تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/05/21 - 15:15
کد خبر: 175675

دیدگاه شهید بهشتی در خصوص طیف‌های مختلف فکری در جامعه پس از انقلاب اسلامی

عضو شورای مرکزی مؤتلفه گفت: موضع جریان اصلاح‌طلبی در سیاست خارجی خط امام، رهبری و انقلاب که توأم با عزت، حکمت و مصلحت باشد، نیست زیرا آنها مسائل خارجی را سلیقه‌ای دنبال می‌کنند و تابع خط ولایت نیستند.

خبرنامه دانشجویان ایران: عضو شورای مرکزی مؤتلفه گفت: موضع جریان اصلاح‌طلبی در سیاست خارجی خط امام، رهبری و انقلاب که توأم با عزت، حکمت و مصلحت باشد، نیست زیرا آنها مسائل خارجی را سلیقه‌ای دنبال می‌کنند و تابع خط ولایت نیستند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، اسدالله بادامچیان، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با مهر در با اشاره به اظهارات اخیر صادق خرازی مبنی بر اینکه عده ای در زمان اصلاحات با دشمن مذاکره می کردند و گرا می‌دادند، اظهار کرد: من درباره اظهارات افراد اظهارنظر نمی‌کنم ولی اگر صادق خرازی اطلاعاتی دارد می‌تواند به دستگاه‌های امنیتی ارائه دهد و همچنین می‌تواند برای اطلاع مردم آن را در رسانه‌ها منتشر کند.

وی با تاکید بر اینکه جریان اصلاح‌طلبی همواره روابط با غربی‌ها را می‌خواسته است، گفت: زمانی بازرگان به امام(ره) می گفت ما آمریکا را به بهانه اینکه یک قدرت شر محسوب می شود، نمی توانیم نادیده بگیریم. برخی از همین آقایان که اصلاح طلب شده‌اند هم زمانی لانه جاسوسی را تسخیر کردند ولی پس از آن رفتند با دشمن دست دادند، امروز هم به تعبیری انقلابی و پشیمان شده اند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: موضع جریان اصلاح طلبی در سیاست خارجی، خط قوی امام(ره) و رهبری که توأم با عزت، حکمت و مصلحت باشد، نیست. اصلاح طلبان سیاست خارجی را با سلیقه خودشان دنبال می کنند و تابع خط رهبری و ولایت نیستند.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: هرکسی در این ۳۷ سال تفکر و سیاست لیبرال‌ها در دولت بازرگان، طرفداران و طیف بنی صدر، نگرش حزب کارگزاران، تفکر و بینش اصلاح‌طلبان در دولت اصلاحات و نگاه اصلاح‌طلبان به جز بخشی از آنها را بررسی کند، به خوبی درمی‌یابد که با مواضع و نگاه امام(ره) و امام خامنه‌ای مطابقت ندارد.

وی گفت: در جریات مذاکرات، تیترها و عناوین نشریات اصلاح‌طلب در رابطه با توافق هسته‌ای کاملا بیانگر موضع و رویکرد اصلاح‌طلبان در حوزه سیاست خارجی بود که طبعا با قانون اساسی، خط ولایت و خط انقلاب همراه نیست.

بادامچیان با اشاره به دیدگاه شهید بهشتی در خصوص طیف‌های مختلف فکری در جامعه پس از انقلاب اسلامی گفت: در جامعه یک بینش می‌گوید باید اسلام ناب نبوی و عاشورایی پیاده و حاکم شود و بینش دیگری معتقد است جمهوری اسلامی باشد اما در مقابل گناه و فساد هم باید مماشات کرد؛ این عده اسلام غرب‌پسند را می‌پسندند اما آنچه مردم و کشور را به سعادت می‌رساند بینش بهشتی‌گونه است.

وی با بیان اینکه امروز نیز یک دیدگاه اصلاح طلبانه به حکومت و نظام وجود دارد گفت: معیار ما برای تشخیص درستی یا نادرستی این بینش ها، خط امام(ره) و رهبری است و هر کسی با این دیدگاه زاویه داشته باشد، با خط ولایت فاصله دارد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه تصریح کرد: جریان کلان اصلاح‌طلبی در خط ولایت قرار ندارد و این مساله کاملا شفاف و روشن است زیرا جریان اصلاحات، اسلام سلیقه‌ای خود را قبول دارد و حتی به اصل ولایت مطلقه فقیه در قانون اساسی هم قائل نیست و به آن اعتقادی ندارد. البته طیف اصلاح‌طلبان داخل نظام به قانون اساسی و رهبری علاقه دارد و حساب آنها با دیگر تندروهای این جریان جداست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top