تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/09/02 - 09:58
کد خبر: 185860

جمعی از دانشجویان بورسیه در نامه‌ای خطاب به دو نماینده مجلس:

چرا در زمان بررسی بورسیه‌های دولت اصلاحات احساس وظیفه نکردید؟

چرا در زمان بررسی بورسیه‌های دولت اصلاحات احساس وظیفه نکردید؟

زمستان تهمت های امثال شما سپری می شود و روسیاهی اش به ذغال می ماند. همه ما به خوبی به یاد داریم که شما نه تنها خواهان سلب حق قانونی بورس و هیات علمی ما بودید بلکه می خواستید هیچ حق اجتماعی دیگری مانند اشتغال و استخدام را نیز نداشته باشیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: جمعی از دانشجویان بورسیه در نامه‌ای به اعضای کمیته‌های بدوی - تجدید نظر کذایی، تشریفاتی، غیر قانونی تعیین مصادیق وزارت علوم، از تضییع حقوق اجتماعی خود گلایه کردند.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در بخشی از این نامه آمده است:  خیلی وقت پیش ما هشدار داده بودیم که زمستان تهمت های امثال شما سپری می شود و روسیاهی اش به ذغال می ماند. همه ما به خوبی به یاد داریم که شما نه تنها خواهان سلب حق قانونی بورس و هیات علمی ما بودید بلکه می خواستید هیچ حق اجتماعی دیگری مانند اشتغال و استخدام را نیز نداشته باشیم.

متن کامل این نامه را در ادامه می‌خوانید:

جناب آقایان دواتگری و هروی

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام واحترام

ماهها می‌گذرد و دیگر از شما عزیزان مدعی مبارزه با فساد علمی و رانت خواری بورسیه‌ها خبری نشنیده ایم. خاطرتان هست که در خط مقدم رسانه های مغرض و اپوزیسیون شما وظیفه تهیه آتش را به عهده داشتید و ما را در آن بی پناهی و مظلومیت آقازاده و رانتخوار، بیسواد می‌نامیدید؟ به یاد می آورید که چه تهمت هایی را به 3772 دانشجوی بورسیه نثار نمودید؟ گفتیم جویای احوالتان باشیم تا از کشفیات جدیدتان در مبارزه با فساد علمی و ادرای بپرسیم. همه ما تک تک روزهای تلخ این یک سال و نیم را با شکنجه روحی گذرانده ایم و اکنون نیز به مدد ادامه مظالم وزارت علوم که وکلایی چون شما را پشتیبان دارد، به همان منوالیم. درباره صحت و سقم سر و سر شما با برخی مسئولان وزارت علوم هیچگونه قضاوت یا پیشداوری نمی کنیم، مبادا چون شما به ورطه تهمت گرفتار آییم.

سوالات بسیاری هست که میل داریم از شما نمایندگان محترم وزارت علوم در مجلس شورای اسلامی بپرسیم. می دانید تنها ورق زدن 3700 پرونده چند روز طول می کشد؟ فعلا کاری به عضویت غیرقانونی شما در کمیته  های غیرقانونی و ظالمانه مصادیق بورسیه ها، نداریم.  جناب اقای دواتگری قاضی محترم در 25 مهر  ماه سال 93 شما در مصاحبه با رسانه ها اعلام نمودید حدودا 350 پرونده را از 18 شهریور (اولین جلسه کمیته تعیین مصادیق) بررسی نموده اید. هر شبانه روز شما عزیزان از چند 24 ساعت معمولی ما انسان های معمولی‌تر تشکیل شده است که توانستید در 7 روز  بعد بیش از 3350 پرونده  دیگر را بررسی کنید و نتیجه را در 2 آبان 93 اعلام نمایید؟ شما ظرف مدت 45 روز -5 جلسه کاری 2 ساعته 3700 پرونده را بررسی نمودید .که این نوعی رکورد می باشد؟

یک سوال دیگر...

شما که مدام بر طبل بورسیه های "بدون آزمون " یا "تبدیل به داخل "می کوبیدید چرا در برابر اعزام بدون آزمون بورسیه های دولت اصلاحات سکوت کرده بودید؟ یا مگر نمی دانستید فرایند تبدیل به داخل از زمان اصلاحات بنیان نهاده شده است؟ ایا قوانین و ایین نامه بورسیه سالهای 64-68 را مطالعه کرده بودید؟ اگر می‌دانستید آزمون را خود اصلاح طلبان لغو کرده اند و سکوت کرده اید باید پاسخگوی سکوت خود باشید و اگر هم نمی دانستید عذری بدتر از گناه آورده اید. چرا از خود نپرسیدید برخی مسئولان فعلی وزارت علوم با کدام آزمون دولت اصلاحات بورس دریافت کرده اند؟ جناب اقای هروی شما همانند کشورهای دیکتاتور و ظالم دانشجویان بورسیه را تهدید میکردید که اسناد و مدارکتان نزد وی روی میز است در صورت لزوم افشا خواهم کرد. آیا اسناد و مدارک بورسیه های دوستان شما در دولت های کارگزاران و اصلاحات نیز نزد شما است؟ آیا پرونده آنها را نیز بررسی نموده اید؟

اخیرا هم گل کاشتن های وزارت علوم در رکود تحقیقاتی و افت شدید تولید علم و پرونده بورسیه ها، به سبزه افشای مسئولیت گرفتن یک بورسیه فاقد شرایط و بدون آزمون دوران اصلاحات و نیز اخراجی از محل تحصیل، آراسته شده است. متاسفانه هرچه جستجو کردیم مصاحبه های شما علیه این فساد اداری در وزارت علوم را پیدا نکردیم. چرا پرونده وی با این مشکلات عدیده ای را شما بررسی  وقانون فرمایشی خود را برای ایشان اعمال نکردید؟ آیا شما فقط مسئولیت بررسی پرونده های بورسیه دولت قبل را داشتید؟ آیا افرادی که در دوران اصلاحات بدون داشتن شرایط مورد ادعایی شما اعم از کسر معدل، کبر سن و اشتغال همزمان با تحصیل، بدون آزمون، آقازاده، بیسواد و ... توانسته بودند بورسیه وزارت علوم بشوند و برخی از این افراد هم اکنون جزو مدیران ارشد وزارت علوم هستند. ولی سکوت شما در برابر بورسیه های دوران اصلاحات مثال زدنی برای دوستان اصلاح طلب شما ستودنی است .

خیلی وقت پیش ما هشدار داده بودیم که زمستان تهمت های امثال شما سپری می شود و روسیاهی اش به ذغال می ماند. همه ما به خوبی به یاد داریم که شما نه تنها خواهان سلب حق قانونی بورس و هیات علمی ما بودید بلکه می خواستید هیچ حق اجتماعی دیگری مانند اشتغال و استخدام را نیز نداشته باشیم.

مرور ظلم هایی که شما به ما روا داشته اید برایمان ناخوشایند بود اما مجبور بودیم این ها را به شما یادآوری کنیم و بگوییم که در یوم الحساب بدتر از این یادآوری خواهد شد و در آن روز هیچ کس هیچ مفری را نخواهد یافت.

با احترام

جمعی از دانشجویان بورسیه

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
۴ گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران
دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
گزارش اندیشکده آمریکایی از سرسپردگی شاه اردن
حقوق بیکاری در کرواسی؛ بازگشت اسکوچیچ به ایران؟
پیام فرمانده ارشد ارتش به اسرائیل؛یکدستی سیلی زدیم
سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
رگبار باران و باد شدید در ۹ استان
بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
ائتلاف چند کشور علیه ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top