تاریخ انتشار: شنبه 1394/05/31 - 10:01
کد خبر: 176392

متقاضیان خوابگاه دانشجویی در سال تحصیلی جدید بخوانند؛

شهریه خوابگاه‌های متاهلی و مجردی مشخص شد

شهریه خوابگاه‌های متاهلی و مجردی مشخص شد

مشکلات موجود درخوابگاه‌ها معمولا دردسرهای بیشتری نسبت به گرفتن و تخصیص خوابگاه برای دانشجویان به همراه داشته است، حال آنکه این معضلات برای دانشجویان متاهل در خوابگاه‌ها به وجود بیاید.

خبرنامه دانشجویان ایران: خوابگاه‌های دانشجویی همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی دانشجویان غیر بومی بوده و هست.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مشکلات موجود درخوابگاه‌ها معمولا دردسرهای بیشتری نسبت به گرفتن و تخصیص خوابگاه برای دانشجویان به همراه داشته است، حال آنکه این معضلات برای دانشجویان متاهل در خوابگاه‌ها به وجود بیاید.

مشکلات رفاهی خوابگاه‌ها از قبیل سرویس‌های بهداشتی، حمام ، آشپزخانه، یخچال و موارد این چنینی از گلایه‌های معمول دانشجویان خوابگاهی به شمار می‌رود؛ مسئله‌ی افزایش نرخ اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویی خصوصا در سال‌های اخیر که همراه با احتساب تورم بوده است، معضل دیگر دانشجویان بوده است.

نرخ اجاره بهای خوابگاه های ملکی مجردی در سال تحصیلی جدید به صورت ماهانه در خوابگاه های یک و دونفر، سه و چهارنفر، پنج و شش نفر، هفت و هشت نفر و نه نفر و بیشتر اعلام شد.

بنابراین گزارش بالاترین نرخ خوابگاه ملکی مجردی در سکونت مجاز خوابگاهی روزانه در خوابگاه های یک و دو نفره حدود 170هزار و 200 تومان اعلام شده و پایین ترین نرخ خوابگاه ملکی مجردی در سکونت مجاز خوابگاهی روزانه با احتساب 20 درصد تخفیف و پرداخت نقدی در خوابگاه های 9 نفره و بیشتر، حدود 22 هزار و 693 تومان اعلام شده است .

همچنین براساس این گزارش بالاترین نرخ اجاره بهای خوابگاه ملکی مجردی در سال تحصیلی جدید ( ماهانه) ، در بخش سکونت مجاز(شبانه، مهمان، بورسیه، شاغل)، مربوط به خوابگاه های یک و دو نفره در فصل تابستان است که نرخ آن حدود 127هزارتومان اعلام شده و کمترین نرخ در این بخش حدود 42 هزارتومان در بخش خوابگاه های 9 نفره و بیشتر اعلام شده است.

همچنین نرخ اجاره بهای خوابگاه های ملکی مجردی در سال 94-95 به صورت ماهانه، در بخش سکونت غیرمجاز و اضافی (شبانه، مهمان، بورسیه، شاغل) برای نیم سال سوم اضافی و در بخش خوابگاه های یک و دو نفره در بالاترین نرخ حدود ۲۵۵ هزارتومان اعلام شده است و کمترین نرخ در نیم سال اول اضافی در بخش خوابگاه های ۹ نفره و بیشتر مبلغ حدود ۸۵ هزارتومان تعیین شده است.

بنابراین گزارش، نرخ اجاره بهای خوابگاه های ملکی مجردی در سال تحصیلی جدید به صورت ماهانه، در بخش سکونت غیرمجاز عدم تخلیه به موقع، در دوره روزانه، بالاترین نرخ حدود در دوره شبانه، میهمان، بورسیه، شاغل در نیمسال بهمن، 851 هزارتومان و کمترین نرخ در دوره روزانه در نیمسال مهر، در بخش خوابگاه های  9 نفره و بیشتر حدود 283 هزارتومان اعلام شده است.

همچنین صندوق رفاه دانشجویان نرخ اجاره بهای خوابگاه های ملکی متاهلی را برای سال تحصیلی جدید (ماهانه) براساس سکونت و نوع برخورداری از امکانات مستقل و امکانات مشترک اعلام کرده است. براین اساس بیشترین نرخ اعلام شده در سکونت مجاز (روزانه)، نیم سال سوم اضافی (بهمن ماه)، با امکانات مستقل حدود 340 هزار تومان و کمترین نرخ در نیم سال دوم با 20 درصد تخفیف به صورت پرداخت نقدی با امکانات مشترک، حدود 63 هزارتومان اعلام شده است.

بنابراین در سکونت مجاز دانشجویان (شبانه، میهمام، بورسیه، شاغل) بالاترین نرخ اجاره بهای خوابگاه ملکی متاهلی در سال تحصیلی جدید، بالاترین نرخ در فصل تابستان با پرداخت نقدی و با امکانات مستقل حدود 255 هزارتومان اعلام شده و کمترین نرخ این نوع سکونت، در نیم سال اول (مهرماه) حدود 119 هزارتومان با امکانات مشترک اعلام شده است. همچنین در نوع سکونت نیمسال های اضافی (شبانه، میهمان، بورسیه، شاغل) کمترین نرخ خوابگاه متاهلی ملکی در نیم سال اول اضافی (مهرماه) با امکانات مشترک حدود 238 هزارتومان و بالاترین نرخ خوابگاه متاهلی ملکی در نوع سکونت نیمسال های اضافی (شبانه، میهمان، بورسیه، شاغل)، در نیمسال سوم اضافی(بهمن ماه)، با امکانات مستقل حدود 510 هزارتومان اعلام شده  است.

بالاترین نرخ اجاره بهای خوابگاه های متاهلی در سال تحصیلی جدید در بخش سکونت غیرمجاز عدم تخلیه به موقع، در خصوص دانشجویان شبانه، میهمان، بورسیه و شاغل، نیمسال بهمن، حدود یک میلیون و 191 هزارتومان با امکانات مشترک و کمترین نرخ 794 هزارتومان با امکانات مشترک در دوره روزانه سکونت غیرمجاز (عدم تخلیه به موقع، دانشجویان شبانه، میهمان، بورسیه و شاغل) در نیم سال بهمن ماه اعلام شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top