تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/06/04 - 13:57
کد خبر: 176951

تحلیل بسیج اساتید دانشگاه شریف از شرایط روز کشور

در وجدانهای بیدار، مردم مظلوم حق دارند که از خود دفاع کنند و ضمن دفع ظالم، نسبت به او ابراز انزجار نمایند. آیا باید او را از آن منع کرد؟ چرا؟ ما را چه می شود؟ آیا به جای حمایت از ستمدیده و ایستادن در مقابل ستمگر، به دنبال اظهار دوستی با دشمن خونخوار هستیم؟

خبرنامه دانشجویان ایران: بسیج اساتید دانشگاه صنعتی شریف با انتشار تحلیلی آخرین وضعیت فضای سیاسی، فرهنگی و علمی کشور را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج اساتید دانشگاه شریف در این تحلیل خود آورده اند:

دانشگاه عرصه فکر و عمل در جهت اعتلای کشور است و دانشگاهیان، فرهیختگان دلسوز این مرزو بوم هستند که با فداکاری و سخت کوشی، افتخار می آفرینند. نهایت آرزوی دانشگاهیان، پیشرفت پایدار ملی و رسیدن به جامعه ای ایده آل، آباد و پیشرو است. این قشر در سطح ملی وبین المللی جایگاه والائی دارد و الگو و اثر گذار می باشد. از این رو مسئولیت سنگینی دارد و به قول مولانا خطای بزرگان، سقوط بزرگ را به همراه دارد. در این راستا توجه همکاران گرامی را به بعضی ملاحظات جلب می نماید:

1-    ایران کشوری است که مردمی نجیب، سخت کوش، پای بند به اصول انسانی و صلح دوست دارد. این مردم سرزمینی پربرکت و استراتژیک دارند و لذا در طول تاریخ مکررا مورد طمع و هجوم تجاوزگرانی همچون اسکندر، چنگیز، روسهای تزاری، کشورهای استعماری غرب و عوامل آنها نظیر صدام قرار گرفته است. ریشه این تجاوزات عموما خوی توحش، سلطه جوئی و منافع دنیوی استکباری وهدف آنها  شکستن استقلال، عزت و شرافت مردم و چپاول اموال و ناموس آنها بوده است. اما همیشه این ملت بزرگوار در مقابل ظلم و تجاوز قد علم کرده و کیان خود را حفظ نموده است. آخرین جلوه با شکوه این منش ملی، انقلاب اسلامی است که طی آن، در مقابل زیاده خواهی ها و غارت قدرتهای استکباری ایستادگی کرده و با اتکاء به قدرت لایزال الهی، استقلال، عزت و قدرت این ملت احیا گردید بطوریکه همه انسانهای آزاده، این حرکت بزرگ را ارج نهادند و ستودند.

2-    طی سالهای گذشته با وجود فشارهای و تحریمهای ظالمانه و سنگین، پیشرفت های خیره کننده ای در صنایع مختلف اعم از هسته ای، دفاعی، هوافضا، پزشکی و غیره مبتنی بر ظرفیت های داخلی ایجاد شده است. دستاوردهای اخیر در حوزه سیاست بین المللی نیز ثمره پایداری این ملت بزرگ وپافشاری اوبرحقوق ومطالبات قانونی وملی خود، همراه با اجرای رویکرد نرمش قهرمانانه در سیاست خارجی توسط فرزندان دیپلمات این ملت است و امید است به واسطه آن شرایط رفع برخی معضلات ناشی از تحریم های ظالمانه ایجاد گردد. در این رابطه تعبیر زیبای مشاور محترم رییس جمهور جناب آقای دکتر آشنا که این دستاورد را حاصل جلال عملکرد دکتر جلیلی وجمال عملکرد دکتر ظریف بیان نمودند قابل توجه است.

3-    منطقه ما یعنی خاورمیانه در طول تاریخ همواره کانون نزول وحی و رسالت انبیا بوده و لذا مهد تمدن مبتنی بر انساندوستی، معنویت، صلح و ثبات می باشد. به همین دلیل در سالهای اخیر جوامع دلزده و سرخورده از مادیت مجددا متوجه این منطقه شده و عمیقا در پی اقبال به دین و معنویت و بخصوص اسلام شده اند. این پدیده هم اکنون در بسیاری از نقاط جهان و حتی امریکا و اروپا مشاهده می شود و از مدتها پیش بعضی سردوداران دنیای استکبار در جهت مقابله مشغول چاره اندیشی بوده اند. به نظر می رسد یک تدبیر جدی ایشان تشکیل گروههای تروریستی همچون داعش، طالبان، القاعده، بوکوحرام، النصره و غیره باشد به نحوی که مقاصد زیر حاصل گردد:

•    با ارائه چهره خشن و غیر واقعی از اسلام امریکایی مانع توسعه اسلام در جوامع شوند
•    از طریق خشونت افراطیون تروریست دست پرورده خود با اسلام واقعی یعنی اسلام انسانیت و معنویت ومدافع مظلومان مبارزه نمایند

جالب توجه آنکه به اعتراف صریح نخست وزیر سابق فرانسه آقای دومینیکن و وزیر خارجه سابق امریکا خانم کلینتون داعش به دست غربیها ساخته و پرداخته شده و اکنون نیز می بینیم که این گروههای تروریستی توسط غربیها و متحدان منطقه ای ایشان یعنی رژیم اشغالگر، وهابیت سعودی، سلفی گری قطری و نظام لائیک ترکیه حمایت می شوند.

4-    بدیهی است که دشمنان این ملت آرام ننشسته و به دنبال استقرار مجدد سلطه خود بر این کشور هستند. طی نزدیک به 4 دهه گذشته این عده طی عملیات متعددی همچون تهاجم نظامی طبس، جنگ تحمیلی 8 ساله، ترور بسیاری از شخصیتهای سیاسی، علمی و مذهبی همجون روسای قوای مجریه و قضائیه، نمایندگان مجلس، شهدای محراب و بسیاری از مردم عادی کوچه و بازار، اعمال تحریمهای ظالمانه، سقوط هواپیمای مسافربری ایرباس وحمایت از گروه های تروریستی چون ریگی و ترور دانشمندان هسنه ای و غیره علیه این ملت اقدام نموده اند. اما این ملت مقاوم و بزرگ ایران است که با مقاومت و پایداری کم نظیر و همدلی با نظام خود همواره پیروز صحنه مصاف بوده است.

5-    پس از تحمل ناکامیهای متعدد، دشمنان این ملت اینک تغییر استراتژی داده و به قول اوباما و وزیر خارجه اش به تغییر از درون نظام از طریق فریب و استفاده از قدرت نرم و استحاله نظام  از درون روی آورده اند. مایه تاسف آن که بعضی نیز در داخل کشور مشغول بزک قدرتهای سلطه گر شده و در شرایطی که هیچ قرینه جدی و عملی از تغییر رویکرد قلدرمابانه و تجاوز گر سلطه جویان مشاهده نمی شود دیگران را دعوت می نمایند که با متجاوز با روی خوش لبخند زنیم. در این رابطه موضع آقای دکتر ظریف نسبت به درخواست آقای کری مبنی بر قطع شعار علیه امریکا جالب توجه است آنجا که گفتند " ...مردم ایران بزرگوار و فهیم هستند و بی دلیل نسبت به اقدامات دیگران عکس العمل تند نشان نمی دهند. شما به دنبال علت بگردید و نه معلول....". بدیهی است این ملت بزرگ اگر تغییری در عملکرد سلطه جویان ببیند به وقت مناسب پاسخ مناسب را نیز از خود نشان خواهد داد.

6-    طی هفته های اخیر بصورت مستمر شاهد آن بوده ایم که هیئت مذاکره کننده آمریکایی در موضع ارائه توضیحات به سنا به کرات از گزینه نظامی علیه ملت ایران، ادامه تحریمها به بهانه های حقوق بشر، موشکهای بالستیک و حمایت از مظلومین، شعارهای "احمقانه" مردم و غیره سخن گفته اند. حال چه شده است که باید همه این سوابق سوء انکار ناپذیر را فراموش کرد و با آنها از در مدارا وارد شد؟ مگر چه تغییری در افکار، گفتار و کردار آنها رخ داده است؟ تحریم های ظالمانه همه جانبه آنان بر علیه مردم مظلوم ایران ادامه دارد و گزینه های روی میز را هر روز تاکید و تکرار می کنند. آیا باید باز هم با خوش خیالی بدون مشاهده هیچ بینه قابل قبولی به سلطه گر مستکبر روی خوش نشان دهیم؟ تنها هنگامی که ستمگران  صادقانه از موضع برابری و احترام متقابل، حاضر به پذیرش حقوق این ملت بزرگ شدند می توان به تعامل و همکاری سازنده با او امید بست. آیا فراموش کرده ایم که برخی از سران نهضت ملی نفت درست همان زمان که به آمریکا اعتماد کردند، با کودتای او سرنگون شدند؟

7-    در وجدانهای بیدار، مردم مظلوم حق دارند که از خود دفاع کنند و ضمن دفع ظالم، نسبت به او ابراز انزجار نمایند. آیا باید او را از آن منع کرد؟ چرا؟ ما را چه می شود؟ آیا به جای حمایت از ستمدیده و ایستادن در مقابل ستمگر، به دنبال اظهار دوستی با دشمن خونخوار هستیم؟

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top