تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/10/20 - 12:45
کد خبر: 189812

در آستانه جشن‌های فارغ‌التحصیلی دانشگاهها؛

جشن فارغ‌التحصیلی به سبک دانشجــــو!/ فلسفه «کلاه چهارگوش منگوله‌دار» چیست؟ +فیلم و عکس

جشن فارغ‌التحصیلی به سبک دانشجــــو!/ فلسفه «کلاه چهارگوش منگوله‌دار» چیست؟ +فیلم و عکس

اکثر دانشگاه‌های کشور همه سال در بهمن‌ماه شاهد برپایی جشن‌های فارغ‌التحصیلی هستند؛ جشن‌هایی که به فراخور محیط و دانشجویان با حاشیه‌هایی همراه است؛ حاشیه‌ هایی که هم می‌تواند جالب و جذاب باشد و هم پر سر و صدا و حتی در مواردی تعجب‌انگیز در یک فضای آکادمیک.

خبرنامه دانشجویان ایران: عمر ایام امتحانات به نیمه رسیده است و دانشجویان در حال پاس کردن واحدهایی هستند که در طول ترم آنها را گذرانده‌اند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بعد از پایان امتحانات، دانشجویان برای مدتی به فراغت از تحصیل می‌روند تا سختی این مدت و نخوابیدن‌های شبانه را از تن به در کنند و برای آغاز ترم جدید، آماده شوند.

عده ای از دانشجویان اما باید با تحصیل خداحافظی کرده و یا برای همیشه یا موقتا از گردونه تحصیل کناره‌گیری کنند  آماده ورود به بازار کار و سربازی شوند یا برای ادامه دادن مقطع بالاتر و گرفتن تحصیلات تکمیلی آماده آزمون ارشد و دکتری شوند.

دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی بعد از فراغت از امتحانات

اکثر دانشگاه‌های کشور همه سال در بهمن‌ماه شاهد برپایی جشن‌های فارغ‌التحصیلی هستند؛ جشن‌هایی که به فراخور محیط و دانشجویان با حاشیه‌هایی همراه است؛ حاشیه‌‎هایی که هم می‌تواند جالب و جذاب باشد و هم پر سر و صدا و حتی در مواردی تعجب‌انگیز در یک فضای آکادمیک.

معمولا محور برگزاری جشن‌های فارغ‌التحصیلی، خود دانشجویان هستند و مسئولین دانشگاه عملا نقشی در آن ندارند اما در برخی دانشگاه‌ها نیز معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی یا حتی آموزشی متولی برگزاری این جشن‌ها می‌شوند.

جشن فارغ التحصیلی به سبک دانشگاه مازندران

برگزاری این جشن با این سبک اما با واکنش و جنجالهایی همراه شد که دست آخر با اعتراض دانشجویان و پاسخ معاونت فرهنگی خاتمه یافت. (+) و (+) و (+)

ابعاد جشن‌های فارغ‌التحصیلی متنوع و البته متفاوت است؛ از یک جشن کوچک 10 15 نفره - که در یک کلاس هم می‌شود آن را برگزار کرد - گرفته تا یک جشن بزرگ چندین هزار نفری که نیاز به محیطی بسیار بزرگ – مثلا سالن ورزشی دانشگاه – دارد.

اما مهم این است که باید برای جشن فارغ‌التحصیلی برنامه ریزی کنید؛ اگر که کار دست دانشگاه بود، فراموش نکنید که حتما برای شرکت در جشن فارغ التحصیلی "ثبت نام" کنید تا مثل بعضی از دانشجویان در بعضی از دانشگاه‌ها! پشت درب سالن معطل نشوید!

جشن‌های فارغ‌التحصیلی غالبا اوایل بهمن‌ماه برگزار می‌شوند تا در به زمان برگزاری کلاس‌ها برنخورد؛ البته ممکن است دانشجویان نیز در جشن فارغ التحصیلی شرکت کنند که هنوز واحدهای درسی آنان باقی مانده باشد اما بالاجبار با هم دوره‌ای‌های خود برای فارغ التحصیلی آینده‌شان جشن می‌گیرند.

گفتنی است که جشن‌های فارغ‌التحصیلی در چند نوبت برای دانشجویان تمام رشته‌ها دانشگاه برگزار می‌شود، در بعضی دانشگاه‌ها نیز تمام رشته‌ها به صورت یکپارچه شاهد جشن فارغ‌التحصیلی خواهند بود.

دانشجویان در جشن فارغ‌التحصیلی خاصی می‌پوشند؛ لباس‌هایی که برای همه آشناست و قدمت زیادی دارد.

چرا دانشجویان در جشن‌فارغ التحصیلی لباس مخصوص می‌پوشند؟

این لباس تیره رنگ با کلاهی چهارگوش و منگوله خاص خود، نشان لباس «ابن سینا» پدرعلم جهان است و فقط نقش لباس دانشجویان در عکسهای یادگاری را ایفا می‌کند.

البته این کلاه چهارگوش، یک کاربرد دیگری نیز دارد؛ در پایان جشن فارغ‌التحصیلی، دانشجویان همگی به طور هماهن کلاه‌هایشان را بالا می‌اندازند و عکاسان و فیلمبرداران نیز این صحنه را از دست نمی‌دهند.

جشن فارغ التحصیلی

دانلـــــــــــود

****************

جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده افسری آکادمی نیروی هوایی آمریکا

کیک جشن فارغ‌التحصیلی نیز معروف است؛ بعد از پایان جشن دانشجویان به سمت کیک هجوم می‌برند، برای همین هم از اواسط مراسم، کیک‌ها را به قسمت‌های کوچک تقسیم می‌کنند تا در پایان، به تمام حاضرین کیک برسد.

اولین جشن فارغ التحصیلان امسال در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود؛ دانشجویان این واحد دانشگاهی در روزهای 6 تا 8 بهمن‌ماه به تفکیک رشته تحصیلی در جشن فارغ‌التحصیلی‌شان شرکت می‌کنند.

دانشگاه‌ پیام‌نور واحدهای همدان و اردبیل نیز خبر از برگزاری جشن‌های فارغ‌التحصیلی داده‌اند اما هنوز خبری از برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی سایر دانشگاه‌ها نیست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
فرشاد
1397/08/19 - 13:17

این لباس هیچ ربطی به ابن سینا نداره و ابن سینا هرگز پدر علم جهان نبوده و نیست.
ناصر
1398/09/25 - 09:34

ان شالله دانشگاه پیام نور دزفول هم در 20 بهمن ماه جشن فارغ التحصیلی برگزار خواهد کرد
Pari
1400/03/07 - 14:39

چرا بعضی دانشگاه ها جشن فارغ التحصیلی نمیگیرن؟
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top