تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/10/15 - 14:29
کد خبر: 189460

برای بچه درسخون‌ها!

چگونه دانشجوی نمونه کشوری شویم؟

چگونه دانشجوی نمونه کشوری شویم؟

بعد از ورود به دانشگاه و آشنایی با تسهیلات و خدمات رفاهی و آموزشی، چیزهای دیگری هم به چشم می‌خورد که دانشجو را وسوسه می‌کند؛ "دانشجوی نمونه" شدن، یکی از همین جذابیت‌هاست.

خبرنامه دانشجویان ایران: هر دانشجویی با شنیدن عبارت «دانشجوی نمونه» احتمالا اولین سوالی که برایش ایجاد می‌شود این است که «چگونه می‌توان دانشجوی نمونه شد؟».

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بعد از ورود به دانشگاه و آشنایی با تسهیلات و خدمات رفاهی و آموزشی، چیزهای دیگری هم به چشم می‌خورد که دانشجو را وسوسه می‌کند؛ "دانشجوی نمونه" شدن، یکی از همین جذابیت‌هاست.

جزئیات فرآیند انتخاب دانشجوی نمونه روز گذشته در نشست خبری "بازگشایی بیست و چهارمین جشنواره دانشجویان نمونه" اعلام شد. بر این اساس، اولین حضور دانشگاه‌های پیام‌نور و آزاد در این فرآیند، از مهمترین اظهارات رئیس سازمان امور دانشجویان بود. علی رغم اضافه شدن دانشگاه آزاد و پیام نور اما گمانه‌زنی‌ها حاکی از کاهش تعداد منتخبین نسبت سال گذشته است.

سال گذشته 60 دانشجو که 20 نفر از وزارت بهداشت و 40 نفر از وزارت علوم معرفی شده بودند، به عنوان دانشجوی نمونه برگزیده شدند اما طبق گقته صدیقی، به دلیل افزایش کیفیت خدمات، احتمالا تعداد منتخبین کمتر شود.

چگونه می‌توان دانشجوی نمونه شد؟

دانشجوی نمونه طبق تعریف آئین نامه مشترک میان وزارت علوم و وزارت بهداشت، فردی است که به لحاظ ویژگی های علمی، فرهنگی، اجتماعی و رعایت شئون دانشجویی سرآمد دانشجویان دیگر باشد؛  این دانشجویان به لحاظ سطح انتخاب به دو دسته تقسیم می‌شوند:

الف) دانشجوی نمونه دانشگاهی

به دانشجویی اطلاق می‌شود که در سطح دانشگاه بالاترین امتیاز را حسب گروه تخصصی و مقطع تحصیلی در میان شرکت کنندگان دانشگاه محل تحصیل خود کسب و به عنوان دانشجوی نمونه همان دانشگاه انتخاب و معرفی شود.

ب) دانشجوی نمونه کشور

به آن دسته از دانشجویان نمونه دانشگاهی اطلاق می‌شود که به واسطه کسب بالاترین امتیاز در گروه و مقطع، توسط دانشگاه مدارک آنان برای ارزیابی به وزارتین ارسال و در هیات‌های داوری وزارتین مورد ارزیابی و به لحاظ کسب بالاترین امتیاز در گروه تخصصی و مقطع تحصیلی در میان شرکت کنندگان، توسط معاونت‌های دانشجویی/ آموزشی وزارتین به عنوان دانشجوی نمونه کشوری معرفی شوند.

· برای دریافت و مطالعه آئین نامه دانشجوی نمونه اینجــــــا کلیک کنید.

اما ثبت‌نام بیست و چهارمین دوره انتخاب دانشجوی نمونه کشور از امروز 15 دی آغاز شده است و تا 2 بهمن ادامه خواهد داشت. دانشجویان نیز می‌توانند برای ثبت‌نام به سامانه جشنواره دانشجوی نمونه سال 94 به آدرس www.nemooneh.gov.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.(اینجـــــــا)

نکته قابل توجه در این جشنواره، سهم کمتر دانشجویان علوم‌پزشکی است؛ علی رغم اینکه در وزارت بهداشت تنوع مقاطع تحصیلی بیشتر وزارت علوم است و هر دانشگاه می‌تواند در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای حرفه‌ای(عمومی)، دکترای تخصصی PH.D و دکترای بالینی(تخصصی) و فوق تخصص، دانشجوی نمونه معرفی نماید، اما دانشجویان علوم‌پزشکی نصف دانشجویان غیر علوم‌پزشکی سهم و شانس برگزیده شدن به عنوان دانشجوی نمونه کشوری را دارند.(اینجــــــــا)

اگر حداقل دو نیمسال تحصیلی را با معدل کل در هر یک از مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته(16)، کارشناسی ارشد(17)، دکترای حرفه‌ای(16) و دکترای تخصصی Ph.D(17) و دکتری تخصصی بالینی(15) گذراندید می‌توانید به آدرس www.nemoneh.behdasht.gov.ir مراجعه و در این رقابت شرکت کنید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top