تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/07/14 - 11:25
کد خبر: 181252

نامه جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران به وزیر علوم

سخن اصلی این است که اگر مدیران فرهنگی برنامه ای برای ارتقاء فرهنگ و ارزش های اسلامی انقلابی در دانشکده و دانشگاه ندارند، حداقل بذر مریض و فاسد را نکارند. حداقل مانع فعالیت های مشتاقان گسترش فضای اسلامی و انقلابی نشوند.

خبرنامه دانشجویان ایران: جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران خطاب به وزیر علوم، تحقیقان و فنآوری در خصوص برگزاری اردوهای مختلط و برخورد با تشکل های انقلابی نامه ای منتشر کرده اند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر فرهادی، وزیر محترم علوم، تحقیقات و فنآوری

با شروع سال تحصیلی جدید و بعد از بیانات مقام معظم رهبری در مراسم افطاری ماه مبارک رمضان امسال در دیدار با دانشجویان و تذکرات صریح ایشان خطاب به مسئولین، امیدهای فراوانی به اصلاح رویکردها و روش های گذشته در زمینه فرهنگ، دانشجو و دانشگاه را داشتیم.

اما متاسفانه موج بی توجهی به فرهنگ به عنوان مبنا و پایه پیشرفت کشور، و از طرف دیگر اتخاذ تصمیمات غلط و نابجا، آن هم در مهد مهندسی کشور، یعنی دانشکده فنی دانشگاه تهران ما را برآن داشت تا مطالبی را در نامه ای سرگشاده حاوی مطالبی صریح اما صادقانه و از سر دغدغه عنوان نمائیم. باشد که پیش از فاجعه، اخطاری نسبت به عملکرد معاونت فرهنگی دانشکده فنی اعلام کرده باشیم.

سخن اصلی این است که اگر مدیران فرهنگی برنامه ای برای ارتقاء فرهنگ و ارزش های اسلامی انقلابی در دانشکده و دانشگاه ندارند، حداقل بذر مریض و فاسد را نکارند. حداقل مانع فعالیت های مشتاقان گسترش فضای اسلامی و انقلابی نشوند.

سخن ما واضح و روشن است. موضوع اصلی در دستور کار قرار گرفتن برگزاری اردوهای مختلط و بها دادن به مروجان وادادگی و در مقابل مانع تراشی برای تشکل های انقلابی است.

1-      انتقاد از برگزاری اردوهای مختلط:

برگزاری اردوهای تفریحی مختلط در دانشکده آن هم بدون اخذ مجوز از دانشگاه! هیچ توجیه عقلی و منطقی ندارد. آیا تصمیم معاون فرهنگی دانشکده فنی در خصوص برگزاری اردوی مختلط ویژه دانشجویان جدیدالورود، در راستای اعتلای فرهنگ اسلامی است؟ آیا هم گام کردن دانشجویان دختر و پسر ورودی جدید در یک اردوی تفریحی، در راستای سست کردن ارزش های اسلامی تلقی نمی شود؟ بهتر نیست معاونت فرهنگی به جای برگزاری چنین برنامه ها، به همراه صرف هزینه های بسیار زیاد، به فکر حل معضلات فرهنگی دانشکده مانند اعتیاد باشد؟ برگزاری اردو آن هم بدون مجوز دانشگاه چه توجیه منطقی دارد؟ برگزاری کنسرت ها را چگونه توجیه می کنید؟

2-     انتقاد از بی توجهی به تشکل های انقلابی

متاسفانه در طول مدیریت معاونت فرهنگی دانشکده فنی، که متاسفانه در سال جاری نیز دنبال شده است، عدالت در برخورد با تشکل های دانشجویی دیده نمی شود. بلکه بالعکس تصمیمات و مانع تراشی ها بر سر راه جوانان انقلابی شاهد مثال های متعددی دارد. نمونه کوچک آن عدم مجوز به صحبت و معرفی تشکل های ارزشی در مراسم نودانشجویان و در مقابل بها دادن به ساختار شکنان و کسانی که با زیر سوال بردن ارزش های انقلابی و اسلامی به دنبال کارنامه تملق، برای نهاد های قدرت و ثروت بیرون از دانشگاه هستند.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران تذکرات و هشدارهای خود را مبنی بر دخالت نهادهای سیاسی و به زعم خود غیر سیاسی! خارج از دانشگاه، در تصمیم گیری های داخل دانشگاه را اعلام می دارد. این نهاد های قدرت و ثروت نباید آینده دانشگاه را به خواست خود رقم بزنند.

هم چنین از مسئولین مربوطه خواستار برخورد انقلابی در خصوص مسائل فرهنگی، و جلوگیری از گسترش چنین رویکردهایی به دیگر دانشکده ها هستیم. تغییر معاون فرهنگی دانشکده فنی دانشگاه تهران و در پیش گرفتن رویکرد اسلامی و انقلابی خواسته ما دانشجویان است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top