تاریخ انتشار: شنبه 1394/07/04 - 18:41
کد خبر: 180251

یزدان محمدی

فاجعه انسانی در منا و تکرار بی کفایتی آل سعود

فاجعه انسانی در منا و تکرار بی کفایتی آل سعود

عربستان در حج امسال از دادن ویزا به مردم یمن خودداری کرد و این اتفاق بمانند کار مشرکان در اوایل اسلام بود که از پذیرفتن مسلمان در شهر مکه خودداری می کردند. دولتی که خود را کلید دار کعبه می داند در بسیاری از مناطق دنیا مسلمانان را با واسطه و بی واسطه قتل عام میکند

خبرنامه دانشجویان ایران: یزدان محمدی* // هر ساله عربستان سعودی و دولت آل سعود در برگزاری حج کم کاری می کند، در حج امسال چندین حوادث خونین رخ داد که قابل پیش بینی بود و دولت عربستان می توانست از آن جلوگیری کند. حتی بعضی از منابع خبری داخلی و خارجی عربستان از سیاسی بودن این حوادث و وجود جنگ های قدرت در حکومت آل سعود برای این اتفاقات اعلام کردند.  

متاسفانه از سال ۱۹۸۵ تا کنون شاهد از دست رفتن جان هزاران تن از حجاج در حوادث مشابه بوده ایم؛ مواردی که به سادگی قابل پیشگیری بوده‌اند. بسیاری از منابع آگاه شمار جان باختگان از حادثه حج خونین ایران را تا کنون بیش از ۱۰۰۰۰ نفر می دانند که در حج خونین سال ۱۳۶۶ در عربستان جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ نفر از زائران ایرانی نیز به این آمار افزوده شدند

کشته شدن مسلمانانی که برای انجام وظیفه شرعی خود راهی عربستان شده بودند به دلیل سهل انگاری مسئولان آل سعود نشان می‌دهد این کشور شرایط  مدیریت بزرگ ترین گردهمایی مسلمانان را ندارد و باید کشورهای اسلامی تصمیم قاطعی در این مورد بگیرند.

حج امسال سراسر از حوادثی بود که هر کدام ازآن برای اثبات بی کفایتی آل سعود جهت کلید داری حرمین شرفین کافی است. دولتی که بیش از شش ماه است تمام قدرت خود را بکار گرفته است تا انقلاب مردم بیگناه یمن را ساقط کند نمی توانند با برنامه ریزی درست از مهمانان خدا پذیرای کند؟

تمرکز آل سعود بر جنگ یمن حجاج را قربانی کرد و بدلیل عدم حضور نیروهای نظامی ورزیده خود در موسم حج این حادثه اتفاق افتاد.

امروز مکه به دلیل ساخت و ساز بی رویه و استفاده غیراصولی از تجهیزات سنگین در مناطق پر رفت و آمد حجاج، از جمله مسجد الحرام، به یکی از «خطرناک ترین شهرهای مقدس جهان» تبدیل شده است.

عربستان در حج امسال از دادن ویزا به مردم یمن خودداری کرد و این اتفاق بمانند کار مشرکان در اوایل اسلام بود که از پذیرفتن مسلمان در شهر مکه خودداری می کردند. دولتی که خود را کلید دار کعبه می داند در بسیاری از مناطق دنیا مسلمانان را با واسطه  و بی واسطه قتل عام میکند.

رژیم منحوس صهیونیستی که بزرگترین دشمنان اسلام محسوب می شود بهترین رابطه را در دولت های عربی با آل سعود دارد، این نشان از مرکب بودن دولت عربستان و رژیم جعلی صهیونیستی است.

حضور هم زمان سران کشورهای اسلامی از جمله رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان در مقر سازمان ملل بهترین زمان برای هم زبانی کشورهای اسلامی علیه آل سعود است. مهم‌ترین خروجی نشست عمومی سازمان ملل می‌تواند وحدت کشورهای اسلامی علیه بی لیاقتی آل سعود باشد و پایانی بر خون ریزی مردم مسلمان منطقه قرار گیرد.

* دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده فنی کرمانشاه

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top