تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/06/02 - 23:46
کد خبر: 176740

پیشنهاداتی برای رفع مشکل حافظه در گوشی‌ها و تبلت‌ها

پیشنهاداتی برای رفع مشکل حافظه در گوشی‌ها و تبلت‌ها

تبلت‌ها و گوشی‌ها به دلیل ظرفیت کم و یا استفاده‌ی زیاد کاربران با مشکل پر شدن حافظه داخلی روبرو می‌شوند. اگر شما نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید به بررسی راهکارهایی برای رفع این مشکل می پردازیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: حافظه داخلی تبلت‌ها و گوشی‌های اندرویدی و غیراندرویدی با دانلود اپلیکیشن‌ها، فایل‌های رسانه‌ای و داده‌های آفلاین کش ممکن است به زودی پر شوند. در ادامه  به مرور روش‌هایی برای برطرف کردن این مشکل می پردازیم.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تبلت‌ها و گوشی‌ها به دلیل ظرفیت کم و یا استفاده‌ی زیاد کاربران با مشکل پر شدن حافظه داخلی روبرو می‌شوند. اگر شما نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید به بررسی راهکارهایی برای رفع این مشکل می پردازیم.

از ابزار مدیریت حافظه پیش‌فرض اندروید استفاده کنید

نسخه‌های جدید اندروید در منوی تنظیمات خود بخشی با نام حافظه دارند که به شما نشان می‌دهد چه نوع فایل‌های چقدر از حافظه‌ی گوشی شما را درگیر کرده‌اند. برای یافتن این قسمت به بخش تنظیمات گوشی اندرویدی خود رفته و به بخش Storage مراجعه کنید. در این قسمت انواع داده‌ها مانند داده‌های دانلود شده، عکس‌ها، فایل‌های رسانه‌ای و کش را به همراه فضای اشغال شده توسط آن‌ها می توانید ببینید.

بر روی هر بخش می‌توانید کلیک کنید و هر چیزی که فضای زیادی اشغال کرده و نیاز ندارید را پاک کنید. برای مثال بر روی Apps کلیک کنید و اپلیکیشن‌هایی که فضای زیادی اشغال می‌کنند را پاک کنید.

توجه به این نکته ضروری است که علاوه بر خود اپلیکیشن، داده‌ها و کش آن نیز می‌توانند فضای بسیاری را اشغال کنند. برای مثال اگر از اسپاتیفای بهره برده و موسیقی‌های بسیاری را به صورن آفلاین گوش داده باشید ممکن است این اپلیکیشن فضایی بیش از یک گیگابایت را اشغال کند. تمامی اپلیکیشن‌هایی که برای استفاده‌ی آفلاین داده جمع‌آوری می کنند باعث اشغال فضای بیشتر خواهند شد. برای مثال در عکس زیر اپلیکیشن Pocket را می‌بینید که با وجود حجم ۲۲ مگابایتی خود برنامه، بیش از ۱۶۷ مگابایت را بر روی حافظه اشغال کرده است.

پاک کردن داده‌های غیرضروری کش می‌تواند کمک شایانی به مدیریت حافظه‌ی داخلی گوشی و یا تبلت شما بکند.

پوشه‌ها و فایل‌هایی که بیشترین ظرفیت را اشغال می‌کنند بررسی کنید

ابزار پیش‌فرض اندروید برای بررسی فضای اشغال شده توسط انواع مختلف داده مناسب است؛ اما حجم اشغال شده توسط هر فایل یا فولدر را به نمایش نمی‌گذارد. برای این کار نیاز به نصب اپلیکیشن‌هایی مانند Disk Usage خواهید داشت.

توجه داشته باشید که تنها داده‌های غیرضروری را پاک کنید و در صورت امکان داده‌ها را به صورت آنلاین آپلود کنید و در هنگام نیاز به دانلود آن‌ها بپردازید.

در صورت امکان از حافظه‌ی میکرو اس‌دی استفاده کنید

با وجود کم و کمتر شدن گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی که از حافظه‌های میکرو اس‌دی استفاده می‌کنند، اما این گجت‌ها همچنان بخش عمده‌ی دنیای اندروید را تشکیل می‌دهند. اگر گجت شما از این نوع حافظه‌ها پشتیبانی می‌کند، استفاده از آن‌ها می‌تواند راهکار بسیار مناسبی باشد.

پس از خرید حافظه میکرو ‌اس‌دی و نصب آن بر روی دستگاه اندرویدی خود می‌توانید با استفاده از کامپیوتر و یا یک برنامه‌ی مدیریت فایل بر روی دستگاه، داده‌ها را به آن منتقل کنید. توجه داشته باشید که در اکثر گوشی‌ها نمی‌توانید اپلیکیشن‌ها را بر روی حافظه خارجی نصب و اجرا کنید.

اپلیکیشن‌ها را به حافظه‌ی اس‌دی منتقل کنید

برخی گوشی‌های اندرویدی این اجازه را به شما می‌دهند تا اپلیکیشن‌ها را بر روی حافظه خارجی نصب کنید. البته گوگل پس از معرفی اندروید ۴.۴ کیت‌کت به دلایل امنیتی و برای بهبود پایداری سیستم‌عامل پشتیبانی از این قابلیت را متوقف کرد.

البته برخی گوشی‌های سامسونگ و هواوی حتی بعد از اندروید ۴.۴ نیز از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. پس بهتر است این مورد را بر روی گوشی خود امتحان کنید و در صورت امکان محل نصب اپلیکیشن‌ها را بر روی حافظه اس‌دی تنظیم کنید.

اگر گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی می‌کند به بخش Apps در منوی تنظیمات رفته و بر روی App Manager یا مورد مشابه کلیک کنید. در این قسمت می‌توانید گزینه‌ی Move To SD Card را ببینید. با کلیک و اجرای این گزینه می‌توانید اپلیکیشن مربوطه را به حافظه‌ی اس‌دی منتقل کنید.

عکس های خود را آپلود کنید

عکس‌ها بخصوص در گوشی‌های هوشمند مدرن فضای بسیاری اشغال می‌کنند. بهترین راه برای رهایی از آن‌ها آپلود تصاویر بر روی فضاهای ذخیره‌سازی مجازی است. سرویس Google+ Photos به صورت پیش‌فرض با اپلیکیشن Photos در گوشی شما یکپارچه شده و وفضای نامحدودی برای ذخیرسازی عکس‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد.

همچنین می‌توانید گوشی خود را به کامپیوتر متصل کرده و عکس‌ها را به حافظه‌ی آن منتقل کنید و یا از آن‌ها بک‌آپ بگیرید. به یاد داشته باشید که معمولا فایل‌های رسانه‌ای بالاترین فضا را بر روی حافظه به خود اختصاص می‌دهند.

منبع: HOWTOGEEK

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top