تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/06/08 - 10:18
کد خبر: 177257

ادعای تازه رئیس جمهور: فضای علمی بهتری به وجود آوردیم!

بی سرو سامانی 3000 نخبه علمی و 5000 خانواده به خاطر «دروغ بزرگ»

بی سرو سامانی 3000 نخبه علمی و 5000 خانواده به خاطر «دروغ بزرگ»

روز گذشته حسن روحانی درباره دانشگاهها، گفت: «تلاش ما بر این مبنا بوده که نسل جوان ما یک سرمایه بسیار عظیم و بزرگ ما هستند. ما باید فضا و زمینه را برای حضور و فعالیت آنها آماده کنیم. در خود محیط دانشگاه و محیط علمی فضای بهتری به وجود آوردیم. دانشجویان در فضای آزادتر و بانشاط تری فعالند.»

خبرنامه دانشجویان ایران: ادعای روز گذشته رئیس جمهور مبنی بر فعالیت بانشاط و بهتر برای محیط علمی در حالی است، که دروغ بزرگ دولت درباره موضوع بورسیه ها نزدیک به 5000 خانواده را درگیر کرده است و نزدیک به 3000 نخبه علمی کشور با بی اعتنایی وزارت علوم و دولت حسن روحانی مواجه اند. حسن روحانی پیشتر و در آغاز به راه انداختن جریان تبلیغاتی این «دروغ بزرگ» گفته بود:«بورسیه و ما ادراک مالبورسیه؟»

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روز گذشته حسن روحانی درباره دانشگاهها، گفت: «تلاش ما بر این مبنا بوده که نسل جوان ما یک سرمایه بسیار عظیم و بزرگ ما هستند. ما باید فضا و زمینه را برای حضور و فعالیت آنها آماده کنیم. در خود محیط دانشگاه و محیط علمی فضای بهتری به وجود آوردیم. دانشجویان در فضای آزادتر و بانشاط تری فعالند.»

چند روز پیش دانشجویان بورسیه در نامه ای به سرافراز نوشتند: این روز‌ها ذهن و خاطر و روح و روان و زندگی بیش از ۵۰۰۰ خانواده ایرانی به صورت کاملا مستقیم و فکر و اندیشه ۷۰ میلیون ایرانی به صورت غیرمستقیم درگیر مساله‌ای شده است که به عنوان «دانشجویان بورسیه» در افواه شناخته شده است. مساله‌ای که باید در فاز جدید آن به عنوان «دروغ بزرگ بورسیه‌ها» یا «بازی سیاسی با بورسیه‌ها شناخته شود. علی رغم گستردگی موضوع بورسیه‌ها و سیل تهمت‌ها و افتراهای متنوعی که توسط برخی جریان‌های بی‌منطق تندرو، به صورت روزانه روانه خبرگزاری‌ها و رسانه‌های زنجیره‌ای می‌شود، اما تاکنون هیچ برنامه خاص و تخصصی به منظور روشن نمودن ابعاد گسترده این موضوع که اکنون به عنوان یک پروژه» کاملا سیاسی «در دستور کار وزارت علوم قرار گرفته است، توسط سازمان صدا و سیما انجام نشده است.

دانشجویان بورسیه، بیش از یک سال است در نتیجه جریان دروغ بزرگ وزارت علوم امنیت آموزشی و تحصیلی خود را از دست داده اند. تظلم خواهی و دادخواهی آنان به وزارت علوم، دولت، قوه قضاییه، دیوان عدالت، سازمان بازرسی موجب شد تا در سایه غفلت نهادهای مذکور رهبر انقلاب خود نسبت به این دروغ بزرگ واکنش نشان دهند.

ایشان در دیدار با اساتید دانشگاه ها موضوع طرح بورسیه ها را یکی از غلط‌ترین کارهایی که در این یکی دو سال اخیر اتّفاق افتاد، عنوان کردند و گفتند: این سم را متأسّفانه افرادی بر اساس همان پایه‌های بینش فکریِ مبنی بر سیاسی‌کاری و سیاست‌بازی به کام دانشگاه کشور ریختند؛ چرا؟ علاوه بر اینکه ظلم هم شد -به خیلی‌ها ظلم شد- هم خلاف قانون بود این کار، هم خلاف تدبیر بود این کار، هم خلاف اخلاق بود؛ آن‌وقت مدام دم از اخلاق هم میزنند. توبه‌فرمایان چرا خود توبه کمتر می کنند!(۵) این کار اخلاقی بود؟

این ادعای دروغ توسط جمله معروف حسن روحانی «بورسیه و ما ادراک مالبورسیه» توسعه پیدا کرد از همان ابتدا حتی به اذعان خود مسئولان وزارت علوم و دفاعیات فرجی دانا در مجلس غلط و غیرقانونی بود. فرجی دانا گفت: اسامی بورسیه ها را ما منتشر نکردیم.

 

فرجی دانا در روز استیضاح: لیست اسامی بورسیه ها جعلی و انتشارش غیراخلاقی بود

علی غزالی منتشر کننده لیست بورسیه ها در شبکه های اجتماعی با افشاگری اعلام کرد صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان در اختیار او قرارداده است. غزالی در مطلبی که برای دفاع از خود منتشر می کند می گوید: «جناب آقای صدیقی شما خوب به خاطر دارید که در زمانی که آقای توفیقی سرپرست وزارت علوم بودند و هنوز آقای فرجی دانا برای وزارت معرفی نشده بودند در آن اتاق گوشه ای طبقه 13 شهرک غرب چه کسی این اسناد و اسامی را به بنده داد و در این مدت چه کسی برای انتشارش مدام تماس میگرفت و پیغام میداد و ما هم بنا به صلاحدید و شرایط، تحریک محرکان نشدیم و اگر اکنون هم فکر میکنید که ما ابزار شده ایم و شما ضربه خود را به جریانی زده اید و اکنون در پی زد و بند با همان جریان هستید و برای حذف نامتان از آن لیست مورد نظر مجلس به دنبال خوش خدمتی به ان جریان هستید سخت در اشتباهید که نه تحریکات و نه تهدیدهایی که در این چند روزه از جانب شما و اطرافیانتان برای سکوت در برخی موارد روانه ما شده است کوچکترین تاثیری در اقدام ما نداشته و صرفاً بنا به در خطر دیدن آینده علمی کشور این اقدام را انجام دادیم و تا آخر هم ادامه خواهیم داد و قطعاً بازنده این بد اخلاقی شما خواهید بود.»

با این بداخلاقی، حسن روحانی مدعی است که محیط بهتری برای فضای علمی در دانشگاه ها به وجود آورده است. این درحالی است که شتاب علمی کشور کند شده است. چندی پیش 4000 عضو هیئت علمی در این باره هشدار دادند. مقام معظم رهبری هم در دیدار اخیر با هیئت دولت برای بار چندم در این باره تذکر دادند.

اگرچه درباره نشاط آفرینی و فضای آزاد اندیشی هم سخن بسیار است. برخوردهای گازانبری با دانشجویان در طول ماههای گذشته خلاف آن چیزی بود که روحانی وعده اش را داده بود.

از ایـنـجا می توانید لینک های مربوط به اخبار بورسیه ها را ببینید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
حسین
1394/06/08 - 11:26

تدبیر فقط نشان دادن کلید به مردم نیست، حل مشکلات آنها است. شهید رجایی به مردم کلید یا رنگ نشان نداد.
علی
1394/06/08 - 13:10

از قدیم گفته اند آش کشک خالته بخوری پاته نخوری پاته. حالا هم رای دادیم و باید تحمل کنیم
تورهای مسافرتی آفری
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top