تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/07/08 - 16:56
کد خبر: 180706

مسعود فروغی

جریمه «دیدار اتفاقی» کارت زرد نیست

جریمه «دیدار اتفاقی» کارت زرد نیست

جریان تسامح طلب تصور می‌کند با «سپر جادویی» برجام می‌تواند خطوط قرمز انقلاب اسلامی را لمس و رد کند و پازل امریکایی‌ها برای تغییر در ایران را سریعتر تکمیل کند، «دستی» که برای عرض ادب به «کدخدای خرابه سعودی» در نیویورک دراز شد باید برای همیشه مورد شماتت قرار بگیرد تا همچنان مسیر ضداستکباری جمهوری اسلامی بدون انحراف باقی بماند

خبرنامه دانشجویان ایران: پس از بازی برد- برد دولت با امریکا در برجام که البته با نتیجه ۳-۲ به اتمام رسید، خطای استراتژیک وزیر خارجه دولت یازدهم در دیدار با اوباما نمکی روی زخم جریحه دار کشور در فاجعه منا بود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مسعود فروغی در یادداشتی تحلیلی نوشت: زمانی که به صورت «اتفاقی» حسن روحانی اصلی‌ترین کاندیدای جریان اصلاح طلب در انتخابات 92 شد، کسی فکر نمی کرد کار بازوی اجرایی کشور، 2 سال و نیم بعد از روی کار آمدن دولت کارگزارانی-تکنوکرات یازدهم به دست دادن وزیر خارجه جمهوری اسلامی با رئیس جمهور امریکا بکشد.

جریان تسامح طلب تصور می‌کند با «سپر جادویی» برجام می‌تواند خطوط قرمز انقلاب اسلامی را لمس و رد کند و پازل امریکایی‌ها برای تغییر در ایران را سریعتر تکمیل کند، «دستی» که برای عرض ادب به «کدخدای خرابه سعودی» در نیویورک دراز شد باید برای همیشه مورد شماتت قرار بگیرد تا همچنان مسیر ضداستکباری جمهوری اسلامی بدون انحراف باقی بماند.

دست دادن با باراک اوباما در حاشیه نشست سالیانه سازمان ملل نشان داد برجام مقدمه کتاب آرزوهای دولت روحانی است، کتابی که در انتخابات 92 با جلد «رفع مشکلات اقتصادی مردم» به ملت عرضه شد، ولی خیلی زود بعد از گذشتن از «پل» انتخابات رنگ و بوی دوستی با شیطان بزرگ گرفت.

حالا پس از گذشت 29 ماه از پیروزی 50 درصدی روحانی در خرداد 92 باید دو ادعای بزرگ دوران انتخابات به محک نتیجه گذاشته شود تا معلوم شود چرا دست زدن به خط قرمز کشور توسط دولتی که نه در اقتصاد کاری انجام داده و نه توانسته عزت کشور را حفظ و حراست کند باید محکوم شود.

این نوشته درباره عملکرد اقتصادی دولت نیست چه آنکه در آنکهاقتصاد در وضعیت «فریز مطلق» قرار داریم، اما مهمتر اینکه عزت و شرافت کشور که یکبار در جمعه بازار انتخابات و برای به دست گرفتن قدرت به تاراج گذاشته شده بود، امروز در وضع بدی قرار دارد، ارج پاسپورت ایرانی ها بالا نیامد که هیچ، بلکه وزیر و تیم اعزامی دولت یازدهم برای سفر به عربستان سعودی آن هم در زمانی که کاروان اعزامی ایران با صدها کشته و زخمی در وضع بدی به سر می برد با مشکل مواجه می شود.

دست آخر وزیر ارشاد را به حرم امن الهی راه ندادند و وزیر بهداشت هم بعد 5 روز تلاش و پیگیری به زور و با گذشتن از فرودگاه های کشورهای کوچ خلیج فارس وارد عربستان شد.

پدر معنوی دولت یازدهم که مسئول مستقیم جاده سازی دولت است از نزدیک ترین افراد به خاندان سلطنتی سعودی است به طوری که وی همیشه سیاسیون ایران را بخاطر نداشتن رابطه حسنه با عربستان مورد انتقاد قرار می داد.

صدها کشته و زخمی کاروان حجاج ایران در سرزمین منا بعد از گذشت یک هفته بلاتکلیف هستند ولی وزیر خارجه کشور به جز 3 مصاحبه آبکی و درخواست از امیر کویت برای ورود مسئولین کشور به عربستان هیچ اقدام دیگری نکرده است. از این بگذریم که تمرکز دغدغه دولت بر نیویورک و 2 سال بی عملی در منطقه در چنین شرایط حساسی کار را به اینجا رسانده است.

بدتر آنکه به صورت «اتفاقی» با اوباما دست داده شد تا «نمک» بر روی زخم حاجی هایی ریخته شود که از مراسم «برائت از مشرکین» به دیدار حق شتافتند.

چه کسی است که شک داشته باشد اوباما پدر مادی و معنوی خاندان سعودی است و دست جهانخوار یانکی ها از آستین آل سعود در جهان اسلام بیرون آمده است، دیگر حتی استدلال آوردن برای اینکه همین جناب پرزیدنت اوباما ایران را دشمن می داند و .... لازم نیست!

نمایشنامه آماده شده برای وزیر خارجه که در اظهار نظر درباره «برجام منطقه ای» به آن اشاره شده بود بدون توجه به فاجعه منا در نیویورک خطای بزرگی را رقم زد، جناب ظریف که موضع مخالفت صریح نظام با گفتگوی تلفنی روحانی- اوباما در سال 92 و موضع منفی نسبت به قدم زدن با کری در جریان مذاکرات هسته ای را دیده بود حتما می داند دست دادن با رئیس دولت استکبار چه جریمه ای خواهد داشت. شاید ماموریتی که محول شده است پاداش خوبی داشته باشد اما حتما به این جریمه نخواهد ارزید.

بدترین نتیجه اقدام ناشایست جناب ظریف در ماجرای دست دادن با اوباما خدشه ای است که به موضع قدرت نظام زده شد تا در اجرای برجام خلل وارد شود، چه بسا دیگر امکان اجرای درست برجام وجود نخواهد داشت مگر آنکه آقای ظریف دیگر وزیر خارجه کشور نباشد. حداقل پیام خداحافظی ظریف از وزارت خارجه این است که ایران همچنان امریکا را دشمن درجه یک خود می داند و از موضع قدرت وارد اجرای برجام خواهد شد، برای همین حتی جریان آقای لاریجانی نیز باید در خصوص استیضاح وزیر خارجه تلاش کند.

وزیر خارجه قمار سفر نیویورک 94 را با ریسک بالایی انجام داد، شاید این اقدام انتحاری به از دست رفتن جایگاه وزارت خارجه بیانجامد... .

کوتاه سخن اینکه عمل نکردن به وظایف ذاتی دستگاه دیپلماسی کشور در احقاق حقوق میلیون ها نفر از حاجی ها و خانواده های نگرانشان موجب شد تا یکبار دیگر رهبر انقلاب وارد میدان عمل شوند، آنچنان که با صراحت تمام فرمودند: اندک بی احترامی به حجاج ایرانی و همچنین عمل نکردن دولت عربستان به وظایف خود در قبال بدنهای مطهر، موجب عکس العمل ایران خواهد شد. جمهوری اسلامی ایران اهل ظلم نیست اما ظلم و ستم هیچکس را نیز قبول نمی کند، بنابراین حقوق هیچیک از انسان ها و ملتها اعم از مسلمان و غیر مسلمان دست درازی نمی کند، اما اگر کسی بخواهد به حق ملت و کشور ایران دست درازی کند، با او برخورد محکمی خواهد شد و به لطف خدا توانایی این برخورد نیز وجود دارد و ملت ایران، مقتدر و پایدار است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top