تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/06/09 - 08:03
کد خبر: 177339

استمداد جنبش عدالتخواه از مراجع، ائمه جمعه و علما؛

تأکید دوباره بر دلایل و اهمیت استکبارستیزی از سوی عالمان دینی اهمیت دوچندان دارد

تأکید دوباره بر دلایل و اهمیت استکبارستیزی از سوی عالمان دینی اهمیت دوچندان دارد

امروز استمداد جنبش عدالتخواه دانشجویی از عالمان دینی است تا مثل همیشه با نقش‏ آفرینی تاریخی و به‏ جای خود از تریبون نماز جمعه یا هر تریبون ممکن، مردم را از حقایق مطلع کنند و بستن راه نفوذ دشمن را از مسئولین مربوطه مطالبه نمایند.

خبرنامه دانشجویان ایران: جنبش عدالتخواه دانشجویی نامه ای را به مراجع، ائمه جمعه و علمای سراسر کشور صادر کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در قسمتی از این استمداد آمده است: امروز استمداد جنبش عدالتخواه دانشجویی از عالمان دینی است تا مثل همیشه با نقش‏ آفرینی تاریخی و به‏ جای خود از تریبون نماز جمعه یا هر تریبون ممکن، مردم را از حقایق مطلع کنند و بستن راه نفوذ دشمن را از مسئولین مربوطه مطالبه نمایند.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

ائمه جمعه محترم

سلام علیکم؛

آن روز که میرزا در حرکتی هوشمندانه و تاریخی حکم به تحریم تنباکو داد، قاعده نفی سبیل بار دیگر درخشید و مبنای یک خیزش وسیع اجتماعی شد. آن روز حتی درون دربار هم قلیان‏ها شکست و این نشان داد اگر عالمان در صحنه باشند، هرگز راهی برای نفوذ دشمن باقی نخواهد ماند. بسیارند البته کسانی که هنوز خانه‏ نشینی عالمان دین و بازنشستگی پرچمداران شریعت را آرزو می‏کنند؛ اما این آرزویی است که قطعاً به گور خواهند بُرد.

عالمان همواره مردمان را به توحید فراخوانده و از شرک بازداشته ‏اند. آنان همواره یادآور شده‏ اند که مَنِ انقَطَعَ إلى غَیرِ اللَّهِ وَکَلَهُ اللَّهُ إلَیهِ. علمای راستین همواره از پذیرفتن ولایت غیر خدا سر باز زده ‏اند. یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الَّذِینَ اتَّخَذُوا دِینَکُمْ هُزُواً وَ لَعِباً مِنَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتابَ مِنْ قَبْلِکُمْ وَ الْکُفَّارَ أَوْلِیاء. آنان مولای حقیقی را تنها ذات حضرت حق می‏دانسته‏ اند. یا ایها الذین امنوا ان تطیعوا الذین کفروا یردّوکم علی اعقابکم فتنقلبوا خاسرین، بل الله مولاکم و هو خیر الناصرین. و ایمان داشته‏ اند به وعده‏ های الهی و نصرت او. وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرى‏ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَیْهِمْ بَرَکاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْض.

بعد از سال‏ها مذاکره اکنون توافقی به دست آمده که باید دید آیا عزت ملت ایران را تأمین می‏کند یا راهی برای نفوذ و استعلاء و استیلای دشمنان تاریخی اسلام می‏گشاید. اکنون پس از دست دادن با دشمنی که بارها و بارها حرمت پیامبر گرامی اسلام را به بهانه آزادی بیان شکسته، نوبت شمردن انگشتان دست است تا ببینیم چه دادیم و چه گرفتیم. رهبر انقلاب با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ از طریق توافق و تلاش‏های انجام شده برای مقابله با این نفوذ، تصریح کردند:«این راه را به طور قاطع خواهیم بست.» و این یعنی خطر نفوذ دشمن و مسلط شدن او همچنان باقی است و باید هوشمندانه مراقب بود مبادا با دست خودمان راهی برای بیگانگان بگشاییم.

جنبش عدالتخواه دانشجویی با بررسی‏ های ریزبینانه و گسترده و نیز اخذ نظرات کارشناسان و اندیشمندان مختلف به این نتیجه رسیده که متأسفانه با وجود تمام تلاش‏های انجام شده از سوی مذاکره‏ کنندگان، آنچه اکنون پیش روی ملت ایران قرار دارد، قطعاً نه تنها با منافع ملی سازگار نیست، بلکه به گونه ‏ای نگران‏ کننده راه نفوذ و استیلای دشمن بر کشور را می‏گشاید و امنیت ملی را به مخاطره می‏اندازد. شاید از همین روست که چهره ‏هایی چون استاد رحیم ‏پور ازغدی نیز در نماز جمعه برخی بندهای توافق را مشکوک و خطرناک قلمداد کرده ‏اند. در توافق، به وضوح از خطوط قرمز عدول شده و ایران متأسفانه ساز و کاری را پذیرفته که به ذلت کشور می‏ انجامد. مستندات تمامی این ادعاها موجود است و در ادامه بخشی از آن مورد اشاره قرار خواهد گرفت. متأسفانه تعجیل دولتمردان در دستیابی به توافق و اخذ قطعنامه شورای امنیت بدون در نظر گرفتن مراحل قانونی داخلی مشکلات عدیده ‏ای را به وجود آورده که اجازه ‏ی ساکت نشستن مؤمنان را از آنها می‏ ستاند.

مراجع بزرگوار، ائمه جمعه و علما همواره ملجأ و مورد اتکاء مردم بوده ‏اند. آن روز که رهبر انقلاب از موافقت خود با مذاکرات سخن گفتند، دو بار تأکید کردند:«اما لازم است ملت بیدار باشد؛ اما لازم است ملت بیدار باشد.» ایشان همچنین تصریح کردند:«این تجربه، ظرفیّت فکری ملّت ما را بالا خواهد برد… بنده همچنان که گفتم خوشبین نیستم؛ من فکر نمی‏کنم [از] این مذاکرات آن نتیجه‌ای را که ملّت ایران انتظار دارد، به‌دست بیاید، لکن تجربه‌ای است و پشتوانه‌ی تجربی ملّت ایران را افزایش خواهد داد و تقویت خواهد کرد.» ایشان علت تأکیدشان بر ضرورت بیدار بودن ملت را نیز ذکر کردند:«ملّت باید بیدار باشد، بداند چه اتّفاقی دارد می‏افتد [تا] بعضی از تبلیغاتچی‏ های مواجب‌بگیر دشمن و بعضی از تبلیغاتچی‏ های بی‏مزد و مواجب – از روی ساده‌لوحی – نتوانند افکار عمومی را گمراه کنند.»

امروز استمداد جنبش عدالتخواه دانشجویی از عالمان دینی است تا مثل همیشه با نقش‏ آفرینی تاریخی و به‏ جای خود از تریبون نماز جمعه یا هر تریبون ممکن، مردم را از حقایق مطلع کنند و بستن راه نفوذ دشمن را از مسئولین مربوطه مطالبه نمایند. در شرایطی که برخی می‏کوشند روح استکبارستیزی را در کشور از بین ببرند، تأکید دوباره بر دلایل و اهمیت استکبارستیزی از سوی عالمان دینی اهمیتی دوچندان دارد.

امروز حتی عده‏ ای از دولتیان نیز برجام و توافق صورت گرفته را بسیار فراتر از یک توافق هسته ‏ای می‏دانند و آن را آغاز فروریختن دیوارهای بی‏ اعتمادی با استکبار و مقدمه ‏ای برای رابطه با آمریکا معرفی می‏کنند. آنها تلاش می‏کنند که نه تنها دشمنی‏ های امروز دشمن را توجیه کنند بلکه سابقه‏ ی دشمنی‏ های او را نیز بپوشانند. همان‏قدر که فتوای تاریخی میرزای شیرازی تعیین‏ کننده بود، قطعاً و یقیناً نقش‏ آفرینی امروز عالمان دینی نیز می‏تواند مؤثر باشد و حتی مسیر تاریخ را تعیین کند. اگر روزی ایران به واسطه‏ ی عدم آگاهی و بیداری ملت توافقی را بپذیرد و شرایطی را تجربه کند که رخت ذلت بر تن کشور اسلامی ایران بپوشاند، آن وقت آیندگان حکایت آنچه رخ داده را در کتاب‏های تاریخ خواهند خواند و همه‎ی کسانی که سکوت کرده‏ اند را محکوم خواهند کرد. آن وقت خواهند پرسید که چرا علما و روحانیون سکوت کردند.

اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی

به امید ظهور عدالت گستر گیتی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top