تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/09/08 - 11:37
کد خبر: 186410

کاردار ایران در منامه بحرین احضار شد

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون وزیر امور خارجه بحرین با تکرار ادعاهای همیشگی کشورش علیه ایران، گفت که کاردار ایران در منامه را احضار کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی بحرین (بنا)، عبدالله عبداللطیف عبدالله، معاون وزیر امور خارجه بحرین اعلام کرد که در اعتراض به مواضع اخیر تهران، حمید شفیع‌زاده کاردار سفارت ایران در منامه را احضار و اعتراض رسمی کشورش را به وی ابلاغ کرده‌اند.

معاون وزیر امور خارجه بحرین بار دیگر ادعاهای دروغین کشورش مبنی بر دخالت ایران در امور داخلی بحرین را تکرار کرد و مدعی شد، اینگونه مواضع ایران غیرقابل قبول و نقض قوانین سازمان ملل است.

وی در ادامه اظهارات خصمانه‌اش علیه ایران، تأکید کرد که پادشاهی بحرین هیچ‌گاه از اتخاذ آنچه که برای دفاع از منافع امنیت و ثبات کشور و ملتش لازم است، دریغ نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، معاون وزیر خارجه بحرین در حالی این ادعاها را مطرح کرده است که اکثریت شیعه بحرین در سال‌های اخیر به دلیل نارضایتی و تبعیض‌های موجود در این کشور علیه اقلیت سنی حاکم بر بحرین دست به اعتراضات گسترده زده‌اند اما همواره با سرکوب و درگیری مواجه شده‌اند.

سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر و کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل در طول این سال‌ها به طور مکرر نسبت به وضعیت بازداشت شدگان در این اعتراضات هشدار داده و توقف شکنجه این افراد را خواستار شده‌اند اما پادشاهی بحرین علیرغم تمام وعده‌هایش برای پایان دادن به این وضعیت تاکنون اقدام موثری انجام نداده است.

پادشاهی بحرین، خود در سال 2011 کمیته‌ای حقیقت‌یاب را متشکل از کارشناسان بین‌المللی حقوق بشر ایجاد کرد تا به این اتهامات رسیدگی کند. این کمیته در گزارش خود در نوامبر 2011 اعلام کرد که سازمان امنیت ملی و وزارت کشور بحرین مرتکب نقض حقوق بشر سیستماتیک علیه افرادی شده‌اند که در جریان اعتراضات در سال‌های اخیر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.

پادشاهی بحرین وعده داد به این وضعیت رسیدگی خواهد کرد و به شکنجه‌ها در مراکز بازداشت پایان خواهد داد اما سازمان دیده‌بان حقوق بشر در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد، هیأت‌های تشکیل شده توسط پادشاهی بحرین برای رسیدگی به گزارش کمیته حقیقت‌یاب مستقل نیستند و عملکرد آنها فاقد شفافیت لازم است.

بر اساس این گزارش، کاردار سفارت ایران در بحرین پیش از این در اواسط مهرماه سال جاری به تهران بازگشت. این اقدام در واکنش به ادعاهای اعتراض‌آمیز منامه علیه کشورمان صورت گرفت.

حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران در این‌باره گفت: مقامات بحرینی چند سالی است با مشکلاتی در داخل کشورشان مواجه هستند و برای فرار از این مشکلات به جای چاره‌اندیشی فرافکنی می‌کنند.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه بحرین بارها به غلط، اتهاماتی را علیه ایران مطرح کرده است، تأکید کرد: ایران در امور بحرین دخالت نداشته و نخواهد داشت و ایران در قبال این اقدام بحرین (اخراج کاردار سفارت تهران در منامه) نفر دوم سفارت این کشور در تهران نیز اخراج شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه گروهک زیرزمینی داعش + جزئیات
زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند
هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه
آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی
اسم پدر هم از کارت ملی حذف می‌شود
کشتی‌گیر افسانه‌ای المپیک را از دست داد
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top