تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/05/20 - 12:57
کد خبر: 175574

با افزونه Dmail؛

ایمیل ارسالی خود را حتی پس از زمان طولانی از بین ببرید

ایمیل ارسالی خود را حتی پس از زمان طولانی از بین ببرید

در ماه‌های گذشته گوگل با معرفی گزینه‌ی Undo Send این اجازه را به کاربران جیمیل داد که ۳۰ ثانیه پس از ارسال ایمیلی که به اشتباه ارسال کرده بودند، ارسال آن را متوقف کنند. اما اگر ۳۰ ثانیه زمانی کافی برای شما نیست، Dmail به شما کمک بسیاری خواهد کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: در ماه‌های گذشته گوگل با معرفی گزینه‌ی Undo Send این اجازه را به کاربران جیمیل داد که ۳۰ ثانیه پس از ارسال ایمیلی که به اشتباه ارسال کرده بودند، ارسال آن را متوقف کنند. اما اگر ۳۰ ثانیه زمانی کافی برای شما نیست، Dmail به شما کمک بسیاری خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دیمیل که در واقع افزونه‌ای برای مرورگر کروم گوگل است که به شما اجازه می‌دهد تا ایمیل ارسال شده را در هر زمانی که می‌خواهید از بین ببرید. به علاوه می‌توانید زمان پیش‌فرض برای از بین رفتن خودکار ایمیل تعیین کنید تا برای مثال ایمیل شما پس از یک ساعت، یک روز و یا یک هفته به صورت خودکار از بین برود.

شاید مهم‌ترین ویژگی دیمیل این باشد که نیازی به نصب آن در کامپیوتر دریافت کننده‌ی ایمیل نیست. این افزونه در واقع ایمیل را پاک نمی‌کند؛ بلکه آن را بنا بر درخواست شما رمزگذاری کرده و یا رمز آن را خنثی می‌کند. کاربرانی که یک دیمیل دریافت می‌کنند اگر این افزونه را نصب شده نداشته باشند، دکمه‌ای با نام «View Message» در آن وجود دارد که در تب جدید ایمیل را باز می‌کند و اگر افزونه‌ی دیمیل را نصب شده داشته باشند می‌توانند در بخش ایمیل‌های خود دیمیل را مشاهده کنند. پس از آن که فرد فرستنده اجازه‌ی دسترسی به دیمیل را محدود می‌کند، دریافت کننده‌ی ایمیل با این پیام از آن مطلع می‌شود: « این پیام از بین رفته و در دسترس نیست»

زمانی که یک کاربر ایمیلی را با سرویس دیمیل ارسال می‌کند در واقع آن را به صورت محلی با الگوریتم ۲۵۶ بیتی استاندارد رمزگذاری می‌کند. اریک کوهن از توسعه‌دهندگان این افزونه می‌گوید: یک کپی رمزنگاری شده به پایگاه داده‌ای تحت کنترل دیمیل ارسال می‌شود. سپس دریافت کننده‌ی ایمیل در واقع آدرس محل ایمیل را بر روی سرورهای دیمیل به همراه رمز عبور آن دریافت می‌کند. هیچ یک از سرورهای دیمیل  یا جیمیل نه رمز عبور و نه محتوای پیام را دریافت نمی‌کنند و فقط فرستنده و گیرنده‌ی ایمیل می‌توانند محتوای آن را بخوانند.

این روش بسیار کاربردی است؛ اما باید توجه کرد که با پاک کردن ایمیل از راه دور تفاوت دارد. به این معنا که دیمیل از لحاظ معیارهای امنیتی به نظر می‌رسد بهتر از لغو ارسال یا Undo Send عمل خواهد کرد. البته اگر پس از گذشت دقایقی از ارسال ایمیل، آن را از دسترس خارج کنید شاید نیاز داشته باشید تا به فرد دریافت کننده دلیل این کار را شرح دهید؛ چرا که او از طریق پیامی از این عمل شما مطلع خواهد شد.

با این همه دیمیل روشی بسیار خوب و ایده‌ای بی‌نظیر است و گروه توسعه‌دهندگانی که بر روی آن کار می‌کنند قصد گسترش این افزونه را دارند. این گروه در نظر دارند تا پایان سال میلادی حاضر، این سرویس را برای iOS و اندروید نیز ارائه دهند و امکان از بین بردن فایل پیوست در ایمیل‌ها را نیز فراهم کنند. به علاوه آن‌ها می خواهند برنامه را رایگان عرضه کنند و برای کاربران پراستفاده و صاحبان کسب و کار سرویس‌های پرداختی در نظر بگیرند.

شما نیز می‌توانید از ایــنــجــا افزونه را برای مرورگر کروم خود دریافت کنید و پس از استفاده از آن نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

منبع: THE VERGE

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top