تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/09/09 - 16:19
کد خبر: 186534

از حاشیه دانشگاه‌ها چه خبر؟

از ماجرای ضرب و شتم دانشجوی دختر در یاسوج تا کشته شدن یک دانشجو بر اثر یک اشتباه!

از ماجرای ضرب و شتم دانشجوی دختر در یاسوج تا کشته شدن یک دانشجو بر اثر یک اشتباه!

ضرب و شتم و سیلی زدن به صورت دانشجوی دختر معترض به حضور فتنه گری در دانشگاه یاسوج تا حضورگسترده دانشجویان در پیاده روی اربعین اباعبدالله(ع)، و کشته شدن دانشجوی سیستانی با شلیک اشتباه مامور نیروی انتظامی از مهمترین خبرهای هفته اول آذرماه بود.

خبرنامه دانشجویان ایران: در حالی که دانشگاه ها به روزهای عزاداری های دهه آخر صفر و پیاده روی اربعین نزدیک شده اند ولی خبرهای متفاوتی از آنچه که در دانشگاه ها جاری است شنیده می شود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ضرب و شتم و سیلی زدن به صورت دانشجوی دختر معترض به حضور فتنه گری در دانشگاه یاسوج تا حضورگسترده دانشجویان در پیاده روی اربعین اباعبدالله(ع)، و کشته شدن دانشجوی سیستانی با شلیک اشتباه مامور نیروی انتظامی از مهمترین خبرهای هفته اول آذرماه  بود.

ضرب و شتم دختر دانشجو در دانشگاه آزاد واحد یاسوج

مهمترین اخبار این هفته حاشیه های حضور یکی از عناصر فتنه در دانشگاه آزاد یاسوج و اتفاقات بعد از آن بود؛ ماجرا از این قرار است که صبح روز یکشنبه 8 آذرماه در حالیکه قرار بود مراسم آئین گشایش انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه آزاد واحد یاسوج با حضور آذر منصوری در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار گردد؛ حدود 100 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد یاسوج با تجمع در سالن اجتماعات محل برگزاری مراسم و سر دادن شعار «مرگ بر فتنه گر»، «فتنه گر حیا کن، دانشگاه را رها کن» و «دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد» اعتراض خود را به حضور وی به عنوان فعال فتنه در دانشگاه اعلام کردند. در ادامه این اعتراضات یکی از دانشجویان دختر معترض به حضور آذر منصوری بالای سن رفت تا به حضور  وی در دانشگاه اعتراض کند که توسط تعدادی از برگزار کنندگان مراسم مورد ضرب و شتم قرار گرفت و در ادامه وی را از روی سن به پائین پرت می کنند که منجر به متشنج شدن بیشتر محل برگزاری مراسم و خروج آذر منصوری از سالن اجتماعات مراسم می گردد و دانشجویان معترض نیز در ادامه با حضور در محوطه دانشگاه اقدام به سردادن شعار «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست» کردند.(اینجـــا) و «اینجــا»

* توهین یک استاد به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام علی(ع)
یکی از اساتید درس تاریخ تحلیلی صدر اسلام به نام «ه ج» اخیراً در کلاس های درس خود اقدام به تمسخر و زیر سؤال بردن اعتقادات شیعی نموده است. استاد مذکور در کلاس های درسی خود با زیر سؤال بردن فضایل بزرگان شیعه علی الخصوص امیرالمومنین(ع) آن را ناشی از تاریخ سازی علمای شیعه دانسته است.و با نام بردن از امام علی(ع) صرفاً تحت عنوان خلیفه چهارم در کلاس خود اقدام به طرح شبهاتی پیرامون باز کردن درب خیبر توسط امیرالمومنین(ع) و تحریف آشکار جنگ خندق و بیان این ادعا که در این جنگ عمروعبدود ابتدا علی(ع) را شکست داد و بر سینه وی نشسته بود و ایشان با گول زدن وی توانست در فرصتی وی را مصدوم و سپس به قتل برساند. (اینجـــا)

فوت دانشجوی سراوانی در پی بی‌توجهی مأموران انتظامی
حدود ساعت 4 صبح امروز جمعه 6 آذرماه در حالی که سه دانشجوی دانشگاه آزاد واحد سراوان در یک خودروی زانتیا در حال عزیمت به سمت مسجد علی بن ابیطالب(ع) این شهرستان بودند مورد تیراندازی مأمورین نیروی انتظامی قرار گرفته و طی آن یک دانشجو به نام علی اژدر پور کشته و دانشجویی دیگر به نام علی تاتاری از ناحیه دست مجروح می شود. براساس این گزارش علی الظاهر مامورین انتظامی شهرستان سراوان که در پی تعقیب یک خودروی سواری مشابه بودند، بر اثر اشتباه خودرو این دانشجویان را با آن خودروی فراری اشتباه گرفته و به شلیک گلوله به سمت آنها مشغول می‌شوند. (اینجــا)

* پسوند اسلامی دانشگاه آزاد را بردارید تا از همه جهت آزاد شود
به گزارش غریو، آیت الله ایمانی  نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس ظهر امروز در دیدار با دانشجویان بسیجی دانشگاه های شیراز با اشاره به اقدام جها کشاورزی در امحاء 1700 تن سیب زمینی گفت : در مورد مسائل کشاورزان و مشکلات آنها کار از تذکر به مسئولین گذشته است. ده ها بار با مسئولان صحبت شده است و نتیجه ای حاصل نشده است.
نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس در پاسخ به مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد که از میزان پوشش و اخلاق در دانشگاه آزاد گلایه کرده بودند گفت : بنده به انها گفته م که حداقل پسوند اسلامی را از دانشگاه آزاد بردارید تا از هر جهت دیگر آزاد باشد. ما قبلا با این موارد نیز برخورد کرده ایم.

مثلث عزل حامیان دولت از ریاست دانشگاه‌های استان سیستان و بلوچستان کامل شد

به گزارش مطالبه گر، مراسم تودیع و معارفه ریاست دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان برگزار شد تا عیسی پیری آخرین بازمانده از سه رئیس دانشگاه استان سیستان و بلوچستان باشد که در زمان استیضاح وزیر سابق علوم برای همراهی با دولت تلاش کرده بودند.

تجمع اعتراضی دانشجویان ملایر علیه نفوذی ها
به گزارش صدای دانشجو، تجمعی اعتراضی در واکنش به حضور نفوذی های دشمن در شهر ملایر برگزار شد.این تجمع با سردادن شعارهای مرگ برنفوذگر، مرگ بر منافق، مرگ بر فتنه‌گر، خواص بی‌بصیرت نمی‌خواهیم، نه سازش نه تسلیم یاور رهبر هستیم همراه بود.

نامه سرگشاده تشکل‌های دانشگاه ولی‌عصر رفسنجان پیرامون حضور یک فتنه گر
به گزارش کرمان فردا؛ نامه سرگشاده‌ای پیرامون اتفاقات اخیر در دانشگاه ولی‌عصر(عج) توسط تشکل‌های این دانشگاه صادر شده و در آن آمده است: مگر آقایان مسئول متوجه لگدمال شدن قانون نیستند که چشم روی تخلفات می‌بندند‌. در این نامه تصریح شده‌است: مگر آقایان مسئول متوجه لگدمال شدن قانون نیستند که چشم روی این تخلفات می‌بندند، آیا نمایش تصویر یکی از سران فتنه، نشان از جریان تطهیر و قبح‌زدایی از فتنه‌گران نیست، یکی دیگر از این قانون‌گریزی‌ها، اطلاع‌رسانی و تبلیغ برای جوادی‌حصار به عنوان سخنران مراسم افتتاحیه‌ای است که مجوز حضور ایشان فارغ از نقش‌شان در فتنه 88، هنوز از طرف هیئت نظارت بر تشکل‌ها صادر نشده‌بود.

این نامه به امضای ‌مجمع دانشجویان عدالتخواه، جامعه اسلامی دانشجویان، هیئت محبان ولی‌عصر(عج)، بسیج دانشجویی، بسیج اساتید، بسیج کارکنان و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ولی‌عصر(عج) رسیده‌است.

بسته شدن درب های دانشگاه آزاد بر روی خانواده شهدا در مراسم تجلیل از خانواده شهدا در هفته بسیج
یک منبع آگاه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بصر نیوز دلیل امتناع از ورود خانواده شهدا در مراسم همایش نخبگان اقشار بسیج دانشجویی مشهد را مقاومت تیم حفاظت فیزیکی دانشگاه آزاد مشهد عنوان کرد و افزود: علارغم اینکه رییس دانشگاه ورود خانواده شهدا به مراسم را بلامانع دانست ولی بازهم تیم حفاظت فیزیکی از ورود خانواده شهدا به مراسم امتناع کردند.

اعتصاب و تجمع دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک
 دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک در اعتراض به طرح جدید وزارت بهداشت از حضور در بیمارستان و کلاس درس امتناع کردند و اعتصاب و تجمعی را به راه انداختند. به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این دانشجویان به دلیل طرح جدید وزارت بهداشت که قرار است افرادی بدون حضور در دانشگاه و با طی کردن یک دوره کوتاه آموزشی در بیمارستان ها، به عنوان پرستار بکار گرفته شوند از حضور در بیمارستان و سر کلاس ها امتناع و اعتصاب و تجمعی را ایجاد کردند. (اینجـــا)

اختلاط؛ کارویژه دانشگاه های خوزستان
پایگاه خبری تحلیلی آذر در گزارشی مدعی شد، دانشجویان دوره کارشناسی دانشکده زمین شناسی دانشگاه شهید چمران به بهانه بازدید علمی؛ اردوی مختلط در شهر ایذه برگزار کردند. در این اردو بر طبق گفته شاهدان وآنچه در صفحات اینستاگرام در عکس های به اشتراک گذاشته مشهود است چیزی بنام اردوی علمی دیده نمی شود.

همچنین در این روزها که هوای شهر اهواز از گرما به سمت خنکی تمایل پیدا کرده است شاهد غذا خوردن های دورهمی و اختلاط های یواشکی در فضای سبز دانشکده های ریاضی و مقابل سلف غذاخوری دانشگاه هستیم.

دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیزدر بحث اختلاط دختر و پسر دستی بر آتش داشته و در بازارچه خیریه که توسط کانون های فرهنگی در جلوی سلف دانشگاه برگزار شده، اختلاط  اعتراض دانشجویان را در پی داشته است. در سال گذشته نیز برخی کانون های فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ماه محرم مراسم مختلط برگزار کردند که هیچ واکنش مناسبی از سوی دانشگاه با این حرمت شکنان صورت نگرفت.

در دانشکده علوم پزشکی شوشتر متاسفانه به بهانه روز پرستار جشن مختلطی همراه با موسیقی برگزار شد که در این بین برخی از دانشجویان با کف و سوت موسیقی را همراهی کردند.

نجات ۱۱ دانشجوی تهرانی با کمک امداد و نجات آمل از آبشار یخی پلور لاریجان
به گزارش ندای دانشجو، یک گروه دانشجویی رشته زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال روز شنبه جهت تحقیق وارد منطقه پلور شده بودند که هنگام برگشت در عمق ۱۵ متری آبشار یخی پلور با مشکل مواجه شده و زمین‌گیر شدند، با کمک نیروهای امداد و نجات هلال‌احمر این شهرستان از آبشار یخی پلور لاریجان نجات یافتند.

اردوی مختلط دانشجویی در دانشگاه پیام نور پارس آباد این بار به بهانه بازدید علمی
به گزارش «دانشجو سلام»، هفته گذشته تعدادی از دانشجویان گروه کشاورزی دانشگاه پیام‌نور شهرستان پارس آباد بصورت مختلط، از مجموعه شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بازدید کردند.

توقیف نشریه مصباح الهدی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز
به گزارش غریو، هفته ی گذشته نشریه مصباح الهدی به علت درج مطلبی که طبق نظر هیئت نظارت بر نشریات توهین به مسئولان محسوب می شد توقیف شد.هیئت نظارت بر نشریات دانشگاه علوم پزشکی شیراز نشریه مصباح الهدی را توقیف و مدیر مسئول این نشریه را به 3 ماه تعلیق از داشتن هرگونه نشریه و مدیر مسئولی و سردبیری نشریات محکوم کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top