تاریخ انتشار: شنبه 1394/08/30 - 11:32
کد خبر: 185659

پرونده قاچاق گاو با صدور حکم 67 میلیاردی

خبرنامه دانشجویان ایران: تخلف دو نفر مظنون به قاچاق دو هزار و ۴۶ راس گاو به ارزش بیش از ۳۳ میلیارد ریال در تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان تشکیل شد که شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز شهرستان چابهار قاچاق را محرز اعلام کرد

به گزارش فارس، سیدمرتضی مدنی فدکی در گفت‌وگویی در رابطه با این پرونده گفت: بنا به گزارش گمرک پرونده تخلف دو نفر مظنون به قاچاق 2 هزار و 46 راس گاو به ارزش بیش از 33 میلیارد ریال در تعزیرات حکومتی تشکیل شد که شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز شهرستان چابهار پس از انجام تحقیقات قاچاق را محرز اعلام کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان گفت: براساس رای شعبه، متخلف ردیف دوم که به دلیل حمل کالا دستگیر شده، با توجه به عدم اطلاع وی از قاچاق بودن محموله رای برائت گرفت اما متخلف ردیف اول به دلیل مباشرت در قاچاق این محموله به پرداخت 3 میلیارد و 384 میلیون تومان جزای نقدی و ضبط کالا محکوم شد که با توجه به عدم دسترسی به محموله قاچاق، متخلف باید معادل ارزش محموله قاچاق (3 میلیارد و 384 میلیون تومان) در حق صندوق دولت پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه این متخلف جمعا به پرداخت 6.7 میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده است، گفت: از ابتدای سال تا کنون در حوزه تخلف قاچاق دام 36 پرونده با ارزش بیش از 65 میلیارد ریال در تعزیرات حکومتی این استان تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان در مورد بالا بودن تعداد پرونده های قاچاق دام در این استان گفت: ورود هر گونه کالا از طریق بازارچه مرزی منوط به انجام تشریفات قانونی است اما از آنجایی که افراد بدون داشتن مجوزهای لازم اقدام به ورود و حمل دام می کنند، دستگاه های نظارتی و کاشف این موارد را به عنوان تخلف گزارش و تعزیرات حکومتی نیز براساس صلاحیت های قانونی به این موارد رسیدگی می کند.

مدنی فدکی اظهار داشت: یکی از حساسیت های موجود در کشور امکان انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام و انتقال آن از کشورهای همسایه است و با توجه به اینکه دام قاچاق مراحل نظارت بهداشتی را طی نمی کند، می تواند علت به خطر افتادن سلامت مردم باشد بنابراین تعزیرات حکومتی با قاطعیت به پرونده های وارده به ویژه پرونده هایی که مربوط به سلامت مردم باشد، رسیدگی می کند.

براساس این گزارش، به موجب بند الف ماده 1 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب 3 دی ماه سال 1392 هر فعل و یا ترک فعل که موجب نقض تشریفات قانونی مربوط به ورود و خرووج کالا و ارز می گردد قاچاق محسوب شده و برای مجازات تعیین گردیده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top