تاریخ انتشار: جمعه 1394/07/10 - 19:54
کد خبر: 180857

ائمه جمعه کشور مطرح کردند؛

همه واکنش‌ها به یک دیدار «اتفاقی» +جدول

همه واکنش‌ها به یک دیدار «اتفاقی» +جدول

رسانه های منتسب به دولت ضمن آب و تاب دادن به این دیدار در عین حال تاکید می کنند که این مواجهه کاملا اتفاقی بوده و طرفین خواستار چنین دیداری نبوده‌اند. ائمه جمعه کشور ضمن تقبیح چنین رفتاری از سوی وزیر خارجه ایران تاکید کردند که نتیجه این رفتارها چیزی جز ذلت نخواهد بود.

خبرنامه دانشجویان ایران: یکی از اتفاقات مهم هفته گذشته دست دادن محمدجواد ظریف با باراک اوباما در یکی از راهروهای سازمان ملل بود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، یکی از اتفاقات مهم هفته گذشته دست دادن محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در یکی از راهروهای سازمان ملل بود.

رسانه های منتسب به دولت ضمن آب و تاب دادن به این دیدار در عین حال تاکید می کنند که این مواجهه کاملا اتفاقی بوده و طرفین خواستار چنین دیداری نبوده‌اند. ائمه جمعه کشور ضمن تقبیح چنین رفتاری از سوی وزیر خارجه ایران تاکید کردند که نتیجه این رفتارها چیزی جز ذلت نخواهد بود.

در زیر تعدادی از مواضع ائمه جمعه کشور در قبال این اتفاق ارائه خواهد شد:

موضع شهر ---

آدم‌هایی با کفار و دشمنان سر سازش دارند و خوش و بش می‌کنند، حتی به آنها دست می‌دهند، تاکید کرد: این‌ها بدانند یا این طرفی و دوستی با اهل بیت (ع) یا همراهی با دشمنان خدا و مسلمانان، لذا آقای ظریف جبران کند و دیگر این کار را تکرار نکند.(+)

امام جمعه رفسنجان

حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور

خطیب جمعه فهرج به برخی از تحرکات مسئولان از جمله تماس تلفنی روحانی با اوباما در نیویورک، پیاده‌روی ظریف با جان کری که البته به تعبیر خودشان اتفاقی بود اشاره کرد و افزود: این اعمال و رفتار شما چه رویکردی را عوض کرد، جز جسارت بیش از حد به ملت ایران چیزی به دست نیامد (+).

امام جمعه فهرج

حجت‌الاسلام خیرالله ابراهیمی

امام جمعه موقت خرمشهر در ادامه به ملاقات و مصاحفه ظریف و اوباما اشاره کرد و تشریح کرد: مصاحفه با سرکرده قاتلان کودکان و شیطان بزرگ عملی ناشایست است و این عمل برخلاف فرمایشات و سفارش‌های امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است.

وی اتفاقی بودن این ملاقات را بهانه‌ای ابتدایی خواند و با تاکید بر ذکاوت مردم ایران، تصریح کرد: مردم ایران مردمی هوشیار و بیدار هستند و درک بسیار عمیقی از اتفاقات دارند، چراکه در سیاست چیزی با عنوان اتفاق وجود ندارد(+).

امام جمعه موقت خرمشهر

حجت‌الاسلام محمدجواد عادل‌پور

امام جمعه شهریار گفت: آقای ظریف می‌گوید دست دادنش با اوباما اتفاقی بوده است، آیا دست دادن در سه مرحله با آقای اوباما می‌تواند اتفاقی باشد، آیا رئیس جمهور اتفاقی با رئیس جمهور آمریکا تلفنی صحبت می‌کند، آیا همه این اتفاق‌ها اتفاقی بوده است، چرا یک بار اتفاق نمی‌افتد که سیلی به گوش اوباما بزنید و همیشه به او اتفاقی لبخند می‌زنید(+).

امام جمعه شهریار

حجت‌الاسلام موسی سالمی

وی با اشاره به دست دادن ظریف با اوباما بیان داشت: این اتفاق خلاف اصول دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران است و رهبر معظم انقلاب در ارتباط با رویدادهای مشابه آن در دو سال قبل تذکر داده بودند و از این حوادث به عنوان حرکت‌های نابجا یاد کردند.

نجنو افزود: بر فرض اینکه این رویداد اتفاقی باشد، اما با وجود هوش و ذکاوت دیپلمات‌های ایرانی این امر قابل‌توجیه نیست و رسانه‌های بیگانه از این رویدادها سوء‌استفاده می‌کنند(+).

امام جمعه قلعه‌گنج

حجت‌الاسلام احمد نجنو

دست دادن وزیر امور خارجه با رئیس‌جمهور آمریکا در جریان سفر به نیویورک اشتباه بزرگی است که به سرعت باید جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: دست دادن با رئیس‌جمهور کشوری که دستان او به خون انسان‌های مظلوم و بیگناه زیادی آلوده است، اقدام به جایی نبوده است(+).

امام جمعه بروجرد

حجت‌الاسلام حسن ترابی

وی متذکر شد: با توجه به دشمنی عمیق استکبار با ملت ایران و همچنین پیشرفت‌های خوبی که در عرصه هسته‌ای داشتیم  مسئولان باید خطوط قرمز را رعایت کنند و حاشیه ملاقات وزیر امور خارجه و دست دادن ایشان با رئیس جمهور جنایتکار آمریکا کار قابل قبولی نبود و نیست و این ملاقات اتفاقی نبود چون تمام خیانت‌ها و جنایت‌های آمریکا بر ما ثابت شده و پوشیده نیست(+).

امام جمعه دیشموک

حجت‌الاسلام سیدهدایت محمودی‌اصل

امام جمعه شهرستان ازنا افزود: در این اوضاع احوالی که مردم ما مصیبت‌دیده هستند، من نمی‌دانم، این دست دادن ظریف با اوباما دیگر چیست وزیر امور خارجه ما باید به هر نحوی شده، این مسئله را جبران کند(+).

امام جمعه شهرستان ازنا

حجت‌الاسلام علیرضا هراتی‌مطلق

وی به دست دادن وزیر خارجه کشورمان به اوباما اشاره کرد و متذکر شد: نمی‌دانیم این دست دادن در زمانی که کشورمان با بی‌مسئولیتی نوکر آمریکا دولت وهابی آل سعود عزادار است دیگر چه صیغه‌ای بود.

امام‌جمعه کازرون تصریح کرد: این‌گونه رفتار در حالی است که مقام معظم رهبری ارتباط دیگری با مقامات آمریکایی را منع کرده بودند(+).

امام‌جمعه کازرون

حجت‌الاسلام محمد خرسند

وی بابیان اینکه متأسفانه انفعال در سیاست خارجی ایران در سفر به نیویورک نمود بیشتری داشته است، ادامه داد: این انفعال و خلاف عزت از زانو زدن ظریف مقابل امیر کویت، عدم پذیرش ملاقات و عدم پاسخگویی به تلفن‌های مکرر ظریف از سوی مقامات سعودی تا دست دادن اتفاقی به قول خودشان با ریاست جمهوری آمریکا که به توضیح بیشتر در زمان و فرصت مناسب نیاز داریم را شامل می‌شود(+).

امام‌جمعه ابهر

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی

قوامی ضمن گلایه از ماجرای دست دادن وزیر امور خارجه با اوباما، بیان کرد: این اتفاق دست دادن به شیطان است(+).

امام جمعه پردیسان

حجت الاسلام سید صمصام الدین قوامی

عمرانی‌نژاد، معنای رفتار‌های دیپلماتیک نابجا در انظار جهانیان مثل دست دادن با رئیس جمهور آمریکا که دستش آغشته به خون ملت‌هاست را کوتاه آمدن در مقابل استکبار دانست(+).

امام جمعه سوق

حجت‌الاسلام یوسف عمرانی‌نژاد

امام جمعه کبگیان با انتقاد از وزیر خارجه برای دست دادن با رئیس‌جمهور آمریکا گفت: آقای ظریف شما با آبروی یک ملت طرفید، شما با یک ملت منسجم که رژیم 2500 ساله پهلوی را برانداخت و 8 سال با تمام نداریش با همه کفر جنگید طرف هستید(+).

امام جمعه کبگیان

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر

امام جمعه رضوانشهر با بیان اینکه قدم زدن و دست دادن‌های اتفاقی با شیطان بزرگ با ارزش‌های شهدا، انقلاب و رهبری منطبق نیست، یادآور شد: سفیران جمهوری اسلامی باید مراقب دسیسه‌های دشمنان باشند(+).

امام جمعه رضوانشهر

حجت‌الاسلام هادی حبیبی

امام جمعه خرم‌آباد گفت: آمریکا دشمن همیشگی ملت ایران است و هیچ‌گاه دست از دشمنی خود برنمی‌دارد از این‌رو دست دادن وزیر خارجه ما با اوباما کار مناسبی نبوده است زیرا اینها دست از شیطنت برنمی‌دارند و باید با زبان خودشان با آنها صحبت کرد.

میرعمادی با اشاره به اینکه انتظار مردم از ظریف این نبود و امیدوارم که ایشان با تدبیری که دارند این اشتباه را به نحوی جبران کنند که نشان‌دهنده موضع دیپلماسی ما عزت و اقتدار اسلامی است(+).

امام جمعه خرم‌آباد

حجت‌الاسلام سیداحمد میرعمادی

امام جمعه آستارا با اشاره به دست دادن ظریف با اوباما، گفت: در مواجه با دشمن مصلحت‌سنجی نداریم و عزیزانی که به طور اتفاقی با اوباما و کری مواجه شده و دست داده‌اند ملت نمی‌پذیرد و باید جبران کنند(+).

امام جمعه آستارا

حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا

وی با انتقاد شدید از عملکرد ظریف بیان داشت: حرکت ظریف در راهروی سازمان ملل یک حرکت زشت و ناپسند بود، گرچه رسانه‌های دولتی از این جریان به ‌طور اتفاقی یاد کردند، اما این حرکات از ظریف تازگی ندارد.

مهدی‌زاده ادامه داد: چرا دیپلماسی خارجی که نماد قدرت ایران در خارج از کشور است، باید این ‌قدر سست عمل کند و با این حرکت با بزرگ‌ترین دشمن خودش در حاشیه اجلاس سازمان ملل به بهانه اتفاقی بودن با او دیدار کند، احوالپرسی و دست دهد و چهره قدرت ایران را مخدوش کند.

وی خطاب به ظریف گفت: جناب ظریف دست دادن با شیطان بزرگ همراهی با شیطان بزرگ است و شما باید از ملت ایران عذرخواهی و جبران کند(+).

امام‌جمعه بافت

 

حجت‌الاسلام علی مهدی‌زاده

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top