تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/09/30 - 17:23
کد خبر: 188108

محسنی اژه‌ای در همایش «دانشگاه سدی در برابر فتنه» دانشگاه تهران:

همیشه یک نسخه از اسناد قوه‌قضاییه در اختیار پسر آقای هاشمی بود/ پرونده‌هایی که به قوه قضائیه فشار آورد +عکس

همیشه یک نسخه از اسناد قوه‌قضاییه در اختیار پسر آقای هاشمی بود/ پرونده‌هایی که به قوه قضائیه فشار آورد +عکس

در پرونده سه هزار میلیاردی بسیاری از افراد در داخل و خارج از کشور می‌گفتند که امکان ندارد که دستگاه قضایی بتواند این پرونده را به پایان برساند. بعد از اینکه مجازات شد، گفتند دروغ است و متهم در یک جایی مخفی است و زمانی هم که حکم اجرا شد، باز هم گفتند واقعیت ندارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: محسنی‌اژه‌ای در دانشگاه تهران گفت: در ارتباط با پسر آقای هاشمی، اینطور بود که هر چه در هر دستگاهی وجود داشت، یک نسخه در اختیار اینها قرار می‌گرفت. به عنوان مثال همیشه یک نسخه از اسناد قوه قضائیه و بازرسی کل کشور در دست اینها بود .

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در چهارمین همایش «دانشگاه سدی در برابر فتنه» که به همت انجمن دانشجویان مستقل دانشگاه تهران و در تالار شیخ انصاری دانشگده حقوق این دانشگاه برگزار شد در پاسخ به سوال یکی دانشجویان که نفوذ از این عملی‌تر نیست که فائزه هاشمی به 5 سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی دارد به دانشگاه بیاید و سخنرانی کند  و هیچ کس هم اعتراضی نکند و برخوردی هم نشود افزود: به طور قطع اگر کسی از اهل فتنه یا غیر از آن بیاید و مطالب خلاف واقعی را مطرح کند، قابل تعقیب و پیگیری است و اگر اطلاع دارید به دادستانی اعلام کنید تا پیگیری شود.

وی اضافه کرد: اگر کسی محرومیت داشته باشد دانشگاه نباید اجازه بدهد و اگر اجازه داد شما به قوه قضائیه منعکس کنید تا دستگاه قضایی موضوع را پیگیری کند و حتی اگر لازم است سیستم اطلاعاتی و انتظامی پیگیر موضوع شود.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: اگر کسی محرومیت نداشته و اهل فتنه باشد، خود دانشگاه باید بنشیند و فکر کند که چرا چنین فردی را باید دعوت کند.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان مبنی بر اینکه یکی از سرمایه‌های نظام اعتماد مردم است، و متاسفانه در برخی از انتخابات گذشته افرادی که سوء سابقه کیفری داشتند وارد مجلس شدند و صلاحیت آنها به رغم اینکه دستگاه قضایی یکی از مراجع صلاحیتدار در تایید صلاحیت نامزدهاست تایید شده است گفت: 4 مرجع در ارتباط با احراز صلاحیت نامزدها با شورای نگهبان همکاری می‌کنند اما هیچکدام از دستگاه‌ها مراجع تعیین صلاحیت نیستند بلکه چنانچه شورای نگهبان در مورد فردی از این دستگاه‌ها استعلام کند، پاسخ استعلام به هیئت اجرایی یا شورای نگهبان اعلام می‌شود بنابر این تشخیص صلاحیت برعهده این مراجع نیست بلکه احراز صلاحیت با شورای نگهبان است.

وی افزود: اگر احیانا فردی جرمی داشت که در روند احراز صلاحیت این جرم کشف نشد  و آن فرد به مجلس راه یافت، مجلس می‌تواند در صورت وجود مدارک و مستندات اعتبارنامه آن فرد را رد کند.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال دیگری  در خصوص برخورد با مفسدان اقتصادی و دانه‌درشت‌ها گفت: در جامعه اینگونه گفته می‌شود که دستگاه قضایی با دانه درشت‌ها برخورد نمی‌کند در حالی که باید از خود سوال کنیم در حال حاضر چه کسانی محاکمه می‌شوند.

وی افزود: در ظاهر از آقای هاشمی رفسنجانی بالاتر و قدرتمندتر از نظر جایگاه داریم یا خیر؟ شما فکر می‌کنید در پرونده‌هایی مثل آنها به دستگاه قضایی فشار نمی‌آید؟ فوق‌العاده هم فشار می‌آورد. در زمانی دختر و پسر وی در زندان بودند و یکی از دخترهایش هم در رفت‌آمد بود؛ چرا خودمان قدرت خودمان را تضعیف می‌کنیم.

معاون اول قوه قضائیه گفت: در ارتباط با پسر اقای هاشمی رفسنجانی با اینکه فشار زیادی به دستگاه قضایی وارد می‌آوردند مسیر محاکمه به صورت قانونی طی شد و الان هم او در زندان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کسانی که تحت تعقیب قرار می‌گیرند صاحبان قدرت یا ثروت هستند افزود: به عنوان مثال در پرونده سه هزار میلیاردی بسیاری از افراد در داخل و خارج از کشور می‌گفتند که امکان ندارد که دستگاه قضایی بتواند این پرونده را به پایان برساند. بعد از اینکه مجازات شد، گفتند دروغ است و متهم در یک جایی مخفی است و زمانی هم که حکم اجرا شد، باز هم گفتند واقعیت ندارد.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: در همین پرونده‌ای که اکنون در حال رسیدگی است، مگر صاحبان ثروت محاکمه نمی‌شوند؟ البته رسیدگی به پرونده کسانی که صاحب ثروت و قدرت هستند سخت است.

وی ادامه داد: در ارتباط با همین پسر آقای هاشمی، وی از سالهای قبل که پرونده داشت تا زمانی که به محاکمه رسید، اینطور بود که هر چه در هر دستگاهی وجود داشت، یک نسخه در اختیار اینها قرار می‌گرفت. به عنوان مثال همیشه یک نسخه از اسناد قوه قضائیه و بازرسی کل کشور در دست اینها بود و ما هم قبول داریم که رسیدگی به این پرونده‌ها سخت است و ممکن است از طریق افراد مختلف به بسیاری از اسناد دسترسی داشته باشند و ما هم نمی‌خواهیم بگوییم آنچه که انجام داده‌ایم کافی و وافی بوده است.

محسنی اژه‌ای  افزود: یکی از حلقه‌های مهم در مسائل اقتصادی بانکها هستند و همه قبول دارند که سیستم بانکی ما دچار مشکلات زیادی است و باید اصلاح شود و چنانچه سیستم بانکی اصلاح شود بسیاری از این مفاسد رخ نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه اصلاح سیستم بانکی دست قوه قضائیه نیست گفت: دو سال قبل در زمانی که به موضوع معوقات بانکی ورود کردیم بسیاری از بانکها حاضر نبودند وارد میدان شوند. اما ما اصرار کردیم و از آنها خواستیم  مشخص کنند معوقات از چه کسانی است.

وی گفت: زمانی که پرونده فساد 3 هزار میلیاردی آغاز شد در تبلیغاتی صورت گرفت که این پرونده به سرانجام نمی‌رسد و مجازات نمی‌شود اما حتی زمانی که حکم اعدام صادر و مجرم پرونده اعدام شد در تبلیغات عنوان کردند که این فرد اعدام نشده است بلکه وی را در زندان مخفی کردند.

محسنی اژه‌ای تاکید کرد: دستگاه قضایی به رغم همه مشکلاتی که دارد در مبارزه با فساد اقتصادی جدی است. اما باید یک بخشی از امور توسط دولت انجام شود.

وی افزود: در پرونده 120 میلیاردی که من مسئول رسیدگی به آن بودم در جلسه‌ای با مسئولین بانک‌ها اعلام کردم که سیستم بانک‌ها اشکالاتی دارد و باید این مشکلات حل شود تا جرائم کاهش پیدا کند اما همین مشکلات اکنون نیز دیده می‌شود بنابر این تغییری در ساختار بانک‌ها ایجاد نشده است.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به آیات 17 و 18 سوره زمر که در آن به کسانی که سخن‌ها را گوش می‌دهند و از بهترین آن پیروی می‌کنند بشارت داده می‌شود گفت: طاغوت همیشه وجود دارد که شامل هر متجاوز و متعدی به حقوق دیگران است که البته درجه‌بندی دارد و در مقابل قول حسن و خوب داریم اگر کسی امروز در منطقه یا جهان اعلام کند و مقابل ظالم بایستد و از منافع خود و مظلوم دفاع کند آیا افراط کرده است یا کاری درست، اگر کسی بگوید آمریکا همچنان شیطان بزرگ است باید این سخن را بپذیریم و یا بگوییم افراط است.

سایر عکس‌های این مراسم را در ادامه می‌بینید:

پوستر این همایش را در ادامه می بینید:

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top