تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/08/26 - 15:48
کد خبر: 185346

انتقاد از صدور «آسان» گواهینامه رانندگی

خبرنامه دانشجویان ایران: نماینده دادستانی کل کشور از صدور آسان گواهینامه رانندگی در کشور انتقاد کرد و گفت: در چند سال اخیر مردم به راحتی می توانند گواهینامه دریافت کنند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا فوائدی روز سه شنبه طی سخنانی در کمیته پیشگیری های امنیتی و انتظامی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه افزود: آمار پلیس نشان می دهد قبل و بعد از انقلاب با چه سختی هایی افراد می توانستند گواهینامه بگیرند اما اکنون هرکس با یک ساعت آموزش هم می تواند گواهینامه بگیرد.

قاضی عالی رتبه دیوان عالی کشور تصریح کرد: باید افراد خبره و مورد وثوق گواهینامه های رانندگی را صادر کنند چرا که بسیاری از مشکلات ناشی از تصادفات مربوط به همین گواهینامه ها است.

فوائدی افزود: اگرچه عامل بخشی از تصادفات رانندگی را عوامل انسانی می دانند اما صدور گواهینامه بزرگترین مشکل در حوزه عوامل انسانی است چون در چندسال گذشته مقررات بسیار کمی برای صدور گواهینامه ها وضع کرده ایم.

وی ادامه داد: افزایش صدور گواهینامه ها و عدم کنترل آنها در جاده ها به عنوان یک مشکل است و باید در این زمینه چاره ای اساسی اندیشیده شود.

فوائدی خاطرنشان کرد: ما دنبال این هستیم که آمار تصادفات در کشور را کاهش دهیم اما اکنون استان فارس بالاترین آمار تصادفات را دارد و قرار است دادستانی علت تصادفات را بررسی کند که براساس بررسی های انجام شده، عامل انسانی، جاده و وسیله نقلیه سه عامل و مثلث تصادفات در کشور است.

این نماینده دادستانی کل کشور گفت: براساس مصوبه قانون پنجم توسعه کشور قرار بوده سالانه هفت تا 10 درصد آمار تصادفات در کشور کاهش یابد این در حالی است که امسال تنها سه درصد کاهش در حوادث رانندگی را شاهد هستیم و متاسفانه بیشترین تصادفات مربوط به خودروهای پراید و وانت است.

وی با بیان اینکه معاونت پیشگیری های امنیتی و انتظامی قوه قضائیه باید در این زمینه کمک کند، ادامه داد: در بخش مربوط به استانداردهای وسائل نقلیه سنگین 31 استاندارد اجباری داشتیم که بیشتر تزئینات بود و بقیه مواردش جزء استانداردهای اجباری نبود و شورای عالی استاندارد این بخش از استاندارد را برای وسائل نقلیه عمومی اضافه نکرده است.

قاضی عالی رتبه دیوان عالی کشور در خصوص عدم شماره گذاری اتوبوس اسکانیا در کشور نیز گفت: کل این نوع اتوبوس مقاومت لازم را ندارد و با کوچکترین شیب جاده، واژگون می شود و روی سقف می خوابد

وی در ادامه همچنین ضمن انتقاد از کاهش دو سوم بودجه بخش عمران وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: حال ما چطور می توانیم این وزارتخانه را مجبور به حذف نقاط حادثه خیز کنیم.
کمیته پیشگیری های امنیتی و انتظامی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه امروز سه شنبه در محل این معاونت با حضور نمایندگانی از وزارتخانه ها و دستگاههای اجرایی برگزار شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
آقاي بينام
1395/09/29 - 12:48

كجا ميتوانيم پيگيري كنيم كه چرا صدور يك عدد گواهينامه بايد يك ماه و نيم طول بكشد؟
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top