تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/09/24 - 12:37
کد خبر: 187499

استقبال اکران‌کنندگان مردمی از جشنواره فیلم عمار +عکس

استقبال اکران‌کنندگان مردمی از جشنواره فیلم عمار +عکس

با پایان یافتن مهلت ثبت‌نام در ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار و نزدیک شدن به موعد برگزاری این جشنواره، اکران کنندگان مردمی عمار هم در نقاط مختلف کشور، در تدارک برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر این جشنواره هستند.

خبرنامه دانشجویان ایران: با نزدیک شدن به موعد برگزاری ششمین جشنواره عمار، اکران کنندگان مردمی هم در نقاط مختلف کشور، با برگزاری جلسات و نشست‌های مشورتی در تدارک برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر این جشنواره هستند.

به گزراش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با پایان یافتن مهلت ثبت‌نام در ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار و نزدیک شدن به موعد برگزاری این جشنواره، اکران کنندگان مردمی عمار هم در نقاط مختلف کشور، در تدارک برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر این جشنواره هستند.

در همین راستا، در روزهای اخیر اکران کنندگان مناطق مختلف کشور، از لارستان، داراب، زرین‌دشت و گراش استان فارس، کاشان استان اصفهان، کیش استان هرمزگان، سیرجان استان کرمان و بوکان استان کردستان، جلسات و نشست‌های همفکری و مشورتی خود را برای برنامه‌ریزی و آمادگی برای اکران مناسب ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار برگزار کرد‌ه‌اند که در ادامه گزارش بخشی از این نشست‌ها می‌آید:

جلسه اکران مردمی جشنواره عمار - لارستان

اکران کنندگان مردمی عمار در شهرستان لارستان استان فارس، در جلسه‌ای که در محل دبیرخانه عمار این شهر برگزار شد، برنامه‌های مربوط به برگزاری ششمین جشنواره مردمی عمار در لارستان را بررسی کردند.

تعیین چارت تشکیلاتی، ارتباط با اکران کنندگان قبلی، شناسایی و جذب نیروهای جدید از جمله نکاتی بود که در این جلسه مشورتی مورد بحث و بررسی اکران کنندگان لارستانی قرار گرفت.

همچنین تشکیل کارگروهی برای تحلیل فیلم‌ها و دسته‌بندی آن‌ها از لحاظ رده سنی، مکان اکران و ... از دیگر نکاتی بود که در این جلسه مشورتی مطرح شد.

جلسه اکران مردمی جشنواره عمار - کاشان

اکران‌کنندگان مردمی کاشان هم در جلسه‌ هم‌فکری خود، برنامه‌های لازم برای اکران مناسب فیلم‌های عمار در مساجد این شهر را بررسی کردند که از جمله آنها می‌توان به ایجاد واحد فروش محصولات عمار در مساجد، برنامه هفتگی پخش فیلم، تشکیل گروه رسانه‌ای برای مدیریت اکران فیلم در مسجد و اکران مناسبتی اشاره کرد.

از نکات جالب توجه این جلسه هم می‌توان به حضور (آقای) ملایی فرد طاهری، مسن‌ترین و یکی از فعال‌ترین اکران کنندگان فیلم‌های جشنواره عمار در این شهر است. این فعال فرهنگی که اوایل انقلاب، اقدام به پخش فیلم در استان سیستان و بلوچستان می‌کرده است، با شکل‌گیری جشنواره عمار به جمع اکران کنندگان مردمی آن پیوسته ااست. ملایی فرد طاهری که راننده اتوبوس است مسئولیت اکران عمار در مسجد طاهرآباد کاشان را برعهده دارد و علاوه بر این تعدادی از فیلم‌های عمار را در اتوبوس خود به نمایش درآورده است.

همچنین در جلسه همفکری و برنامه ریزی اکران‌های دانشجویی عمار در کاشان هم تصمیم گرفته شد، با هدف آسیب‌شناسی اکران‌های دانشجویی و هماهنگی اکران‌ها، به صورت دو هفته یک بار جلسات مشورتی با حضور اکران کنندگان دانشجویی برگزار شود.

در این جلسه مشورتی، کلیپی هم با هدف نمایش ویژگی‌های یک اکران خوب، برگرفته از یک اکران در روستای علوی نمایش داده شد.

جلسه اکران مردمی جشنواره عمار - کیش

براساس این گزارش، جلسه هم‌اندیشی اکران کنندگان مردمی عمار در جزیره کیش هم با هدف برنامه‌ریزی برای آغاز اکران‌های ششمین جشنواره عمار در این جزیره، برگزار شد. در همین راستا قرار شد نمایشگاه عکسی در یکی از مدارس جزیره کیش دایر و همچنین با هماهنگی پایگاه‌های بسیج، برای اکران فیلم‌های ششمین جشنواره عمار در مدارس و مساجد این جزیره اقدام شود.

جلسه اکران مردمی جشنواره عمار - داراب

اکران کنندگان مردمی داراب استان فارس هم نشست خود را در دفتر فرهنگی ستاد نماز جمعه این شهرستان برگزار کردند. از جمله موضوعاتی که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، می‌توان به نحوه برگزاری ششمین دوره جشنواره، چگونگی استفاده از ظرفیت‌ها، زمان‌بندی اکران‌ها، ارتباط با دبیرخانه مرکزی، آموزش موارد و مهارت‌های مورد نیاز و محوریت این دوره از جشنواره، اشاره کرد.

همچنین جلسه توجیهی اعضای جدید ستاد اکران مردمی این شهرستان در مسجد جواد الائمه علیه‌السلام برگزار شد و  اهداف و چشم‌اندازها و برنامه‌ریزی عملیاتی اکران فیلم‌های ششمین جشنواره عمار در داراب بررسی شدند.

لازم به ذکر است که مسجد جواد الأئمه(ع) اولین محل تشکیل ستاد اکران مردمی شهرستان داراب است.

جلسه اکران مردمی جشنواره عمار - گراش

بنابرین گزارش، فعالان فرهنگی و اکران کنندگان مردمی ششمین جشنواره عمار در شهرستان گراش استان فارس هم نشست هم‌اندیشی خود را جهت برگزاری هر چه بهتر اکران‌های مردمی این شهرستان در محل سالن کنفراس دانشکده علوم پزشکی امام جعفر صادق(ع) گراش برگزار کردند.

در این جلسه مشورتی، مسعود محسن‌زاده، معاونت امور تربیتی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گراش با اشاره به اهمیت به تصویر کشیدن سوژه‌های موجود و بیان آنها، از همکاری مجموعه آموزش و پرورش این شهرستان با اکران کنندگان مردمی خبر داد.

از جمله نکات دیگری که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت می‌توان به اهمیت پوشش رسانه‌ای اکران‌ها و نمایش فیلم برای مهاجران افغانستانی مقیم این شهر اشاره کرد.

در پایان این جلسه هم، آقایان بهرامی و مهرابی به عنوان مسئولان کمیته روابط عمومی، عبدالمهدی وفائی‌فرد به عنوان مسئول کمیته سیاستگذاری و خانم نادرپور به عنوان مسئول بخش بانوان ستاد اکران مردمی شهرستان گراش انتخاب شدند.

جلسه اکران مردمی جشنواره عمار - سیرجان

براساس این گزارش، نشست اعضای اکران مردمی فیلم عمار در مکی‌آباد سیرجان(کرمان) هم با حضور اعضای انجمن جوانان و اکران کنندگان شهر، برای برنامه‌ریزی جهت اکران مناسب فیلم‌های جشنواره برگزار شد.

محمد امین شاهبداغی مسئول اکران مردمی مکی آباد در این نشست با اشاره به تلاش جهت ایجاد شور و نشاط اجتماعی برای استقبال از اکران فیلم‌های عمار، گفت: ما حداقل سعی داریم امکانات را برای اکران فیلم‌های مربوط به فتنه 88، در آستانه حماسه نهم دی در سطح مساجد ایجاد کنیم.

شاهبداغی افزود: امسال تلاش ما بر این است که در کنار اکران فیلم های عمار همزمان با دیگر نقاط کشور، جشنواره‌ای با اولویت موضوعات بومی در سطح شهرستان برای علاقمندان برگزار کنیم.

وی در پایان با اشاره به ارسال دو اثر به بخش «فیلم ما» ششمین جشنواره عمار، ابراز امیدواری کرد که اکران کنندگان شهرستانی هم بتوانند در مراسم افتتاحیه رسمی عمار در تهران حضور داشته باشند.

جلسه اکران مردمی جشنواره عمار - زرین دشت

همچنین نشست مشورتی اکران کنندگان مردمی جشنواره عمار در شهرستان زرین‌دشت استان فارس نیز در مسجد امام موسی کاظم علیه‌السلام این شهر، برگزار شد و موضوعاتی مثل ارتباط  و هماهنگی با امام جمعه شهرستان، ارتباط با دبیرخانه مرکزی جشنواره، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ارتباط با نهادهای فرهنکی و زمان‌بندی اکران‌های مردمی ششمین دوره جشنواره مورد بحث و تبادل نظر قرار گردفت.

بنابرین گزارش، لقمان شهابی، مسئول اکران مردمی عمار در بوکان کردستان نیز از برگزاری جلسه‌ هم‌اندیشی فعالین جبهه انقلاب فرهنگی و اکران کنندگان مناطق کردنشین در دفتر رسانه رسمی سایت خبری زریان خبر داد که طی آن، برنامه‌‌های اکران فیلم‌های ششمین دوره جشنواره در این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

بنابر این گزارش، جدا از این 8 شهر که نشست‌های مشورتی خود را تاکنون برگزار کردند دیگر شهرها و استان‌های کشور در حال برنامه ریزی برای اکران‌های مردمی هستند.

گفتنی است ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار، دی ماه سال جاری و همزمان با حماسه نه دی، در تهران و نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود و تاکنون فیلم­های عمار در محل­های مختلفی مثل سینما، مسجد، مدرسه، دانشگاه، فرهنگسرا، خانه شهید، پارک، هیئت، پایگاه بسیج و ... اکران شده است و علاقمندان جهت اکران، می‌توانند با مراجعه به تارنمای جشنواره AmmarFilm.ir، در بخش اکران مردمی ثبت نام کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top