تاریخ انتشار: 19 شهریور 1388 - 00:00:00
کد خبر: 1794

حاشیه های تودیع و معارفه وزیر کشور

مراسم تودیع صادق محصولی وزیر سابق کشور و معارفه مصطفی محمدنجار وزیر جدید کشور که شب گذشته در تالار 600 نفری وزارت کشور، تالاری که خاطره‌های بسیاری از مراسم‌های متعدد را با خود به یادگار دارد، حاشیه‌هایی به همراه داشت.

خبرنامه دانشجویان ایران:ساعت حوالی 18 و 40 دقیقه چهارشنبه است و ساختمان مرتفع خیابان فاطمی منتظر حضور پانزدهمین وزیر کشور پس از انقلاب اسلامی است...

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از فارس، مراسم تودیع صادق محصولی وزیر سابق کشور و معارفه مصطفی محمدنجار وزیر جدید کشور که شب گذشته در تالار 600 نفری وزارت کشور، تالاری که خاطره‌های بسیاری از مراسم‌های متعدد را با خود به یادگار دارد، حاشیه‌هایی به همراه داشت.

* آنچه که شب گذشته بیشتر از هر نکته دیگری به چشم می‌آمد حفاظت سخت‌تر نیروهای امنیتی در اطراف وزارت کشور و همین طور به هنگام ورود به این وزارتخانه و حتی ورود به سالن برگزاری مراسم بود به طوری که خبرنگاران رسانه‌های متعدد کشوری برای ورود به سالن علی‌رغم تلاش‌های روابط عمومی وزارت کشور با تاخیری 30 دقیقه‌ای موفق به حضور در سالن شدند،‌ سالنی که شاید بیش از 150 صندلی خالی داشت.

*حضور گسترده فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی به خصوص فرماندهان ارشد نیروی انتظامی به واسطه رابطه کاری وزارت کشور با این نیرو از نکات قابل توجه برنامه دیشب بود که محصولی نیز در بخش‌هایی از سخنان خود گریزی به این موضوع زد و از حسن نگاه رهبری در سپردن جانشینی فرماندهی کل قوا در نیروی انتظامی تقدیر کرد.

*اما حکایت سالن 600نفری وزارت کشور نیز جالب است، چرا که این سالن بزرگ با 2 ساعت بزرگش که در دو سوی سالن نصب شده روزهای سرنوشت‌سازی را به خود تجربه و ثبت و ضبط کرده است، از نام‌نویسی در انتخابات ریاست جمهوری تا اعلام آرای نتایج انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری و حتی پیش‌تر از آن مراسم معارفه کردان (وزیر 3 ماهه کشور) و خیلی برنامه‌های دیگر در این سالن برگزار شده و دیشب وقتی عقربه‌های این 2 ساعت 17:40 را نشان می‌داد ساختمان 20 طبقه خیابان فاطمی پانزدهمین وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران را نیز به خود دید.

* اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به عنوان اعضای کمیسیون تخصصی مجلس مرتبط با وزارت کشور نیز خود را به مراسم معارفه رسانده بودند تا در مراسم معارفه وزیر صد و هشتاد و دو رایی کشور شرکت کنند.

* رئیس جمهور با همراهان خود مثل همیشه با الهام و ثمره‌‌هاشمی و البته با محصولی و نجار به فاصله دو ساعت مانده تا اذان مغرب بیستمین روز ماه رمضان وارد سالن محل برگزاری مراسم می‌شوند.ازدحام این همه استاندار، فرماندار و مدیران عالیرتبه کشوری بار مراسم را به شدت بالا برده به طوری که رسانه‌ها نیز با آگاهی از این فضا بیش از یک یا دو خبرنگار به برنامه گسیل کردند.

* اما حکایت ثمره هاشمی نیز در این میان جالب است.وی که در ازدحام استانداران و همراهان رئیس جمهور فرصت نشستن در ردیف اولی‌های مراسم را نمی‌یابد به میانه‌های سالن می‌رود و محور زمزمه‌ها و پچ‌پچ‌های درگوشی و نامه‌ها می‌شود، ولی جالب تر اینکه عمده افراد حاضر در سالن از مدیران برجسته کشوری هستند اما برخی از آنها از فرصت حضور ثمره در این میان بهره می‌برند تا در گوشی و یا در قالب نامه مشکلات را می‌گویند که شاید از کانال ثمره بشود مشکلی را حل کرد.

*مجری برنامه تودیع و معارفه مجری نام آشنای خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران "images3/ius/20140325/44651923/815.jpg" معروف است که در ابتدای برنامه شعری از مولانا می‌خواند و کلی به‌به و چه‌چه راه می‌اندازد.

*‌محصولی اولین سخنران برنامه تودیع خود است که برای ارائه گزارش عینک به چشم می‌زند و با قرائت آیه‌ای در ابتدای سخنان خود عاقبت همه امور را به خدا می‌سپارد و صد البته در این میان بیان می‌کند که لایق این همه مهر و محبت نیست اما دوران خود را یکی از حساس‌ترین مقاطع زمانی مدیریت وزارت کشور برمی‌شمرد ،گزارشی از حضور 297 روزه خود در این وزارتخانه ارائه می‌دهد و البته رنگ انتخابات در سخنانش پررنگ‌تر است.

* دومین سخنران اما محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور است. جنس سخنان رئیس جمهور متوجه حال و هوای شب‌های قدر و شهادت امیر‌المومنین (ع)است و باز احمدی‌نژاد در سخنانش اوج می‌گیرد، رئیس جمهور در ادامه سخنان خود محصولی را یار صمیمی دولت نهم و دولت دهم برمی‌شمرد و دقیقا بیان می‌کند که "وی یار دولت بوده و خواهد بود ".

* وقتی احمدی‌نژاد بیان می‌کند که نجار آمده تا پست را از سرباز خدومی با نام محصولی در وزارت کشور برای خدمت به ملت تحویل بگیرد همزمانی جالبی پیش می‌آید، یکی از محافظان احمدی‌نژاد که شاید خسته شده در همان لحظه جای خود را با محافظ دیگری عوض می‌کند و چشم‌ها را به سوی این جابجایی با خود می‌کشاند.

* احمدی‌نژاد ذکر خاطره‌ای هم می‌کند پس از آنکه روی به سوی برخی دول غربی که در ایام انتخابات بیان می‌کردند که "درب‌های سفارتشان به روی ملت باز است " عنوان "رفتار احمقانه " را به کار می‌برد می‌گوید: یک روز "میهمان داشتیم، بعد از غذا ژله آوردند یکی گفت این ژله خیلی مقوی است و آن میهمان گفت اگر مقوی است چرا می‌لرزد " و خنده حضار را در سالن وزارت کشور را فرا می‌گیرد.

* میان معاونین رئیس جمهور، سرداران سپاه،فرماندهان ارشد نیروی انتظامی، استانداران، نمایندگان و بسیاری از چهره‌های صاحب منصب در دولت، 3 چهره بیش از همه توجه شرکت‌کنندگان را به خود جلب می‌کند. یکی وحیدی وزیر دفاع است و دیگری کامران دانشجو وزیر علوم و قائم مقام سابق وزیر کشور و از همه بیشتر لبخند بر لبان فتاح وزیر سابق نیرو است که چشم را به خود می‌کشاند، در پایان مراسم خبرنگاران او را دوره می کنند و سوال‌هایی در باب معاون اولی وی از او می‌پرسند.

* حالا به فاصله کمتر از 20 دقیقه تا پایان مراسم دیگر نوبت باری از هدایا برای محصولی است،4 لوح تقدیر به همراه هدایایی از سوی استانداران، ستاد وزارت کشور و شورای عالی استانها و همین طور از سوی رئیس‌جمهور به محصولی تقدیم می‌شود و چقدر شاتر دوربین که به صدا درنمی‌آید و حالا نوبت نجار است که هم حکم خود را از دست رئیس جمهور بگیرد و هم برای حضار سخنرانی کند.

* احمدی نژاد در هنگام اهدای حکم نجار از وی می‌خواهد محصولی را در آغوش بگیرد و آنها نیز به دستور رئیس جمهور چنین می‌کنند.

*ساعت حوالی 18:40 عصر چهارشنبه 18 شهریور است و کار بزرگ مصطفی محمد نجار در کلیدی‌ترین وزارتخانه کشور آغاز می‌شود، نجار بلافاصله فصل مشترک سخنان محصولی و رئیس جمهور را تکرار می‌کند او هم از انتخاباتی باشکوه می‌گوید و از اراده بزرگ ملت و پس از آن 3 شاخصه برنامه‌محوری، قانونگرایی و نظارت عمومی را در کنار ایده اتاق‌های فکر برای وزارت کشور به عنوان کلیدی‌ترین محورهای برنامه خود برای این وزارتخانه عنوان می‌کند.

* رئیس جمهور که در حلقه محافظین در پایان برنامه جلسه را ترک می‌کند، نوبت خبرنگاران است که هر کدام در گوشه‌ای مدیری، وزیری و یا معاونی را به گفتگو بگیرند.

* بختیاری وزیر دادگستردی، برقعی معاون برنامه ریزی رئیس جمهور، احمدی مقدم فرمانده ناجا، محمدی زاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست، سید مهدی هاشمی قائم مقام وزیر راه، چمران رئیس شورای شهر، افشار معاون اجتماعی وزیر کشور، موسی‌پور معاون پارلمانی این وزارت‌خانه، اغلب استانداران، طلا فرماندار تهران، لطفی زاده دبیر شورای عالی ترافیک کشور،‌ کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و شماری از نمایندگان مردم در مجلس نیز از دیگر چهره‌های حاضر در برنامه تودیع وزیر کشور بودند.

*حاج سید‌‌احمد صدر جوادی، اکبر هاشمی رفسنجانی، محمد رضا مهدوی کنی، کمال‌الدین نیک‌روش، علی اکبر ناطق نوری، علی اکبر محتشمی پور، عبدالله نوری، علی محمد بشارتی، موسوی لاری، مصطفی پورمحمدی، علی کردان، صادق محصولی وزرای 14 دوره قبلی وزارت کشور بوده‌اند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top