تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/07/01 - 09:16
کد خبر: 179923

«پرسش مهر» روحانی رنگ و بوی «توافق» گرفت!

خبرنامه دانشجویان ایران: رییس جمهوری در پرسش مهر سال تحصیلی 95- 1394از دانش آموزان پرسید: بعد از توافق هسته ای با 6 قدرت بزرگ دنیا چه فرصت های تازه ای پیش روی ایران گشوده شده و فرصت های جدید در بخش های گوناگون چیست؟

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح چهارشنبه پس از نواختن زنگ بازگشایی مدارس سراسر کشور در مدرسه باقرالعلوم واقع در منطقه 14 تهران افزود: به نظر شما دانش آموزان عزیزی که سرمایه اصلی کشور ما هستید چه فرصت های جدیدی از لحاظ علمی، فناوری، دانش، اقتصادی و روابط ما با همسایگان و همچنین با دنیا به وجود آمده است؟

رییس دولت تدبیر و امید اظهار داشت: ما باید شرایط بهتری در زندگی داشته باشیم و مشکلات زیست محیطی و مشکلات آب و خاک همچنین اشتغال جامعه و جوانان را حل کنیم.
روحانی تصریح کرد: پس از پایان تحریم و ماه های آینده فرصت پیش روی ما چیست و چگونه باید به بهترین وجه از این فرصت استفاده کنیم؟

**مهر ماه بهار علم، اندیشه و یادگرفتن است

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ما دو بهار داریم یک بهار آغاز فروردین که بهار طبیعت است و اول مهر هم بهار دیگر ما است که بهار علم، اندیشه، یاد گرفتن و بهار نخستین تماس با همکلاسی ها پس از چند ماه تعطیلات است.

روحانی اظهارداشت: بهار مهر بسیار عزیز است و این گل مهر چه قدر زیباتر، معطرتر و دل انگیزتر از گل فروردین است.

وی با تاکید بر این که محیط مدرسه و علم باید بهترین محیط باشد افزود: شما دانش آموزان به مدرسه نیامدید که فقط کتاب را برایتان توضیح و از روی آن برایتان تکلیف دهند. مدرسه باید محیط شناخت شما باشد دنیا و کشورتان را خوب بشناسید و فکر کنید که آینده زندگیمان را چگونه باید بشناسیم.

**سوال کلید یادگیری و دانش است

رییس دولت تدبیر و امید خطاب به دانش آموزان تاکید کرد که از همه چیز سوال کنید چرا که کلید یادگیری و فراگیری علم و دانش و ترقی سوال است.

رییس جمهور در ادامه خطاب به دانش آموزان افزود: هیچگاه از سوال کردن خجالت نکشید و هیچگاه دانش آموز و همکلاسی خود را به خاطر پرسشی که ممکن است گاهی دقیق و به جا نبوده تمسخر نکنید بلکه یکدیگر را به سوال تشویق کنید.

روحانی اظهارداشت: همه جا به فکر بهتر بودن و دادن ایده جدید باشید. اگر در مورد محیط زیست و زندگی عادیتان بپرسید و تحقیق کنید، جامعه را بهتر می شناسید و برای آینده خود بهتر برنامه ریزی می کنید.

وی اضافه کرد: تلاش همه از جمله خانواده شما و دولت برای آینده شما دانش آموزان است امروز که شما را می بینیم به معنای این است که دو دهه بعد در میان جمع شما متخصصین کاردان، پزشکان و کارگران ماهر، ادیبان خلاق و هنرمندان خواهیم بود. هر کدام باید شغلی را برعهده بگیرید و به بهترین نحو آن را انجام دهید.

رییس جمهوری ادامه داد: اگر همه به فکر آینده کشور باشیم می توانیم آینده بهتری را برای ایران بسازیم و باید بدانیم که همه چیز در گرو علم و دانش است.

وی در خطابی دیگر به دانش آموزان گفت: از این فرصت مدرسه به بهترین نحو استفاده کنید و بدانید آینده، شغل، مقام و منزلت و خدمت شما به کشور از همین کلاس ها، یادگرفتن ها، سوال کردن ها و گفت و گوها به وجود می آید این فرصت را قدر بدانید چرا که بهترین سال های زندگی شما است.

**منتظر باز شدن زنجیرهای بسته شده به اقتصاد در هفته ها و ماه های آینده هستیم

رییس جمهوری گفت: دانش آموزان عزیز سراسر کشور، پسران و دختران عزیزم همه 13 میلیون دانش آموزی که در کلاس های درس امروز تحصیل را آغاز می کنید و همه دانشگاهیان؛ باید بدانیم با تلاش بزرگی که ملت بزرگ و دیپلمات های ما انجام دادند و با پیروزی هسته ای، امروز فضای جدیدی پیش روی کشور و ملت قرار گرفته و همه امید ما این است زنجیرهایی را که دشمنان روی دست و پای اقتصاد ما بسته بود، باز شود و ما منتظر آن روز در هفته ها و ماه های آینده هستیم.

رییس جمهوری اضافه کرد: فضای جدیدی برای تلاش بیشتر به وجود آمده برای این که بتوانیم از امکانات کشور بیشتر استفاده کنیم.

روحانی اظهارداشت: باید همواره به امید ترقی باشیم و هیچگاه از شرایط فعلی زندگی راضی نباشید و به دنبال شرایط بهتر باشید چرا که می تواند ما را متحول کند.

آیین بازگشایی مدارس سراسر کشرو صبح امروز با حضور رییس جمهوری در مدرسه باقرالعلوم واقع در منطقه 14 تهران برگزار شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top