تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/07/12 - 14:04
کد خبر: 181042

دفاع از برجام چقدر ارزش دارد؟

خبر لاریجانی از «تماس دفتر آقا»

خبر لاریجانی از «تماس دفتر آقا»

اعتماد گزارش نامه آیت الله مکارم را اینطور شروع می کند: نامه‌ای از قم به تهران. این‌بار مخاطب نامه ٢٩٠ نماینده مجلس هستند که در اوج روزهای سرنوشت‌ساز به سر می‌برند؛ ٢٩٠ نماینده مجلسی که باید تکلیف برجام را روشن کنند

خبرنامه دانشجویان ایران: چند ماه پیش بود که علی لاریجانی در میانه شکل گیری توافق وین، خطاب به منتقدان توافق بد هسته ای گفت: شما اگر خودتان مشکل دارید، لازم نیست پشت سر رهبری مخفی شوید.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، این صحبت علی لاریجانی در روزهای شکل گیری توافق طبیعی بود چرا که پیش بینی ها از روانشناسی سیاسی رییس مجلس حاکی از این بود که او با تمام وجود در دفاع از برجام تلاش خواهد کرد.

این روزها اما، پس از کش و قوس های فراوان در باره برجام و بعد از تلاش دوماهه کمیسیون تخصصی ویژه بررسی برجام، ناگهان طرحی دوفوریتی با دفاع تمام قد لاریجانی به مجلس می آید که گزارش کمیسیون برجام را که در همین مجلس و با رای همین نمایندگان و پس از تشکیل جلسه با اعضای تیم مذاکره کننده فعلی و قبلی و حتی آمانو، جمع بندی و تهیه شده است را به محاق ببرد. طرحی که به اعتقاد کارشناسان در مواردی از خود برجام ضعیف تر است.

علی لاریجانی

علی لاریجانی که روزی منتقدان را به مخفی شدن پشت سر رهبری متهم می کرد، امروز در میانه دفاع از طرح دوفوریتی (که البته دوفوریت آن رأی نیاورد) مذبور جمله ای می گوید که قابل تامل است. او می گوید: از دفتر «آقا» زنگ زدند که چرا زودتر در مورد توافق تصمیم‌گیری نمی‌کنید؟

لاریجانی سپس به نامه روز گذشته آیت الله مکارم نیز اشاره می کند. نامه ای که برخی مدعی هستند آیت الله مکارم در آن از نامه های متعدد مردمی برای به نتیجه رساندن برجام می گوید.

این نامه که درست یک روز پس از اعتراضات طلاب و دانشجویان قمی در مقابل دفتر علی لاریجانی در قم به نگارش در آمده با استقبال روزنامه های اصلاح طلب بزک کننده آمریکا، توافق و حامی دست دادن ظریف با شیطان بزرگ هم قرار گرفت. اعتماد گزارش نامه آیت الله مکارم را اینطور شروع می کند: نامه‌ای از قم به تهران. این‌بار مخاطب نامه ٢٩٠ نماینده مجلس هستند که در اوج روزهای سرنوشت‌ساز به سر می‌برند؛ ٢٩٠ نماینده مجلسی که باید تکلیف برجام را روشن کنند. نگارنده نامه از مراجع تقلید قم است. مرجع تقلیدی که از شرایط این روزهای کشور در مورد برجام احساس نگرانی کرده است و بیم آن دارد که مصالح عمومی کشور فدای منافع جناحی شود. در روزهایی که «دلواپسان» صدای اعتراض خود را دوباره به اوج رسانده‌اند، از قم خبرهای متفاوتی هم درباره آینده برجام مخابره می‌شود. از جمله تاکید آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی برای اجرای برجام؛ موضوعی که این مرجع تقلید اعلام کرده در پی درخواست‌های زیاد مردم آن را مطرح می‌کند.

این نامه کافی بود تا دست طراحان طرح فوق (فراکسیون رهروان) که برای به حاشیه راندن تلاش های دوماهه کمیسیون برجام طرحی ضعیف تر از برجام را ارائه کرده اند، به اندازه کافی در مجلس باز باشد. طرحی که نقش مجلس را از بیشتر موارد خلع می کند و موارد مهم برجام را صرفاً به تصویب شورای عالی امنیت ملی منوط می کند.

با این حال حتی پس از دفاع لاریجانی و استفاده او از واژه «دفتر آقا» دوفوریت این طرح به تصویب نرسید و تنها یک فوریت آن مصوب شد. طرحی که همین جنجال امروزش کافی بود تا گزارش مبسوط و تخصصی کمیسیون برجام به محاق برود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1394/07/13 - 00:08

دفتر رهبری غیر از خود رهبری است. چنانچه توسلی و انصاری غیر از خود امام خمینی بودند.
حسین
1394/07/13 - 01:04

هرچه می توانید، بیشتر و مستند تر با ذکر منابع و ماخذ بیشتر اتفاقات این چند روز مجلس را گزارش کنید. شاید روزی بچه های شما آنها را بخوانند و عبرت بگیرند.
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top