تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/07/28 - 19:31
کد خبر: 182751

اسپوتنیک: پوتین کابوس اوباما شده است

خبرنامه دانشجویان ایران: یک خبرگزاری روس در گزارشی تأکید کرد، در شرایطی که به نظر می‌رسد رئیس‌جمهوری روسیه به کابوسی برای همتای آمریکایی خود تبدیل شده، این احتمال نیز وجود دارد که افغانستان نیز برای مقابله با گروه‌های تروریستی از ارتش روسیه درخواست کمک کند.

به گزارش فارس، «باراک اوباما» نگران آن است که پس از کمک نظامی «ولادیمیر پوتین» به سوریه، مسکو، در افغانستان، برتر و قوی‌تر از واشنگتن ظاهر شود.

بنا به گزارش «اسپوتنیک»، حملات هوایی روسیه در سوریه رئیس جمهور آمریکا را ترغیب کرده تا طرح بازگرداندن نظامیان آمریکایی از افغانستان را متوقف کند.

این گزارش می‌افزاید، اوباما، به طور ویژه نگران آن است که پس از مطرح شدن روزافزون نام پوتین به عنوان ناجی و حلال مشکلات در خاورمیانه، حضور نظامی روسیه در افغانستان بیش از پیش شود و از آمریکا گوی سبقت بگیرد.

اسپوتنیک در گزارش خود نوشت: پس از مداخله نظامی مسکو در سوریه، توازن قوا در منطقه خاورمیانه تغییر کرده است. کشورهای منطقه که درگیر خشونت‌های قومی و مذهبی‌اند و ناامید از اقدامات آمریکا، بیش از پیش به روسیه چشم دوخته‌اند تا با کمک این کشور بحران‌های داخلی و درگیری‌هایشان را حل و فصل کنند. در این میان، پس از سوریه، عراق و افغانستان می‌توانند کشورهای بعدی باشند که از مسکو کمک‌های نظامی دریافت می‌کنند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه پیش از این اعلام کرده بود: ما مایلیم تا کمک‌های خود را به افغانستان ارائه کنیم. ما آماده‌ایم در ظرفیت‌های دفاعی نیروهای این کشور مشارکت داشته باشیم.

هفته پیش، یکی از مقامات ارشد نظامی مسکو این احتمال را که سربازان روسی در مرز افغانستان و تاجیکستان، برای جلوگیری از ورود افراط ‌گرایان به این کشور حضور پیدا کنند، بعید ندانسته بود. طالبان به شدت و به طور روزافزونی در قندوز، یکی از ولایت‌های افغانستان که در مجاورت با تاجیکستان است، فعالیت خود را افزایش داده است.

این گزارش می‌افزاید: «اگر چنین مسئله‌ای رخ دهد، ما شاهد افزایش حضور روسیه، آن هم همزمان با کاهش حضور و نفود آمریکا در منطقه، خواهیم بود. پویتن از این فرصت استفاده می‌کند تا روابط روسیه با کشورهای استقلال یافته از شوروی سابق (کشورهای مشترک المنافع) را گسترش دهد؛ کشورهایی که، بسیاری از آنها با تهدید روزافزون تروریست‌ها مواجه و نگران این امر هستند.»

در عین حال، آمریکا در تلاش است تا از منطقه خاورمیانه فاصله بگیرد. دلیل اصلی نگهداشتن نیروهای آمریکایی در افغانستان، به نظر می رسد تلاش برای حفظ نام اوباما پس از کناره گیری وی از قدرت باشد. وی به عنوان چهل‌و چهارمین رئیس جمهور آمریکا، تا چندی دیگر باید کاخ سفید را ترک کند. وی درصدد است تا نام و وجهه‌اش را با بیرون کشیدن نیروهای آمریکایی از افغانستان آن هم در این شرایط، خدشه‌دار نکند.

بنا بر این گزارش، دلیل دیگر برای ادامه حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان، افزایش حملات نیروهای طالبان است. واشنگتن معتقد است که نیروهای آموزش دیده افغان توانایی لازم برای مقابله با طالبان و شورشیان را ندارند.

آمریکا و برخی دیگر از متحدانش در ناتو از جمله ایتالیا اعلام کرده‌اند که نظامیان خود در افغانستان را برای مدت طولانی تری در این کشور نگه می‌دارند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
پریسا
1394/07/28 - 20:31

باسلام و خسته نباشید
خوش به حال روسها که یه همچین رییس جمهوری دارن
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top