تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/09/23 - 10:21
کد خبر: 187379

دانشجویان برای اطلاع از مردود بودن رشته‌های دانشگاه آزاد چه کنند؟

دانشجویان برای اطلاع از مردود بودن رشته‌های دانشگاه آزاد چه کنند؟

از سوی دیگر مجتبی علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد نیز اعلام کرد که این دانشگاه هیچ رشته غیرقانونی ندارد زیرا تمام رشته‌های این دانشگاه یا در شورای گسترش آموزش عالی تصویب شده‌اند یا در کمیته 3 نفره دانشگاه آزاد به تصویب رسیده‌اند.

خبرنامه دانشجویان ایران: ماجرای رشته های غیرمجاز دانشگاه آزاد به نظر می رسد وارد دور تازه ای از دعوای بین وزارت علوم و این دانشگاه شده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ معاون آموزشی وزیر علوم در اظهاراتی عجیب در گفتگو با تسنیم مدعی شد که مدارک فارغ‌التحصیلان رشته‌های غیرمجاز دانشگاه آزاد غیرقانونی است و دانشجویان خودشان باید حواسشان جمع باشد که رشه‌های غیر قانونی را انتخاب نکنند چون مدرک آنها از نظر ما قابل قبول نیست!(اینجــــــا)

جدایی از درست یا نادرست بودن این مسئله، تکلیف دانشجویان دانشگاه آزاد است؛ که مشخص نیست در این بین چه بلایی نصیبشان می شود. این دانشجویان می‌خواهند بدانند پس از صرف هزینه‌های هنگفت برای تحصیل در این رشته‌های دانشگاه آزاد آیا مدرک مورد تائید وزارت علوم را دریافت می‌کنند یا خیر.

به گزارش فارس، در این زمینه شریعتی‌نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم در روز سه‌شنبه 17 آذرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی گفت: بر اساس تصمیمی که گرفته شد بیش از 6700 رشته محل فاقد مجوز دانشگاه آزاد را در شورای گسترش آموزش عالی بررسی کردیم که 33 درصد این رشته‌ها تأئید قطعی شد، 40 درصد اعلام نقص و بقیه رشته‌محل‌ها مردود شد.

اطلاع دانشجویان از مردود بودن رشته‌ها نیز از طریق سایت وزارت علوم یا ایمیل EDUCATION@MSRT.IR میسر است.

به گفته شریعتی‌نیاسر، دانشجویان رشته‌های مردود شده دانشگاه آزاد باید به واحدها یا رشته‌های دیگری منتقل شوند.

از سوی دیگر مجتبی علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد نیز اعلام کرد که این دانشگاه هیچ رشته غیرقانونی ندارد زیرا تمام رشته‌های این دانشگاه یا در شورای گسترش آموزش عالی تصویب شده‌اند یا در کمیته 3 نفره دانشگاه آزاد به تصویب رسیده‌اند.

با شنیدن این صحبت‌های ضد و نقیض، سوال خود را در رابطه با اینکه چگونه ممکن است شورای گسترش آموزش عالی رشته‌هایی را مردود کرده باشد ولی دانشگاه آزاد با تشکیل کمیته 3 نفره همان رشته‌ها را تایید کند، از علیرضا مصدق مدیرکل دفتر حقوقی دانشگاه آزاد پرسیدیم.

مصدق در گفت‌وگو با فارس، گفت: هیچ یک از رشته‌های دانشگاه آزاد از سوی شورای گسترش مردود نشده است، ممکن است دوستان ما در وزارت علوم نظرشان این باشد که برخی از این رشته‌ها از مسیر شورای گسترش به تصویب نرسیده، بله همینطور است برخی از رشته‌ها در کمیته سه نفره ارزیابی شده است.

وی افزود: عبارت «مردود» عبارت ناآشنایی است، نظر دوستان این بوده است که این رشته‌ها هنوز به تصویب نرسیده که علت آن هم این بوده که اصلا فرصت نکردند به بررسی این رشته‌ها برسند، اینطور نیست که مردود شده باشد بلکه فرصت رسیدگی نداشتند و ارجاع به کمیته سه نفره شد.

مصدق در رابطه با قانونی بودن یا غیرقانونی بودن کمیته 3 نفره نیز گفت: برخی گفتند این قانون حتی اگر لازم‌الاجرا هم باشد مربوط به زمان دور است که این مسئله اصلا تحلیل درستی نیست. ما امروز قوانینی را در کشور به طور مستمر اجرا می‌کنیم که مربوط به سال 1311 است.

وی افزود: اینکه زمان زیادی از قانون گذشته قابل انکار نیست ولی اینکه گذر زمان باعث شود قانون نقض شده یا غباری بر روی آن بنشیند را به هیچ وجه نمی‌پذیریم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حرکت دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم(ع) به سمت حرم +فیلم
ادای احترام رئیسی به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
سلیمی: از اقدام پلیس در برخورد با بدحجابی حمایت می‌کنیم
سخنگوی جبهه پایداری: سعی می‌کنیم وحدت در دور دوم انتخابات را تقویت کنیم
افزایش سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان
آماری جدید از میزان مخاطبان تلویزیون؛ «شبکه ۳» پربازدیدترین
بار سنگین نمایشگاه‌ها روی دوش مردم
برگزاری رویداد صنایع خلاق و فرهنگی در پارک فناوری پردیس
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
دومین روز سفر رئیسی به پاکستان +عکس
تجدید میثاق کارکنان وزارت کار با آرمان های امام خمینی(ره) +عکس
عباسی: امروز ایران به قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده است
وحیدی: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
فردا، برگزاری آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها
چهارشنبه، برگزار دیدار کارگران با رهبر انقلاب
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان +عکس
حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد
خزعلی: ۶۰هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت‌فرسا به‌سر می‌برند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top