تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/06/29 - 09:21
کد خبر: 179559

همه چیز درباره ثبت نام ازدواج دانشجویی امسال؛

نحوه ثبت نام دانشجویان علمی و کاربردی و پیام نور/ هدیه ویژه به زوج‌ها

نحوه ثبت نام دانشجویان علمی و کاربردی و پیام نور/ هدیه ویژه به زوج‌ها

همه ساله با آغاز سال تحصیلی، ثبت‌نام زوج‌های دانشجوی برای شرکت در مراسمات ازدواج‌های دانشجویی شروع می‌شود؛ امسال نیز زمان آغاز ثبت نام برای شرکت در این پیوند آسمانی، 11 مهرماه اعلام شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: رواج جشن‌های ازدواج دانشجویی، المان فراموش شده‌ی سادگی را به سفره‌های عقد برگردانده است.

به گزاش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ همه ساله با آغاز سال تحصیلی، ثبت‌نام زوج‌های دانشجوی برای شرکت در مراسمات ازدواج‌های دانشجویی شروع می‌شود؛ امسال نیز زمان آغاز ثبت نام برای شرکت در این پیوند آسمانی، 11 مهرماه اعلام شده است.

سفر مشهد و نحوه ثبت نام

از سری برنامه‌های ویژه این طرح، سفر مشهد مقدس است که نام دیگر آن (همسفر تا بهشت) است و زوج‌های دانشجو بعد از مراسم ازدواج دانشجویی به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

دانشجویان برای کسب اطلاعات بیشتر از نوزدهمین دوره ازدواج دانشجویی که ثبت نام آن همزمان با عیدسعید غدیر خم آغاز می‌شود، به اینجـــــــا مراجعه کنند.

همچنبن تاریخ عقد مجاز برای ثبت نام از تاریخ ۱مهر۹۳ الی ۱مهر۹۴ است و در مواردی که هر دو زوج دانشجو باشند، فقط یکی از آنها به عنوان داوطلب اصلی اقدام به ثبت نام کند.

گفتنی است دانشجویان باید پس از ثبت نام، مدارک لازم را جهت تایید به دفتر نهاد دانشگاه ارائه کنند.

نحوه ارائه مدارک و تایید ثبت نام در دانشگاه های فاقد دفتر نهاد

زوج های دانشجوی دانشگاه جامع علمی کاربردی پس از ثبت نام، جهت تایید مدارک به مرکز محل تحصیل خود مراجعه کنند.

زوج های دانشجوی دانشگاه پیام نور پس از ثبت نام، جهت تایید مدارک به واحد فرهنگی دانشگاه مربوطه و زوج های دانشجوی دانشگاه فرهنگیان پس از ثبت نام، جهت تایید مدارک به کارشناس فرهنگی پردیس خود مراجعه کنند.

دیگر زوج های دانشجوی دانشگاه های متفرقه استان‌ها به جز تهران، جهت تایید مدارک با ستاد ازدواج دانشجویی استان مربوطه که لیست آن در قسمت (تلفن ستاد های استانی) سامانه موجود است هماهنگی و مدارک لازم را ارائه کنند.

همچنین زوج‌های دانشجوی دانشگاه‌های متفرقه تهران که دفتر نهاد و رابط ازدواج دانشجویی در دانشگاه خود ندارند، پس از ثبت نام، می توانند به ستاد ازدواج دانشجویی به آدرس: تهران، خیابان ولیعصر( عج)، انتهای خیابان زرتشت غربی، پلاک 106، طبقه همکف مراجعه و پرینت نهایی ثبت نام و مدارک مربوطه را جهت تایید ارائه کنند.

ازدواج دانشجویی؛ خوب یا بد؟

پدیده ازدواج دانشجویی چند سالی است که مورد توجه قرار گرفته. اما آنچه در این سال‌ها با عنوان ازدواج دانشجویی بیان می‌شود دقیقاً ازدواج دانشجویی نیست،‌ زیرا در این نوع ازدواج لازم نیست که دو طرف دانشجو باشند و تنها دانشجو بودن یکی از طرفین کافی است.

اما ازدواج دانشجویی در معنای دقیق کلمه ازدواجی است که هر دو طرف دانشجو و در دانشگاه با هم آشنا شده باشند و ازدواج کنند. این نوع ازدواج البته موافقان و منتقدانی دارد.

توجه به این نکته ضروری است که چون افراد با قومیت‌های متفاوتی در دانشگاه گرد آمده‌اند، احتمال فراوانی وجود دارد که دختر و پسر دانشجویی که با هم آشنا می‌شوند از قومیت‌های متفاوتی باشند و این تفاوت قومیتی احتمال موفقیت ازدواج را کاهش می‌دهد.

اما این نکته نمی‌توان از قلم انداخت که به عقیده کارشناسان متخصص امر ازدواج، ازدواجی موفق است که دو نفر با هم انطباق پیدا کنند. نمی‌توانیم بگوییم فلانی شانس آورد که یک همسر خوب گیرش آمد، بلکه باید گفت فلانی و همسرش درجه سازش‌دهی و سازش‌پذیری‌شان بالاست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1394/06/29 - 14:47

ازدواج دانشجویی شرعا برای پسران دانشجو اشکال دارد. چون مرد موظف است به دادن نفقه و اگر نیت دادن نفقه یا پرداخت مهریه را نداشته باشد در واقع نیت عقد شرعی نکرده است. حال آنکه جوان دانشجو فاقد درآمد است و عملاً قادر به دادن نفقه نیست. بدیهی است که ازدواجی که نیتش صجیح نباشد ازدواج نیست.
با این حساب تکلیف این ازدواج ها و فرزندانی که آن حاصل می شود چیست؟
چرا جوانهای مردم وادار می کنید تا سالهای بالای عمر مشغول تحصیل باشند و عملا دستشان در جیب پدرشان باشد اما باز هم بر ازدواج کردنشان اصرار دارید؟ یعنی اینهمه مراجع و مجتهدان و نظایر آنها نمی بینند این خلاف بزرگ را؟
تورهای مسافرتی آفری
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top