران با هدف جاسوسی و ارزیابی برای فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران تشکیل میشوند، نکته که در فتنه 1388 به راحتی سر از زیر خاک بیرون آورد و چهره های اصلی خود را نمایان ساختند.

در آخر باید گفت : اگر بصیرت تاریخی از بین برود، بصیرت سیاسی حاصل نمیشود،بصیرت سیاسی که نباشد،هربلایی بخواهند،بر سر ملّت ما می آورند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top