تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/05/11 - 15:53
کد خبر: 174724

نامه بسیج دانشجویی دانشگاه صنعت نفت خطاب به رئیس دانشگاه؛

وعده جذب به دانشجویان ممتاز می‌دهند، بعد زیرش می‌زنند!

وعده جذب به دانشجویان ممتاز می‌دهند، بعد زیرش می‌زنند!

آیا شایسته است که با وعده‌های واهی، در جهت حفظ جایگاه علمی دانشگاه به جذب دانشجویان ممتاز اقدام گردد؛ درحالی‌که وقایع و مستندات، ممنوعیت استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه نفت را تأیید می‌کند؟

خبرنامه دانشجویان ایران: شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه صنعت نفت، خطاب به رئیس این دانشگاه نامه ای نوشت.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در قسمتی از این نامه آمده است: آیا شایسته است که با وعده‌های واهی، در جهت حفظ جایگاه علمی دانشگاه به جذب دانشجویان ممتاز اقدام گردد؛ درحالی‌که وقایع و مستندات، ممنوعیت استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه نفت را تأیید می‌کند؟ به نظر می‌رسد هدف از چنین رفتاری، تنها حفظ منافع افرادی معدود است و حقوق دانشجویان اهمیتی ندارد.

متن این نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«لا یحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم و کان الله سمیعا علیما» سوره نساء، آیه 148

جناب آقای دکتر عبدالنبی هاشمی

ریاست محترم دانشگاه صنعت نفت

سلام علیکم،

همانطور که مستحضرید، دانشگاه صنعت نفت با سابقه درخشان در پرورش نیروهای متخصص و مدیران عالی وزارت نفت، در طی یک سال اخیر با مسأله جدی عدم به‌کارگیری فارغ التحصیلان از جانب وزارت نفت یا به بیان بهتر زیر سؤال رفتن موجودیت خود روبرو شده است، که قطعاً می‌توان بخشی از این مشکل را متوجه عملکرد و سیاست‌های اشتباه مسئولین دانشگاه و بی‌توجهی نسبت به آن دانست.

بسیج دانشجویی، پس از ابلاغ آیین نامه نظام‌ اداری و استخدامی کارکنان صنعت نفت (توسط وزارت نفت در دی‌ماه سال گذشته)، ضمن اعلام هشدار نسبت به تضییع حقوق دانشجویان، سیاست دانشگاه در مواجهه با این آیین نامه را نادرست دانسته و بیان نمود که انکار اصل موضوع، ممکن است زمان وقوع بحران را به تعویق بیندازد، اما اصل بحران را گسترده‌تر خواهد کرد. متأسفانه مسئولین دانشگاه در پاسخ به مطالبه دانشجویان، با رد این موضوع در محافل عمومی و تنزیل واقعیت به شایعه‌ی ساخته شده توسط عوامل خارجی، به ارائه نامه‌هایی از جانب وزارت نفت اکتفا کردند که هم‌اکنون غیر قابل استناد بودن آن‌ها به علت عدم صدور از جانب مراجع تصمیم‌گیر وزارت بر همگان آشکار است.

عدم صدور کد مجوز استخدام از اسفندماه سال گذشته و هم‌چنین نامه اخیر وزیر محترم نفت خطاب به دستگاه‌های تابعه وزارت در تاریخ 19/3/94، مبنی بر ممنوعیت هر گونه استخدام، نادرست بودن پاسخ‌های شما به مطالبات دانشجویان را نمایان می‌سازد. نامه‌های صادر شده توسط معاونت منابع انسانی دستگاه‌های تابعه وزارت با موضوع منع استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاه نفت نیز به وضوح تضییع حقوق دانشجویان را نشان می‌دهد. بسیج دانشجویی بر این باور است که تصمیم‌های ناگهانی از جانب وزارت نفت از یک سو و انکار موضوع از جانب مسئولین دانشگاه از سوی دیگر، باعث تعمیق بحران گردیده است. لازم به ذکر است قبل از بحرانی شدن این موضوع، پیگیری حقوق دانشجویان و پاسخ‌گویی به مطالبه‌ی آن‌ها بارها از جنابعالی درخواست گردیده است.

آقای دکتر هاشمی، طرح مجدد اولویت استخدام دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در دفترچه انتخاب رشته سال جاری (94) و در مقابل عدم ذکر این مسأله در سایت رسمی دانشگاه نوعی فرار از پاسخگویی و تضاد در مواضع مسئولین دانشگاه را نمایان می‌سازد. بر همگان روشن است که دانشگاه صنعت نفت همواره با داشتن دانشجویانی با رتبه‌های عالی کنکور سراسری، در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی خوش درخشیده است؛ درصورتی‌که با شرایط جدید، اعتماد و رغبت داوطلبان ممتاز کنکور سراسری نسبت به دانشگاه کاهش یافته و تحصیل در دانشکده‌هایی دور افتاده با بدترین شرایط آب و هوایی مورد پذیرش نخواهد بود. لذا قابل پیش‌بینی است که در آینده‌ای نزدیک وجود دانشگاه صنعت نفت برای وزارت نفت توجیهی نخواهد داشت و قطعاً اعضای هیئت علمی نیز از این موضوع متأثر خواهند شد. آیا شایسته است که با وعده‌های واهی، در جهت حفظ جایگاه علمی دانشگاه به جذب دانشجویان ممتاز اقدام گردد؛ درحالی‌که وقایع و مستندات، ممنوعیت استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه نفت را تأیید می‌کند؟ به نظر می‌رسد هدف از چنین رفتاری، تنها حفظ منافع افرادی معدود است و حقوق دانشجویان اهمیتی ندارد.

ما اکنون هشدار می‌دهیم، مشخص نبودن وضعیت فارغ التحصیلان و آینده دانشجویان فعلی دانشگاه و هم‌چنین پاسخگو نبودن مسئولین در خصوص حقوق تضییع شده، می‌تواند زمینه ساز واکنش‌ها از جانب دانشجویان گردد. شایسته است ضمن اطلاع رسانی مناسب به دانشجویان، در اسرع وقت برای احقاق حقوق آن‌ها همت گماشته و در جهت بازگشت فرآیند جذب دانشجویان دانشگاه نفت به روال عادی تلاش نمایید. این نکته بدیهی است که مسئولین هر دانشگاهی با توجه به وظایف محوله باید در پیگیری و پاسخگویی نسبت به مسائل مربوط به دانشگاه متعهد باشند و اگر توانایی انجام تعهدات و وظایف خود را ندارند، ماندن در چنین جایگاهی چه معنی خواهد داشت.

بسیج دانشجویی اعلام می‌دارد، در صورت مشاهده کوتاهی مسئولین دانشگاه در پیگیری موضوع و فرافکنی در این خصوص، مطالبه در چارچوب قانون را حق دانشجویان می‌داند. ضمناً بسیج دانشجویی در صورت نیاز، از کمک در جهت حل مشکل ایجاد شده دریغ نکرده و بر اساس وظیفه شرعی و اخلاقی خود در دفاع از حقوق دانشجویان قاطعانه ورود خواهد داشت.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه صنعت نفت

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
م.خ
1394/05/11 - 18:16

درود و تشکر
a
1394/05/15 - 09:12

عالی...
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top