تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/07/20 - 08:56
کد خبر: 181885

فیلم:: درگیری لفظی رسایی و لاریجانی

خبرنامه دانشجویان ایران: نماینده تهران در مجلس با اشاره به طرح یک فوریتی برجام گفت: برخی وزرا حتی حاضر نشدند در جلسه کمیسیون برجام و در شورایعالی امنیت ملی از سند برجام دفاع کنند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز پارلمان در اخطاری با استناد به اصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی اظهار داشت: این دو اصل قانون اساسی صراحت دارد که تمامی موافقتنامه‌ها باید به صورت لایحه به مجلس بیاید. در واقع دولت باید این موافقتنامه‌ها را در هیأت دولت به تصویب برساند و سپس به شکل یک لایحه به مجلس تقدیم کند.

وی افزود: برجام یک موافقتنامه است و نمی‌شود آن را توجیه کرد اما دولت حتی برجام را در هیأت دولت هم نبرده است و برخی از وزرا حتی حاضر نشدند در جلسه کمیسیون برجام و در شورایعالی امنیت ملی از برجام دفاع کنند.

نماینده تهران در مجلس همچنین یادآور شد: دولت برجام را به صورت لایحه به مجلس ارائه نداد، در حالی که دولت حاضر نشد چنین لایحه‌ای به مجلس بدهد ما داریم آن را به شکل یک طرح در مجلس مطرح کرده و به صورت ضمنی، برجام آن را تأیید می‌کنیم و جای سؤال است که آیا دولت باید برای ما ریل‌گذاری کند یا ما برای دولت ریل‌گذاری کنیم؟

وی همچنین گفت: دولت قانون‌شکنی کند، لایحه ندهد، بعد ما را مجبور کند که طرح ارائه دهیم، آن هم طرحی که به صورت ضمنی برجام را تأیید می‌کند. بنده مخالفتی با برجام نمی‌کنم اما از آقای رئیس‌جمهور و آقای ظریف می‌پرسم شما که می‌گویید برجام باعث شده ابرقدرت‌ها در مقابل ایران تعظیم کنند، پس چرا لایحه آن را به مجلس نمی‌دهید؟

رسایی متذکر شد: ما با یک طرح داریم چیزی را که باید در قالب لایحه به مجلس ارائه شود را تصویب می‌کنیم. آن هم طرحی که از سوی افرادی تهیه شده که ۵ نفر از آنها نامه‌ای نوشتند و ۱۶۵ امتیاز برای برجام برشمردند و بعد هم همین افراد چنین طرحی را آوردند و می‌گویند چون برجام عیب دارد، باید با یک طرح آن را مشروط کنید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این طرح به صورت ضمنی برجام را تأیید می‌کند، دولت باید لایحه برجام را تقدیم مجلس کند و ما آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار رسایی گفت: استناد شما درست نیست چرا که در این اصول قانون اساسی گفته شده که موافقتنامه‌ها باید به تصویب مجلس برسد.


دانلــــــــــــود

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top