تاریخ انتشار: شنبه 1394/08/16 - 07:21
کد خبر: 184286

باید با نقش فروشی در سینما مقابله کنیم

متأسفانه برخی از جوان‌های فیلم‌ساز و تازه وارد ما از شرایط ناجور برای ورود به سینما استفاده می‌کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: متأسفانه برخی از جوان‌های فیلم‌ساز و تازه وارد ما از شرایط ناجور برای ورود به سینما استفاده می‌کنند.

سید ضیاء هاشمی، تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص حمایت از فیلم اولی‌ها و نحوه ورود آنها به عرصه سینما گفت: تا آنجایی که در جریان هستم و دوستان نیز گزارش‌هایی از پروانه ساخت می‌دهند، می‌توان فهمید که درخواست سینمای حرفه‌ای برای پروانه ساخت کمتر شده که علت آن صرف و نبود بودجه‌های سنگین برای ساخت فیلم است که اکثر جوان‌ها با تلاش بیشتر از راه‌های مختلف در سال‌های اخیر تأمین می‌کنند.

وی افزود: متأسفانه برخی از جوان‌های فیلم‌ساز و تازه وارد ما از شرایط ناجور برای ورود به سینما استفاده می‌کنند که جدیداً بیشتر به چشم می‌خورد و این دسته افراد یا زمان تولید متوقف و یا وارد دعواهای حقوقی می‌شوند.

وی ادامه داد:‌ از دیگر اتفاقات مهم و ناگوار در خصوص ورود جوان‌ها به عرصه فیلمسازی مقوله نقش فروشی است که در سینمای جدید به وجود آمده و اگر با آن مقابله نکنیم به جاهای بدتری کشیده خواهد شد.

هاشمی عنوان کرد: اصلی‌ترین مشکل سینما کم‌کاری سینماگران حرفه‌ای ما به خاطر عدم تأمین بودجه کافی توسط دولت است. البته ما خوشحال می‌شویم که پای دولت عملاً از بخش تولید در سینما قطع شود و ما از دولت تقاضا می‌کنیم وارد مقوله تولید نشود.

وی ادامه داد: امیدواریم که دولت همیشه بی‌پول باشد و اگر زمانی قصد ورود به عرصه سینما را کند، پول‌هایش را خرج زیرساخت‌ها و بهتر کردن شرایط سینماها برای مجموعه سینماگران کند نه اینکه با تولید و عرضه فیلم‌های به درد نخور سینمای گلخانه‌ای به وجود آورد.

این تهیه کننده بیان کرد: قبلاً به این نحو بود که 15 درصد از ظرفیت ما برای ساخت فیلم‌های فیلم اولی‌ها در نظر گرفته می‌شد و شرایط ورود آنها برعکس الآن بسیار سخت بود، متأسفانه ورود جوان‌ها به عرصه فیلمسازی بسیار آسان شده و این موضوع تا حدودی به خاطر نااگاهی متولیان صنفی ما است.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: ورود و فیملسازی در سینمای حال حاضر ما غیرحرفه‌ای شده و شرایط نامناسبی را بوجود آورده و در حقیقت می‌توان گفت سینما روزمرگی را طی می‌کند، یعنی فقط از روی بی‌برنامگی‌ به مراجعه‌کنندگان جواب می‌دهد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top