تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/06/10 - 12:20
کد خبر: 177526

مستند کوتاه دانشجویی از ماجرای برخورد شدید روبروی سفارت انگلیس؛

فیلم:: گــازانبـــر آزادی

فیلم:: گــازانبـــر آزادی

حرف برای گفتن زیاد داریم. .... از ابتدای زندگی سیاسی مسیرم روشن است هیچوقت پادگانی فکر و عمل نکردم. جزو افرادی هستم که حقوق خواندم، من سرهنگ نیستم. حقوقدان هستم. .... همیشه روبروی افراطیون ایستادم و طرفدار آزادی بیان و مخالف افراط و تفریط بوده‌ام.»

خبرنامه دانشجویان ایران: یکی از مناقشات اصلی روحانی در ایام انتخابات ریاست جمهوری که به گفته تحلیلگران سیاسی از جمله دلایل اصلی شکست اصولگرایان و برد روحانی شد؛ مناقشه حسن روحانی با قالیباف بر سر اتفاقات سال 82 و برخورد با دانشجویان بود. حال بعد از سالها در ماجرای بازگشایی سفارت انگلیس صحبت های انتخاباتی روحانی به منحصه عمل رسید اما برخورد با دانشجویان در این ماجرا فاصله زیادی با شعارهای آزادی خواهانه روحانی در مناظرات سیاسی دارد که مستند «گازانبر آزادی» به گوشه ای از این فاصله می پردازد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روحانی در مورد در مورد  اتفاقات سال 82 خطاب به قالیباف می گوید: «از آقای قالیباف خیلی تعجب میکنم. درست است باید رقابت کنیم ولی نه اینجوری. آقای قالیباف دلم نمیخواست بگم. آنجا بحث این بود شما میگفتید دانشجویان بیایند ما برنامه گازانبری داریم. ..... برنگردید به بحث های آن زمان، این سینه من پر است از مسائل فراوان.

حرف برای گفتن زیاد داریم. .... از ابتدای زندگی سیاسی مسیرم روشن است هیچوقت پادگانی فکر و عمل نکردم.جزو افرادی هستم که حقوق  خواندم، من سرهنگ نیستم. حقوقدان هستم. .... همیشه روبروی افراطیون ایستادم و طرفدار آزادی بیان و مخالف افراط و تفریط بوده‌ام.»

روحانی در آیین بازگشایی دانشگاه ها در 23 مهر 1392 نیز به لزوم نقادی دانشجویان اشاره کرد و گفت: «نقد دانشجویان همان قدر زیباست که حمایت آنها زیباست، مگر نقد، حمایت نیست، نقد از دولت و دولتمردان نعمت بزرگی است که باید برابر آن با کمال تواضع سر فرود آورد.»

اما برخورد با دانشجویان در اعتراض به بازگشایی سفارت انگلیس و همچنین روایت شاهدان عینی از آن ماجرا بیش از آنکه زمینه ساز فضای آزادی بیان باشد؛ تداعی کننده حمله گازنبری به آزادی بیان است که مستند کوتاه «گازانبر آزادی» تلاش کرده گوشه ای از آن را به تصویر بکشد.

روحانی در کنفرانس خبری اخیر خود نیز گفته بود: «دولت بر این باور است که نسل جوان یک سرمایه بسیار عظیم و بزرگی هستند مخصوصاً اینکه امروز جوان‌های ما در دانشگاه‌ها فعال هستند و بیش از 4 میلیون دانشجو در کشور حضور دارند که باید فضا و زمینه را برای حضور و فعالیت آنها آماده کنیم، فکر می‌کنم در محیط دانشگاه و محیط های علمی، فضای بهتری بوجود آمده است و امروز دانشجویان ما در یک محیط بانشاط تری در دانشگاه‌ها فعال هستند.»

لازم به ذکر است برخورد با دانشجویان در دولت روحانی برای اولین بار نیست و علاوه بر اجازه ندادن به نقادی رئیس جمهور در جلسه 16 آذر 93، برخورد با دانشجویان در 14 خرداد 94 در حرم امام به جرم گفتن «مرگ بر آمریکا» و ضرب و شتم دانشجویان شیرازی در تجمع ارائه فکت شیت و اتفاقات بسیار دیگر را نیز باید اضافه کرد.

شما را به تماشای مستند «گازانبر آزادی» دعوت می کنیم:



دانلـــود

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top