تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/05/19 - 11:34
کد خبر: 175513

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) مطرح کرد؛

شبکه های اجتماعی مجازی توانسته ارتباط دو یا چند سویه بین کاربران را فراهم آورد

شبکه های اجتماعی مجازی توانسته ارتباط دو یا چند سویه بین کاربران را فراهم آورد

از فرصت های بی بدلیل این شبکه های اجتماعی می توان به استفاده مطلوب از زیر ساخت بوجود آمده آنان در عرصه های مختلف اشاره نمود. در این مجال به دو نمونه بارز از استفاده از این زیر ساخت می پردازیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: امروزه شبکه های اجتماعی مجازی تبدیل به جزء لاینفک  تکنولوژی گردیده و کاربرد آن بصورت روزافزون در حال گسترش است. این شبکه ها در بستر اینترنت فضایی امن برای ارتباط افراد مختلف با سطوح دسترسی های متفاوت ایجاد می نمایند.

حسن بارجینی هیئت علمی و مدیرگروه کامپیوتر دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین در این رابطه به خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ گفت:  بهره گیری  شبکه های مجازی از زیر ساخت اینترنت توانسته فاصله های زمانی و مکانی را در هم نوردیده و عرصه کاربران را در کل جهان خاکی میسر نمایند؛ رسانه های مطرح این فضای مجازی همانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، کینکداین، یوتیوپ و... توانسته اند با فراهم آوردن امکانات جذاب و ارائه سرویس های مطلوب سهم قابل توجهی از افراد جهان را بعنوان "کاربر" به خود اختصاص دهند.

جاذبه های بصری و محتوایی این شبکه ها خواسته یا نا خواسته زمان قابل توجهی از شبانه روز کاربران را به حضور در این شبکه ها اختصاص داده اند.  

بروز و ظهور شبکه های اجتماعی مجازی را بعد از اینترنت می توان مرهون ابزار بی بدلیل فنآوری مدرن "وب" دانست، این ابزار امکان ارائه متن، تصویر، ویدیو و صدا را  فارغ از محدودیت های رسانه های مختلف دیگر بصورت همزمان در هر مکان فراهم آورده است. در واقع با ظهور تکنولوژی وب، اینترنت توانسته حضور واقعی خود را در عرصه های مختلف متجلی نماید. شبکه های اجتماعی مجازی توانسته ارتباط دو یا چند سویه بین کاربران را فراهم آورد. این ارتباط تعاملی و ابراز وجود لایه های مختلف جامعه توانسته پویایی و تاثیر گذاری ایشان را در پدیده مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و...  مشهود نماید.  استفاده از این  شبکه ها همانند دیگر پدیده های فنآوری اطلاعات، مشکلاتی را برای جوامع پدید آورده است. این مشکلات در زمینه های فرهنگی و اجتماعی پر رنگتر ظاهر و آشکار شده اند. در بسیاری از تعاملات روزانه می توان نقش پررنگ این پدیده نو اجتماعی را رصد نمود.  بدیهی است که متولیان فرهنگی جوامع مکلفند در مقابل تهدیدهای این ابزار اندیشیده و آنها را به فرصتهای مطلوب مبدل نمایند.

از فرصت های بی بدلیل این شبکه های اجتماعی می توان  به استفاده مطلوب از زیر ساخت بوجود آمده آنان در عرصه های مختلف اشاره نمود. در این مجال به دو نمونه بارز از استفاده از این زیر ساخت می پردازیم.

زیر ساخت این شبکه ها فرصت های بی نظیری را برای کانون های آموزشی جهت ارائه بسته های آموزشی خاص به روشهای جذاب میسر میسازد. با استفاده از امکان موجود در شبکه ها این کانون های مختلف می توانند تجارب و روشهای بهینه آموزشی را در اختیار دیگران قرار دهند. کانون ها می توانند با ارائه روشهای متنوع  به مقابله با تهدید های موجود برخاسته و مخاطبان بیشتری را جذب نمایند. ارائه راهکارهای مدرن آموزشی و استفاده از تمام امکانات متن، تصویر، صدا و... می توان خلاء های موجود در آموزش را در یک زیر ساخت مجانی برای متعلمین و متولیان آموزشی فراهم آورد. راهکار دیگری که به نظر میرسد می تواند از این زیر ساخت مجانی بهره مند گردد، استفاده از این بستر برای فروش و تبلیغ است. این بستر امکان ارائه و تبلیغ را برای  مخاطبین فراهم می آورد و کاربران در کانون های خاص می تواند به فروش یا انجام امور اقتصادی به پردازند. البته بدیهی است جذب مخاطبین برای این کانونها می بایست هوشمندانه و با استفاده از بهترین ابزارهای واسط کاربری صورت بگیرید که بتواند مخاطبین را جذب و به اهداف متولیان برساند. 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top