تاریخ انتشار: پنجشنبه 1394/06/26 - 15:20
کد خبر: 179313

جولان سران فتنه در دانشگاه صنعتی قم

خبرنامه دانشجویان ایران: در حالی که این روزها همزمان با ورود دانشجویان جدیدالورود انتظار می رود فضای دانشگاه های استان قم محیطی کاملا علمی و آرام باشد،اما نه تنها این مهم حاصل نشده است بلکه دانشگاه به جولانگاه سران فتنه ای تبدیل شده است که خسارت های جبران نشدنی را به ملت ایران و نظام اسلامی وارد کردند.

به گزارش سایت  قم فردا، در حالی که این روزها همزمان با ورود دانشجویان جدیدالورود  انتظار می رود فضای دانشگاه های استان قم محیطی کاملا علمی و آرام باشد،اما نه تنها این مهم حاصل نشده است بلکه دانشگاه به جولانگاه سران فتنه ای تبدیل شده است که خسارت های جبران نشدنی را به ملت ایران و نظام اسلامی وارد کردند.

یکی از مهمترین تاکیدات و دغدغه های رهبر انقلاب در سال های اخیر نیز موضوع پرهیز دانشگاه ها از تبدیل شدن به باشگاه سیاسی بوده است،ایشان در یازدهم تیر ماه سال 93 در دیدار با اساتید و مدیران دانشگاه ها تاکید کردند که دانشگاه ها را مرکز جولان سیاسی و تلاش ها و فعالیت های جناح های سیاسی نکنند.

مقام معظم رهبری در ادامه افزودند:تبدیل شدن دانشگاه‌ها به باشگاه‌های سیاسی سم مهلک حرکت علمی است،بنده همیشه مدافع و منادى کار سیاسى دانشجوها و دانشگاهیان بوده‌ام و هستم - الان هم معتقدم - منتها نگاه سیاسى، مشرب سیاسى، فهم سیاسى و فعالیت سیاسى داشتن، یک حرف است و دانشگاه را و کلاس درس را و محیط علمى را جولانگاه کار سیاسى قرار دادن، یک حرف دیگر.

از طرفی، در این میان به نظر می رسد برخی از مسئولان دانشگاه هم چنان به این محیط علمی به عنوان یک باشگاه سیاسی نگاه دارند تا از این طریق و به وسیله دانشجویان بتوانند اهداف سیاسی خود را پیاده کنند و دانشگاه صنعتی قم نیز از این موضوع مستثنا نمانده به طوری که طی روزهای اخیر و با وجود جو حاکم بر کشور به دلیل نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، غرفه انجمن اسلامی  دانشگاه صنعتی قم در ستاد دانشجویی استقبال از دانشجویان جدیدالورود به بهانه استقبال از ورود دانشجویان در اقدامی کاملاً سیاسی که به دور از فضای علمی دانشگاه می‌باشد اقدام به پخش صوت و نماهنگ دو تن از سران فتنه در غرفه خودکرده است.

این اقدامات واکنش های بسیاری را به دنبال داشته است به طوری که مهدی بدیعی قائم مقام دبیر جامعه اسلامی دانشگاه صنعتی قم در گفتگویی با قم فردا تاکید کرده است که پخش نماهنگ سران فتنه را پیگیری می کنیم و در صورت نیاز مستندات تابوشکنی در دانشگاه صنعتی قم را ارائه خواهیم کرد.

البته این مسیر ایجاد شده دقیقا همان مسیری است که فرجی دانا وزیر سابق علوم در پی آن بود و این روزها در کمال بی توجهی مسئولان وزارت علوم دانشگاه صنعتی قم نیز در همان مسیر گام بر می دارد و عده ای سعی دارند در ادامه تحرکات خود در کشور این بار از این طریق و با استفاده از فضای علمی دانشگاه برای سران فتنه سنگ تمام بگذارند.

این اقدامات در حالی  جالب تر می شود که سکوت مسئولان دانشگاه بر این اقدامات ناشیانه در جهت تطهیر سران فتنه سایه سنگینی افکنده است و به نظر می رسد بعد از جلوگیری از ورود سخنرانان ارزشی به دانشگاه ها وزارت علوم در حال تجربه حاشیه ای دیگر است و عدم واکنش همین وزارت خانه به این اقدامات سوال دیگری است که در ذهن ها شکل گرفته است و نشانه ها حکایت از آن دارد که هدف مسئولان دو قطبی کردن فضای دانشگاه ها آن هم در زمانی که سال همدلی و هم زبانی  نام گذاری شده، است.

به هر حال در این بین چشم ها به سوی وزارت خانه علوم و  فرهادی دوخته شده است وزارت خانه ای که از بدو شروع به کار دولت یازدهم بی حاشیه نبوده است، در این میان انتظار می رود مجلسی ها نیز وظیفه نظارتی خود را انجام داده و کمیسیون آموزش مجلس نیز به این موضوع وارد شده و  پیگیری های لازم در جهت رفع این جنجال و جلوگیری از تکرار چنین اقداماتی که فضای سیاسی کشور را دچار تشنج کرده و باعث جولان سران فتنه می شود را انجام دهد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
اینفوگرافیک/آمار داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید +فیلم
پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور
خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل +فیلم
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
کارگران به دیدار رهبرانقلاب می‌روند ‌
هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟
درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده +فیلم
آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
شکایت فرماندهی فراجا از کاپیتان استقلال
حضور سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه جی سی لاهور +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top