تاریخ انتشار: شنبه 1394/08/16 - 14:58
کد خبر: 184353

آیت‌الله ایمانی: کارهایی که بر عهده دولت است لنگ می‌زند

خبرنامه دانشجویان ایران: نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: در استان فارس جاهایی که به زیرساخت‌ها می‌رسیم و اموری که یک طرف یا تمام کار برعهده دولت است کار به‌خوبی پیش نمی‌رود.

به گزارش فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی بعد از ظهر امروز در دیدار با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مشکل اعتبارات استان فارس از مسائل کهنه و قدیمی محسوب می‌شود و شاید از 20 سال قبل اعتبارات این استان کم دیده‌ شده و اکنون نیز اگر درصدی به اعتبارات اضافه شود چون بنای کار پائین بوده است، حتی در مواردی تورم را هم پوشش نمی‌دهد.

وی افزود: دولت تدبیر و امید بنای اختصاص اعتبارات را طرح‌های عمرانی با درصد پیشرفت 50 درصد و بالاتر قرار داد و با این اقدام چون در استان فارس این قبیل طرح‌ها بسیار اندک بود، در این تخصیص هم متضرر شدیم و گستردگی استان فارس با این اعتبارات قطره‌چکانی، تناسبی ندارد.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: یکی از مشکلات قدیمی و دردهای کهنه استان فارس بالا بودن آمار بیکاری و عوارض و عواقب آن است ضمن اینکه مهاجرت بی‌رویه روستائیان به شهرها و به‌ویژه کلان‌شهر شیراز، بر سنگینی معضل بیکاری افزوده است.

آیت‌الله ایمانی با یادآوری اینکه جمعیت حاشیه‌نشین در کلان‌شهر شیراز به حدود 500 هزار نفر رسیده، بیان کرد: در سایر شهرهای استان هم به همین تناسب شاهد حضور حاشیه‌نشینان هستیم و می‌بینیم کسانی که مولد و تولیدکنندگان جامعه در روستاها بوده‌اند، اکنون به شکل مهاجر به شهرها آمده‌اند و خود مصرف‌کننده و جویای کارشده‌اند.

امام‌جمعه شیراز نبود صنایع مادر را یکی دیگر از مشکلات استان فارس برشمرد و گفت: امروز موضوع مالیات بر کالا و ارزش‌افزوده، راه‌هایی برای کسب درآمد در استان‌های مختلف به شمار می‌رود حال‌ آنکه فارس به دلیل محرومیت از صنایع بزرگ و مادر، از این درآمدها محروم مانده است.

آیت‌الله ایمانی، بحث آب را یکی دیگر از مشکلات اساسی استان فارس عنوان و خاطرنشان کرد: اگر به شکل جدی به حل مشکل آب توجه نشود و حوادث آن‌گونه که پیش‌بینی‌شده جلو برود، خواه‌وناخواه، فارس با مشکلات عمیقی روبرو خواهد شد.

وی اضافه کرد: امروز در بحث آب شرب در بعضی نقاط فارس شاهد شرایط شبه بحران هستیم و در برخی نقاط نیز مشکلات عدیده‌ای وجود دارد، چه رسد به آب کشاورزی که نبود آن باعث شده مناطقی که زمانی تولیدکننده محسوب می‌شدند، امروز مردم زیرپوشش کمیته امداد رفته‌اند.

امام‌جمعه شیراز سپس ابراز داشت: استان فارس در تمام اموری که به مردم ارتباط دارد و مردم آن را انجام می‌دهند در کشور حرف اول را می‌زند، چنانکه در بحث خیرین عرصه‌های سلامت و دیگر عرصه‌ها، در زکات و رسیدگی به فقرا و جمع‌آوری کمک‌های مردم در جشن عاطفه‌ها، همواره مردم فارس در بحث میزان ریالی کار، در کشور اول بوده است.

کارهایی که بر عهده دولت است لنگ می‌زند

وی تصریح کرد: در این استان جاهایی که به زیرساخت‌ها می‌رسیم و اموری که یک طرف یا تمام کار برعهده دولت است، کار به‌خوبی پیش نمی‌رود.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه علت این موضوع در برنامه‌ریزی یا سایر مسائل باید جست‌وجو شود، گفت: آزادراه شیراز به اصفهان از 20 سال قبل مطرح بود و حتی قبل از آنکه آزادراه اصفهان به قم اجرایی شود، قرار احداث آزادراه شیراز به اصفهان وجود داشت یا در موضوع راه‌آهن شیراز به اصفهان که سال 88 به بهره‌برداری رسید، از آن روز تاکنون چه پیشرفتی داشته‌ایم، چه خطوطی اضافه‌شده است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس افزود: راه‌آهن وقتی نتیجه‌بخش محسوب می‌شود که چند مرکز استان را به هم متصل کند، اینکه در شیراز کار تمام شود نتیجه‌بخش محسوب نمی‌شود، باید این خط آهن به عسلویه، بوشهر، بندرعباس، بندر امام، گل گهر و ... متصل شود.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به نقش بانک‌ها در عقب‌ماندگی فارس گفت: بارها در جلسات خصوصی، نیمه‌خصوصی و حتی عمومی تذکر داده و گفته‌ام که بانک‌ها در فارس به صنعت و آینده این استان ضربه می‌زنند، خدمات لازم ارائه نمی‌شود، نقدینگی به سایر نقاط می‌رود، اما کمتر در این عرصه به نتیجه رسیده‌ایم و گوش شنوایی وجود نداشته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس بابیان اینکه در مدت 20 سال گذشته شاهد هیچ عکس‌العمل مناسبی از سوی بانک‌ها نبوده‌ایم، تصریح کرد: امیدواریم که با توجه به وجود دغدغه‌ها، تلاش برای دیده شدن نقش فارس در برنامه ششم توسعه و همچنین در نظر گرفته شدن سهم مناسب استان در مسئله اعتبارات و بودجه سال 95 و در نظر گرفتن الزامات حرم سوم شاهد جهش در برنامه‌ریزی‌ها باشیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top