تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/06/10 - 13:59
کد خبر: 177550

از امروز شاهد دگرگونی عظیم در صنعت تبلیغات آنلاین خواهیم بود

خبرنامه دانشجویان ایران: از امروز مصادف با یک سپتامبر، مرورگر کروم گوگل پشتیبانی از تبلیغات مبتنی بر فلش ادوبی را متوقف کرده و در عوض به طور کامل از HTML5 پشتیبانی خواهد کرد.

بیش از ۹۰ درصد تبلیغات در اینترنت از فلش استفاده می‌کنند که به معنای تغییری بزرگ در صنعت تبلیغات آنلاین است؛ چرا که از امروز گوگل پشتیبانی از تبلیغات مبتنی بر فلش را بر روی مرورگر کروم خود متوقف خواهد کرد.

البته تاثیر این کار زمانی مشخص می‌شود که بدانیم بیش از ۵۰ درصد کامپیوترهای دسکتاپ از مرورگر گوگل برای گشت و گذار در وب استفاده می‌کنند. با انجام این کار تبلیغات فلش متوقف شده و برای دیدن آن باید بر روی دکمه‌ی اجرا کلیک کرد. گوگل می‌گوید این کار را برای بهبود تجربه‌ی آنلاین کاربران انجام می‌دهد.

با توجه به این که تنها ۰.۰۸ درصد از کاربران بر روی دکمه‌ی اجرا کلیک می‌کنند باید گفت که عملا تعداد افرادی که این تبلیغات را اجرا خواهند کرد بسیار ناچیز خواهند بود. علاوه بر گوگل، فایرفاکس نیز پشتیبانی از فلش را متوقف کرده؛ آمازون نیز حضور تبلیغات فلش بر روی پلتفرم خود را ممنوع کرده و اپل نیز از ابتدا از فلش پشتیبانی نمی‌کند. اریک فرانچی، یکی از فعالان زمینه‌ی تبلیغات آنلاین می‌گوید:


ناشران آنلاین باید هر چه سریع‌تر به سمت HTML 5 کوچ کنند. باید پروژه‌های مبتنی بر فلش خود را متوقف کرده و بر روی HTML 5 کار کنند. با توقف پشتیبانی کروم گوگل از فلش به زودی شاهد انقلابی در صنعت تبلیغات آنلاین خواهیم بود.

ولاد گورگف یکی دیگر از این فعالان معتقد است تمامی افراد صنعت تبلیغات، هم از بخش عرضه و هم از بخش تقاضا تحت‌تاثیر قرار خواهند گرفت. اداره‌ی تبلیغات اینترنتی ایالات متحده نیز کارشناسان متعددی را جذب کرده است تا کوچ کردن کمپانی‌های تبلیغاتی به HTML 5 را آسان‌تر کند. اسکات کانینگهام، یکی از این کارشناسان می‌گوید:

بسیاری ا ز اعمالی که در فلش صورت می‌گیرد را می‌توان در HTML 5 نیز اجرایی کرد؛ اما این دو دنیایی متفاوت داشته و نیاز به توانایی و قابلیت‌های متفاوتی نیز دارند.

اما یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در این دگرگونی حجم فایل‌های مبتنی بر HTML 5 است. تبلیغات مبتنی بر HTML 5 بسیار زیبا است؛ اما در مقایسه با فایل‌های فلش حجم آن‌ها بسیار زیادتر است و به نظر می‌رسد این مشکل مهم‌ترین نقطه‌ی تمرکز کارشناسان در سال‌های پیش رو خواهد بود.

به نظر می‌رسد شاهد مرگ تدریجی فلش هستیم و این روند فردا سرعت بیشتری نیز به خود خواهد گرفت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه گروهک زیرزمینی داعش + جزئیات
زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند
هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه
آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی
اسم پدر هم از کارت ملی حذف می‌شود
کشتی‌گیر افسانه‌ای المپیک را از دست داد
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top